Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, October 27, 2009

LELAKI MELAYU LAYU ?

Bismillahirahmannirahim..

Sebilangan perempuan Melayu ternyata memandang rendah lelaki sebangsa, 'low class', layu dari segala aspek berbanding lelaki asing, kata mereka.

Menurut mereka, lelaki Melayu tidak ‘gentleman’, mungkin kerana jarang membukakan pintu kereta untuk mereka masuk. Lelaki barat, bukan sahaja membuka pintu kereta malah membuka pintu restoran, pintu kedai, pintu butik dan banyak lagi pintu untuk perempuan.

Perempuan Melayu juga merungut, kata mereka lelaki Melayu tidak romantik. Mungkin kerana jarang mengundang mereka untuk ‘candle light dinner’, disisip dengan madah indah.

Oh! Satu lagi, sebelum terlupa. Lelaki Melayu didakwa suka mengambil kesempatan, antaranya jika keluar makan bersama kekasih, pasti perempuan akan menjelaskan bil.

Jika ada lagi sifat buruk lelaki Melayu, mungkin pembaca perempuan Melayu boleh tambahkan. No hard feeling kepada pembaca lelaki, khususnya lelaki Melayu.

Tetapi sebelum melontarkan komen, fikirkan masalah perempuan Melayu berkahwin atau mempunyai kekasih lelaki asing.

Dilaporkan lebih 50 gadis Melayu kini masih menetap di Lombok, Indonesia. Lelaki Lombok bijak memujuk, romantik dan petah berkata-kata Sebahagian gadis terbabit berjaya dibawa pulang ke Malaysia, kata mereka, hidup di sana menyeksakan, kais pagi makan pagi, kais petang, makan petang, macam ayam. Tanya Maslina Maulat, Che Siti Nor Azreen dan Nurul Wahida Hamzah, cerita mereka pasti sama, ungkapan manis dan keromantisan lelaki Lombok tidak boleh dihidangkan menjadi makanan.

Elis Syuhaila Mokhtar, 34 tahun kini menderita akibat anaknya Feris Mokhtar, 5 tahun dilarikan suami warga Belanda, Frank Theodorus Van De Ven pada 3 Mac 2009. Selepas memeluk Islam, Frank menggunakan nama Melayu, ‘Firdaus’. Lelaki Belanda itu berjaya memperdaya dan menipu Elis, kini hidup sengsara.

Sebilangan perempuan Melayu juga ternyata menggilai lelaki Bangladesh. Mungkin kerana hidung mereka lebih mancung berbanding hidung kebanyakkan lelaki Melayu, penyet. Lelaki Bangladesh dianggap ‘Shah Rukh Khan’ semasa dikenali di Malaysia. Sudah berkahwin, dibawa pulang ke negara asal, hidup terseksa dilayan umpama hamba abdi. Tersedar hakikat hidung mancung tidak bermakna, memohon ‘diselamatkan’ dan kembali ke tanah air.

Ramai juga perempuan Melayu mencari kekasih warga Afrika. Mungkin kerana mereka ‘besar’ dari segala aspek berbanding fizikal lelaki Melayu. Memang segelintir lelaki Melayu terbabit merogol dan meliwat. Malah sebilangan merelakan diri mereka diliwat berulangkali secara sukarela tetapi lelaki Melayu tidak merogol, meliwat dan membunuh anak kecil berusia 3 tahun! Satu lagi, mungkin lelaki Afrika mampu membayar bil jika makan bersama kekasih perempuan Melayu tetapi selalunya mereka juga turut ‘dimakan’ dan ‘diratah’ dek lelaki sama.

Jadi, kepada sebilangan perempuan Melayu kerap memandang rendah lelaki sebangsa, berfikir secara teliti terlebih dahulu sebelum melontarkan sebarang bentuk penghinaan kerana lelaki asing juga terbukti tidak sebaik mana.


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH. I LOVE YOU FULL.. HA..HA..HA..HA..

5 comments:

Cik Cookie said...

Kalau lelaki Cina macamna ekk?

Camar Putih said...

jodoh pertemuan ditangan tuhan jadi terima lah dgn seadanya...apa gunanya pilih yg hidung mancung, bdn bsr,rupa yg segak kalau hidup pun tak menentu..bagi saya rupa paras bukan pilihan..yang pennting,IMAN...

Gaya peneroka said...

saya agak perempuan pilih yang ada duit jer .... dimata saya bagitulah...tapi tak semua..

Unknown said...

kalo buat perempuan indo gimana??hehe

Anonymous said...

alhamdulillah,segala puji bg mu ya allah,yang pahit jgn terus dibuang & yang manis jgn terus ditelan,belajar dari kesalahan,memang sudah ternyata walaupun nampak kecil seharusnya terima hakikat dan berubah,semoga allah memberkati dan menerima amal soleh kita,sentiasa memperbaiki dan menyemai iluvislam dalam hati , :) peace no war