Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, May 5, 2009

Cara bypass page tertentu yang diblok oleh webfilter..


Posted on : 14-06-2008 | By : Jauze |


Mungkin ada diantara kita yang tertekan kerana tidak dapat melayari beberapa website kerana diblok oleh admin yang mengawal internet.. Pelajar di universiti terutamanya selalu mengalami masalah ini.. Di sini saya ada cara untuk bypass segala webfilter yang mereka gunakan dengan surfing secara anonymous… Ada banyak cara untuk bypass tapi cara ini adalah yang terbaik bagi saya kerana amat mudah, berkesan dan laju. Cara ini amat berbeza dengan penggunaan proxy kerana ia menggunakan virtual private network (VPN)… penggunaan proxy sudah lapuk kerana banyak admin yang telah memblok sama sekali penggunaan proxy ini…

Di sini saya tunjukkan caranya…

1. Sign up di https://www.relakks.com/ .. di sini ada trial untuk 30 hari … dah habis trial sign up la lagi.. hehe.. Sila ingat username dan password anda..

2. Pergi ke network connection komputer anda dan pilih ‘ Create a new nework connection

3. Tekan next sampailah anda jumpa ‘network connection type’. sila pilih ‘ connect to the network at myplace’ dan klik next seperti rajah di bawah..



4. Di ‘Network Connection’ sila pilih ‘ Virtual Private Network Connection’ tekan next..

5. Untuk ‘Connection name’ masukkan apa2 name yg anda suka… seperti rajah dibawah ini amatlah digalakkan menggunakan nama ‘jauze best‘.. :P

6. Sekarang anda akan sampai di pilihan ‘Public Nework’.. Sila pilih ‘ Do not dial the initial connection‘.. klik next lagi

7. Untuk ‘VPN Server Selection’ , sila masukkan ‘pptp.relakks.com‘ seperti rajah di bawah.. klik next lagi.. tekan finish dan anda telah selesai setting VPN anda..


8. Kotak dial up connection akan muncul.. Sila masukkan username dan password yang anda telah daftarkan di https://www.relakks.com/ seperti dibawah.. tekan connect…. connection akan dimulakan… kalau tak nak surf secara anonymous, disconnect je connection tu..Connection itu akan muncul di network connection komputer anda. Semoga berjaya..

0 comments: