Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, May 21, 2009

Aku ada pasangan hidup sendiri.



Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari....Mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak
Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....Emakku
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak
Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. Mak ingat kat aku
Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon Mak
Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak
Renungkan:

"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja nanti...
bolehkah kau kirim wang untuk Mak?
Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".

Berderai air mata jika kita mendengarnya........

Tapi kalau Mak sudah tiada..........
MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....



Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggup....... membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....

Tapi MAK buat itu semua untuk kita tanpa sedikit keluhan pun..
MAK buat itu semua kerana kasih sayang yg tiada tandingan..
Tapi kita lebih sayang pada pasangan kita walaupun si dia x pernah pun pakaikan kita lampin. Sanggupkah si dia menjadi seperti MAK klau kita terlantar sakit ? Kita boleh ada seratus maupun sejuta pasangan, namun kita hanya ada seorang MAK.

Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......


SAYANGILAH IBU ANDA SEPERTIMANA DIA MEYAYANGI ANDA

6 comments:

nabilah_2908 said...

hrumm..tersentuh nyer ngn n3 nie...

BUJANG SUSAH said...

Yup.. tp itulah kenyataan yang jarang sekali kita sedari...

Cik Akma said...

huhu setujuu

BUJANG SUSAH said...

yer cik akma

Anonymous said...

salam.abang.saya hendak menangis.boleh?kali neh bukan dalam hati dah.T_____T

BUJANG SUSAH said...

Salam ummi... nangis la dik... nangis puas2.. menangis satu perkara yg jarang kita buat untuk seorang ibu.. tp yg selalu ibu buat untuk anak2nya. salam ziarah.