Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, May 5, 2009

Sila boikot laman web dari Israel




fotopages.com - contoh website dari israel

fotopages.com - contoh website dari israel

Baru baca dari blog Bob. Jom kita boikot dari menggunakan atau melayari mana2 website yang berasal dari Israel.

Macam mana nak tahu website itu berasal dari Israel?

Saudara Bob mengesyorkan penggunaan Netcraft toolbar. Tapi saya lebih memilih menggunakan firefox addon Flagfox untuk tujuan mengenalpasti lokasi sesebuah server website itu.

Bila melayari sesuatu website, anda akan dapat melihat ip adress website tersebut dan lokasinya. Selain itu flagfox juga membolehkan anda untuk whois sesuatu domain, fungsi geotool dan search maklumat website dalam wikipedia.

israel-web

flagfox akan identify location website berdasarkan ip

Download (install) flagfox addon.

gaza_fotopages_com

Geotool dapat mengenalpasti kedudukan server sesebuah laman web menggunakan google maps.

Terdapat juga sesetengah laman web milik yahudi tetapi ianya dihost di server luar seperti US. Malangnya, kalau macam ini, susah kita nak detect.

Apa yang ingin saya sampaikan, elakkan atau berhenti melayari dan menggunakan laman web dari Israel kerana ianya bermaksud anda menyokong produk2 yahudi secara tidak sedar.

Hancur Israel, hidup Palestin !!!

(cf - jomphp)

0 comments: