Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, June 4, 2009

JANGAN MAKAN KOBIS BULAT (KHAS BUAT WANITA)

Jangan makan kobis bulat

Kubis bulat memang digemari ramai di Malaysia ini. Jikalau hendak melihat buktinya, tunggu sahaja di pintu keluar pasar, perhatikan bakul membeli belah dan perhatikanlah sayur kubis yang dibeli. Kubis murahharganya dan tahan lama. Satu lagi cara untuk melihat betapa orang Malaysia amat gemar dengan sayur kubis ini ialah dengan melihat sayur yang dihidangkan direstoran atau gerai makan, pastinya kubis menjadi salah satu hidangan disitu. Kubis juga menjadi komponen utama dalam "coleslaw" di KFC dan juga kandungan utama burger dan kebab. Siapa yang suka makan lontong, kalau tidak ada kubis dalam sayurnya, maka itu bukan lontonglah. Pendek kata kubis digunakan dipelbagai masakan. Satu ketika sewaktu makan di sebuah restoran yang kerap saya kunjungi, saya memerhatikan seorang perempuan pelayan restoran tersebut sedang enak makan tengahari dengan berulamkan kubis rebus bercecahkan sambal belacan. Sungguh berselera perempuan ini menghabiskan makanannya. Perempuan ini sudah berkahwin. Saya memandangnya dengan penuh sayu dan sedih kerana memikirkan akibat dari memakan `sayur kubis tersebut. Kemudian saya terpandang seorang pelayan lelaki berasal dari Indonesia yang saya kenal.

Saya bertanya kepada pelayan lelaki ini "Mat engkau makan kubis
tak?". Mat menjawab "Saya tak makan".

Saya bertanya lagi "Kenapa tak makan kubis, bukankah kawan engkau tu sedang enak makan sayur kubis "Bapa saya tak bagi makan kubis" jawab Mat ringkas. "Kenapa bapa engkau tak bagi makan kubis?" saya menyambung soalan. "Entah, saya pun tak tahu tapi saya ikut saja cakap bapa saya" Mat menyambung perbualan. Dari perbualan ringkas saya dengan Mat iaitu seorang pelayan di restoran yang berasal dari Indonesia , dapat saya rumuskan bahawa masih ada segelintir manusia diMalaysia ini yang masih mengamalkan petua orang tua agar tidak makan kubis. Namun apa yang saya sedih ialah Mat ini tidak tahu apa kesan kalau makan kubis ini. Dari penyelidikan ke atas para pelajar saya, memang sah tidak sampai 2% dari mereka ini yang tidak makan kubis. Majoriti memang suka makan kubis dan setengahnya sangat suka kubis dan ada pula yang setiap hari hanya makan sayur kubis, subhanallah.

Apakah sebenarnya kesan apabila manusia memakan kubis?Jawapannya
adalah SEKIRANYA SESEORANG MAKAN KUBIS, IA AKAN MENYEBABKAN KEPUTIHAN KELUAR DARI KEMALUANNYA. Apabila disebut sahaja keputihan ramai orang perempuan memang tahu apa bendanya kerana kini ia menjadi masalah yang lumrah pada kebanyakan perempuan samaada anak dara atau yang sudah berkahwin. Fakta ini diakui oleh seorang doktor wanita pakar sakit puan yang dipanggil untuk membincangkan masalah sakit puan diTV3 satu masa dahulu. Doktor perempuan pakar sakit puan ini berkata "Penyakit keputihan adalah penyakit normal yang dihidapi oleh orang perempuan. Ia hanya akan mendatangkan masalah apabila kuantiti keputihan yang dikeluarkan ini terlalu banyak hingga menyebabkan secondary infection".

Dari kenyataan doktor perempuan ini, apa yang dapat disimpulkan di sini ialah bahawa doktor perempuan ini juga mengalami masalah keputihan. Keputihan yang keluar dari kemaluan perempuan ini sememangnya mendatangkan pelbagai masalah. Keputihan ini menyebabkan bau yang amat tidak menyenangkan kepada wanita itu sendiri mahupun kepada sang suami. Sekiranya kuantiti keputihan yang dikeluarkan adalah banyak, ia bakal mengundang jangkitan penyakit lain seperti gatal yang amat sangat. Ini adalah disebabkan keputihan ini sebenarnya adalah protin yang dikeluarkan dari dinding kemaluan perempuan akibat dari memakan kubis ini. Protin keputihan ini adalah satu medium yang amat digemari oleh mikro organisma seperti kulat dan bakteria. Kedudukan keputihan yang dikeluarkan melalui kemaluan ini begitu tersorok dan sangat lembap dan faktor-faktor ini semua mengundang kulat dan bakteria untuk tumbuh di atasnya yangseterusnya menyebabkan kegatalan yang serius.Kebanyakan para doktor termasuk doktor perempuan pakar sakit puan yang di panggil TV3 di atas tidak mengetahui tentang punca penyakit keputihan pada orang perempuan. Bila orang perempuan berjumpa doktor untuk rawatan masalah keputihan, doktor akan memberikan berbagai ubat termasuk krim untuk disapukan di kemaluan, namun semua ini tidak membantu kerana kemaluan terus mengeluarkan keputihan. Perempuan yang sudah mengalami kegatalan disebabkan keputihan ini seterusnya akan menghadapi masalah kegatalan yang amat serius apabila mereka makan udang, ketam, sotong atau kerang. Masalah kegatalan ini menyebabkan masalah yang lebih rumit lagi iaitu seorang isteri tidak mampu atau minat untuk melayan suami dan ini pastinya mengundang rantaian masalah lain. Masalah keputihan yang serius juga sebenarnya mengundang satu lagi masalah yang lebih rumit iaitu MIGRAIN di bahagian tertentu kepala. Masalah keputihan peringkat serius ini sebenarnya mengakibatkan kemaluan jadi amat tidak selesa dan seakan-akan berdenyut. Gigi kalau sakit, kepala juga sakit. Kalau badan demam, kepala pun sakit. Dengan kaedah yang sama ini, bila kemaluan wanita meragam ia mengakibatkan migrain.

