Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, May 6, 2010

ZAHID HAMIDI BUAT LAWAK

بسم الله الرحمن الرحيم

Zahid Hamidi Perjelas Jumpa Ehud Barak



Beliau berkata, ketika majlis resepsi di hadapan perkarangan Kementerian Pertahanan Perancis, beliau telah dimaklumkan bahawa Ehud Barak ingin bertemunya dan kemudian mengambil pendirian dengan menetapkan syarat kepada Ehud Barak jika ingin berjumpa dengannya.

“Saya tidak naik ke atas, jika dia (Ehud Barak) mahu jumpa dengan saya sila turun ke bawah dan saya tidak mahu pengawal turut ikut dan mengiringi Ehud Barak turun ke bawah serta saya tidak mahu ada kamera dan wartawan yang mengikut beliau serta tempoh pertemuaan adalah 20 minit,” katanya.

Ahmad Zahid berkata, ketika pertemuan itu berlangsung, beliau telah membidas Ehud Barak yang merupakan orang Yahudi berketurunan Mahgribi yang mengatakan kepadanya dalam bahasa Arab: ”Wahai saudara, kita adalah the son of Adam”.

“Saya terus beritahu dia, 'Yes, we are the son of Adam tetapi you buat double standard, tangan kanan you menghulurkan untuk pendamaian, tetapi tangan kiri yang membunuh the brothers and sisters di Palestin'.

“Kedua saya katakan: "Kalau you mahu jumpa saya untuk menghulurkan salam, saya sebagai Menteri Pertahanan Malaysia, orang Islam dan negara-negara Islam tidak mengiktiraf Israel'.

"Ketiga, saya beritahu dengan beliau bagaimana tentera perisikan Mossad telah banyak melakukan pencerobohan terhadap negara Islam dan melakukan perisikan yang akhirnya merosakkan negara-negara Islam. Ini negara Islam tidak boleh terima,” katanya.

"Keempat yang saya sebutkan dengan Ehud Barak semasa beliau menjadi Perdana Menteri iaitu peristiwa Shatila, peristiwa pembunuhan di tempat lain telah dilakukan oleh beliau dan kini beliau berjumpa kononnya mahu berdamai," katanya.

Ahmad Zahid berkata, sebagai kesimpulan Ehud Barak telah bersikap berat sebalah dan orang Islam tidak boleh menerima dan melihat keganasan yang dilakukan tentera Israel ke atas rakyat Palestin.

“Walaupun kita adalah anak keturunan Adam, pendirian Ehud Barak tidak boleh diterima oleh mana-mana individu, organisasi dan masyarakat dunia yang melihat kezaliman yang dilakukan Israel terutamanya dalam keadaan sekarang apabila Baitulmuqaddis mahu diranapkan dan mahu dirampas oleh Israel.

“Saya nyatakan pendirian Malaysia bahawa komitmen kerajaan Malaysia berhubung dengan negara Palestin yang bebas dan berdaulat tanpa penindasan pihak Israel,” katanya. - Bernama



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

6 comments:

akudandia said...

sorry lah..
dh try baca..maaf kalu bertanya..apa yg lawaknya?

Anonymous said...

maksud huraian ni adalah"upco apacite"?hahahA..

bujang2..ko mmg lawak..aku dengar lagu umno tu tergelak sorang2 tau.hahA..

Anonymous said...

lawak laa kiraryuk.. cerita macam best jer. x nak bersekongkol dgn isreal konon.. tapi relax jer mengunakan perkhidmatan APCO. apco tu bukan israel punya ke?

Anonymous said...

hurm, bukan lawak..tapi secara kasar saya melihat ada unsur penipuan berani mati di situ.

masih lagi berharap dan berdoa agar tampuk pemerintahan kita di'merdekakan semula!'~

Takbir!

zahid hamidi said...

ni la rupanya menteri2 umno. hari2 tipu rakyat malaysia. cerita kat surat khabar mcm best jer.. jumpa tanpa jurugambar konon.. klau xder jurugambar mcmana boleh dpt gambar ni. zahid hamidi ni memang sial...!!! anak haram..!!!

cerita mcm guruh tapi dalam masa yg sama mengunakan khidmat isreal dan yahudi tanpa rasa bersalah. org2 umno yg bodoh2 boleh la ko tipu. kimak punya org...!!!!

Anonymous said...

Bro,
1.Aku biasa aje...memang dah tahu apa UMNO buat..gang kau tak kan percaya...

2.Kau pun kena juga jengok blok2 UMNO yg dedahkan pasal Anwar dgn puak2 Isreal tu...bandingkan barula otak tu lebih bergeliga takla berkarat dgn PR je...

3.Lagi satu rajin2 cari bahan2 rujukan utk tentukan adakah puak2 PAS tu berjuang utk PARTI atau ISLAM...

4.Selamat berjuang..

adibeta,
layarbiru15@gmail.com,
kubang kerian,kelantan