Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, April 1, 2010

TAK DAPAT JADI POLIS, DAPAT BERLAGAK MACAM POLIS PUN JADI LERR

بسم الله الرحمن الرحيم

Pengurus Felda Lembah Klau Buat Gila Lagi!



Cerita Encik Awang Sulung Pengurus Felda Lembah Klau belum berakhir.Dia yang bertanggungjawab merehatkan 3 orang peneroka termasuk yang berusia 72 tahun di lokap polis IPD Raub dan kemudiannya mengepong rumah Hj Borhan tempat Mazlan Aliman sedang berdailog,seterusnya membawa kepada penahanan Mazlan 2 hari di lokap sama,beberapa hari lepas buat gila lagi.

Kali ini mangsanya ialah Naib Presiden PAS Dato Tuan Ibrahim Tuan Man yang ingin bertemu ahli ahli PAS di Markaz Cawangan.Awang Sulong seperti sebelumnya mengarahkan pihak keselamatan Felda(FELSCO) membuat roadblok di jalan masuk ke Felda tersebut.Dia mengambil alih kerja polis untuk jaga pimpinan PAS.

Awang Sulung bagi alasan tak de permit sedangkan ceramah di Markaz tak perlu permit.Selepas Dato Tuan bertegas ,ceramah dapat dijalankan.Tapi ceramah tak boleh guna pembesar suara.Selepas jam 12 malam mesti keluar.

Pengurus Felda yang berlagak sebagai polis tunggu hingga jam 12.Selepas tu dia datang lagi minta Dato Tuan segera bersurai.Gelagat dia macam OCPD!Yang nyata nya Awang Sulung dah ambil alih tugas Umno untuk ganggu ceramah PAS yang di sisi undang-undangnya tak perlukan permit.Dato Tuan sempat nasihatkan dia ,jangan sibuk hal politik,lebih baik balik tidur!

Masa dia ganggu ceramah Mazlan,mungkin ada yang berkata si Awang Sulung bertindak 'macam orang gila',tapi bila dia teruskan perangai buruknya,bolah lah saya pinjam ayat ayat dari sajak Dinsman,'dia benar benar gila'.

Peguam Fadhli tolonglah percepatkan fail saman ke atas Awang Sulung sebelum dia betul betul gila.Bimbang nanti mahkamah lepaskan dia kerana di sahkan gila! - dppwm

BS: Ni perasan tahap gila khinzir dah ni..

UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

2 comments:

Captain said...

pengurus ni makan gaji..Esok nak pangkatlah jadi CEO..piirah punya pengurus.

Sampai masa berhenti laa. Bukan nak jadi pengurus sampai mati..

Manusia celaka macam ni mmg banyak. Kaki amput punya.

Nerzhul said...

haha berani betol budak tu..