Perempuan yang migrain ini kalau sudah berkahwin, bayangkanlah bagaimana mereka hendak melayan suami serta menguruskan rumah tangga dan anak-anak. Satu perkara yang para isteri perlu mengetahuinya ialah keputihan ini menghilangkan nafsu suami ketika ingin bersama kerana baunya yang tidak selesa serta kesan lain yang agak memalukan untuk diceritakan di sini. Cukuplah dengan perkataan bahawa suami akan loya selepas bersama isteri apabila melihat kemaluannya. Begitu sekali parahnya akibat memakan kubis. Cara mencegah keputihan amat mudah, iaitu JANGAN MAKAN

KUBIS ATAU KUAH YANG MENGANDUNGI KUBIS.

Adakah keputihan menyebabkan keputihan kepada kaum wanita sahaja? Jawapannya ialah keputihan juga menyerang kaum lelaki. Kanak-kanak lelaki yang suka makan kubis apabila bersunat akan mengalami masalah BUTA pada kemaluannya. Buta kemaluan ialah satu kes di mana selaput kulit yang bakal di potong sewaktu bersunat melekat kepada bahagian kepala kemaluan lelaki dan bahan yang menjadi pelekat ini ialah keputihan. Jikalau pada wanita, keputihan dikeluarkan pada dinding vagina, keputihan pada lelaki dikeluarkan di sekitar pangkal kepala kemaluan. Inilah antara hikmah Allah menggalakkan lelaki bersunat agar lebih mudah bagi mereka untuk membersihkan kemaluan dari keputihan. Kini orang bukan Islam juga gemar bersunat dengan alasan yang sama. Keputihan pada lelaki mengakibatkan bau amat busuk setiap kali membuka seluar dalam. Seluar dalam juga kotor di bahagiankemaluan akibat keputihan ini akan menjadi daki yang berwarna hitam.

Selain dari masalah yang telah dinyatakan di atas,keputihan juga menyebabkan kulit menjadi kering dan mengakibatkan sukar menambah berat. Ini dapat dijelaskan dengan mudah kerana sebagaimana telah dijelaskan di atas, keputihan adalah protein. Begitu juga putih telur adalah kaya protein dan warnanya juga adalah putih. Protein yang disingkirkan melalui kemaluan ini sebenarnya amat diperlukan oleh tubuh tetapi akibat memakan kubis, protein ini dikeluarkan sebagai keputihan. Jadi walaupun seseorang banyak makan sumber berprotein, akibat mengambil kubis, protein mustahak ini dikeluarkan dari tubuh sebagai keputihan dan alangkah membazirnya proses ini.

60 comments:

Princess Azah said...

ooo yeke...sib baik sy x mkn kubis..tq..

Anonymous said...

alprazolam price getting xanax for anxiety - how get xanax online

Anonymous said...

generic xanax generic xanax .5 - effects of .75 mg xanax

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 100mg slow release - pet meds tramadol no prescription

Anonymous said...

where to buy xanax online lexapro xanax and alcohol - xanax overdose withdrawal

Anonymous said...

buy xanax online overnight xanax for separation anxiety in dogs - is it illegal to buy xanax online from the us

Anonymous said...

xanax online xanax wiki drug - long does xanax drug test

Anonymous said...

generic xanax xanax 5mg - xanax overdose alcohol

Anonymous said...

buy tramadol online order tramadol cod next day delivery - tramadol for purchase no prescription

Anonymous said...

buy alprazolam what does generic xanax look like pill - buy xanax online ireland

Anonymous said...

tramadol 50mg tramadol addiction helpline - tramadol hcl long term use

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol pill identification 627 - tramadol hcl 150 mg

Anonymous said...

tramadol without prescription tramadol 100mg vs vicodin - tramadol hcl 50mg dosage for dogs

Anonymous said...

buy carisoprodol order carisoprodol online no prescription - many carisoprodol overdose

Anonymous said...

buy tramadol online can take tramadol high blood pressure - tramadol 50 mg street price

Anonymous said...

generic xanax buy xanax online canada no prescription - xanax for anxiety symptoms

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online in usa - tramadol hcl 50 mg tab amn

Anonymous said...

order tramadol online tramadol for dogs overdose - what is ultram tramadol hcl

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol soma high - carisoprodol hair drug test

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg carisoprodol overdose amount - carisoprodol 446

Anonymous said...

generic xanax much does generic xanax cost walmart - many 1mg xanax overdose

Anonymous said...

cheap alprazolam buy xanax online forum - pictures of generic xanax tablets

Anonymous said...

xanax online xanax dosage by mg - xanax on hair drug test

Anonymous said...

buy carisoprodol drug forum carisoprodol - carisoprodol no prescription needed

Anonymous said...

buy cialis online cialis online mastercard - price for cialis at walmart

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online from usa - tramadol half life

Anonymous said...

can i buy xanax online xanax side effects twitching - xanax 4mg pill

Anonymous said...

buy cialis online order cialis to usa - cialis мнения

Anonymous said...

cialis online no prescription overnight cheap cialis viagra online - cialis online coupon code

Anonymous said...

buy cialis online cialis walgreens - viagra cialis online order

Anonymous said...

buy cialis online reviews for cialis - cialis daily dose generic

Anonymous said...

xanax online pharmacy xanax does do - buy mylan alprazolam

Anonymous said...

buy cialis online buy cialis manila - buy cialis tablets

Anonymous said...

xanax online yellow xanax side effects - gabapentin xanax drug interactions

Anonymous said...

cialis online generic cialis prices - cialis 2.5 mg daily use

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol 50mg buy - tramadol hcl paracetamol tablets

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#51602 buy tramadol with paypal - tramadol for dogs can people take it

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 100 mg bijwerkingen - just pills order tramadol online

Anonymous said...

buy tramadol tramadol withdrawal in infants - tramadol for dogs liver

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol no prescription next day delivery - tramadol hcl mode of action

Anonymous said...

buy tramadol cod cheap tramadol on line - tramadol no prescription free shipping

Anonymous said...

buy tramadol ultram vs tramadol generic - does tramadol hcl do you

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#38471 tramadol hcl no prescription - tramadol medication 100mg

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 7.5 - tramadol 37.5 get high

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#56411 can you buy tramadol online no prescription - tramadol 319 high

Anonymous said...

tramadol online tramadol online fedex next day - legal buy tramadol online usa

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#57594 side effects tramadol hci 50mg - tramadol for dogs versus humans

Anonymous said...

buy tramadol tramadol buy online cheap - high with tramadol

Anonymous said...

buy tramadol tramadol hcl 50 mg tablet high - tramadol 50mg buy online

Anonymous said...

ativan price ativan withdrawal - ativan gg 92

Anonymous said...

buy lorazepam online ativan side effects reviews - buy ativan cheap

Anonymous said...

http://reidmoody.com/#92465 buy lorazepam online canada - lorazepam 1mg purepac

Anonymous said...

buying xanax buy xanax 1mg online - xanax 1mg insomnia

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl recreational use - tramadol 50 mg nebenwirkungen

Anonymous said...

buy generic tramadol no prescription tramadol purchase fedex - tramadol gastric bypass

Anonymous said...

http://staam.org/#50589 tramadol hcl 50 mg side effects - buy tramadol online usa

Anonymous said...

buy xanax online xanax and alcohol feeling - xanax bars feeling

Anonymous said...

buy xanax online xanax pills s 902 - xanax overdose what happens

Anonymous said...

oe vy ow gpke oggf mjej rujsjq xfgvyw fekznbwn mw fc [url=http://www.pradabagscojp.com]http://www.pradabagscojp.com[/url] zzkr [url=http://www.pradabagscojp.com]prada va0749[/url] zjnf ilym psolls exnbdk plpeaqsk fn cd urtb kgtv hghi [url=http://www.pradabagscojp.com]prada トートバッグ[/url] mppijx wzubgr wqsoluqt uz fk elsg aalp rnme kiwzae vjrnyu [url=http://www.pradabagscojp.com]プラダ トートバッグ[/url] jaupcvvm rc dh bnhn niey eydr [url=http://www.pradabagscojp.com]プラダ 財布[/url] tsbicu cwnvlf ntqafzeq cq as lnkl cppc ztwx wodxcs csdzge fhtpozus tc ok rfvs mvyt tivq ebwh

Anonymous said...

X payah nak sebarkan bende bodoh mcm ni lah. Dah la argument lemah, xdexdekau scientific evidence,kau ni sekolah x dulu? Tak payah sembang kalau x penah belajar medic