Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, September 10, 2009

DIMANA KAU WAHAI GENG LEMBU YANG MUNAFIK...

Bismillahirahmannirahim..

Masjid Kg. Bongek di N.Sembilan akan dirobohkan atas nama pembangunan, iaitu terlibat dalam projek landasan keretapi berkembar.Pelan tanah yang akan diambil telah terpampang dalam Masjid Kg. Bongek, namun hingga saat ini tiada suara sepatah pun dari pejuang Melayu yang akan mempertahankan masjid ini dari dirobohkan.

Apabila ditanya kepada seorang Pak Haji di masjid itu , sampai mana mereka akan ambil tanah ? Pak Haji tu berkata sampai tangga masjid. Ditanya lagi Pak Haji adakah masjid ini akan dirobohkan, Pak Haji jawab tunggulah buat masjid baru. Tanya Pak Haji nak buat di mana, dia pun tak tahu. 46% tanah Masjid Kg Bongek akan diambil. Kepada siapa pampasan tersebut diberikan ? Masjid Kg Bongek mesti dipertahankan oleh orang Melayu Negeri Sembilan kerana ianya Masjid yang unik. Ramai orang sembahyang di masjid ini termasuk pelakon veteran Dato Aziz Singah.


PELAN TANAH AKAN DIAMBIL 46%. Sila klik pada imej


BANYAK PENDUDUK KAMPUNG LAIN TANAH MEREKA DIAMBIL
Sila klik pada imej

Ulamak Negeri Sembilan yang terkenal Almarhum Tuan Haji Ibrahim juga adalah dari Bongek ( kisah beliau di sini http://madrasahbongek.blogspot.com/. Semua orang Melayu Negeri Sembilan mesti bangun mempertahankan masjid ini... click read more untuk melihat image dan baca seterusnya...


Masjid Kg Bongek


Kuil Hindu di Jalan Seremban-Tampin.

Kalau penganut agama Hindu di Seremban boleh mempertahankan kuil-kuil mereka dari dirobohkan seperti di jalan Seremban-Tampin dari dirobohkan dengan nyawa mereka sendiri takkan orang Melayu nak berdiam diri ? Jadi apa lagi geng-geng kepala lembu cepatlah buat demonstrasi kepala lembu tu. Takkan nak diam kot. Cuma kali ini berbeza sikit pemerintahnya.. ha ha UMNGOK perintah tu. Boleh pula kuil disitu kerajaan BN kekalkan sedangkan Masjid pula nak diruntuhkan. mana boleh jadi ni Geng Lembu hari tu kan korang juga tak suka Islam dihina.. Masjid tu orang UMNO pun ada sembahyang kat situ le. Kurang ajar Kerajaan Negeri 9 ni siapalah yang perintah tu..he he.

Geng Lembu jangan tunggu-tunggu lagi cepat adakan demo lagi.. Nanti jika kerajaan negeri BN nak buat dialog ke bicara harmoni ke cubalah korang buat pulak macam diDewan MBSA tu.. Ha ha kalu korang geng lembu yang berani la. Kalau tak jadile pencacai UMNGOK yang samseng kampung je. ha ha ha. . Nak mampus bangkang perintah UMNGOk he he geng Lembu nih UMNGOK. Munafik..!
- Era Pasca

UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH. I LOVE YOU FULL.. HA..HA..HA..HA..

6 comments:

Anonymous said...

N9 memang terkenal dgn kuil hindu yg paling byk.....tiap2 km msti ade kuil dowang,yg jln tampin-s'ban tu smpai 2 kuil dia kiri kanan,nk buat jln raya tepaksa buat lencongan...hari2 aku ikut jln tu rase cam nk bom jew kuil2 tu..kajaan N9 bolo punya olang.........haha

MalamDecipher said...

ape lah masalahnya kalau byk kuil pun..?? korang ni buka la sikit minda tu.. tak kan berkurangnya iman kita kalau pun kuil tu di bina kat depan umah kita.. bukan kah islam mengajar umat nyer supaya menghormati agama,kaum atau bangsa lain.. kalau ada org baling kepala babi kat kita, pastu kita balas balik dgn melakukan tindakan yg sama..sampai bila nak habis sengketa..maka, x ada beza la kita ngn babi yg x da akal tu..babi tu pun x pernah baling kepala dia kat kengkawan dia.. *erk +_+ itu sejenis perumpamaan* tolonglah jgn bg buruk nama islam wahai sahabat2 trsayang... ambil la teladan dr junjungan kita nabi muhammad.. baginda juga pernah di baling dgn najis oleh seorg perempuan yahudi.. tp baginda x pernah balas dgn kekerasan.. ketuk minda fikir2 kan..salam..^__^

Unknown said...

Teruskan Usaha mendedahkan sifat lembu pada Umngok N the Blogernya

Kojack de Alloohaa said...

eh jgn gitu bro..islam x pnah galak kita kutuk2 or bermusuh ngn agama lain...

BUJANG SUSAH said...

Bukan begitu maksud entry ni.. entri ni cuma inginkan kepastian apa sebenarnya yg diperjuangkan "geng kepala lembu". Sekarang ni masjid nak dirobohkan kenapa geng kepala lembu xnak mempertahankan? atau sebenarnya bila kerajaan BN yg buat semuanya x salah walau merobohkan masjid sekalipun? Kerajaan PR selangor cuma nak memindahkan kuil jer.. bukan nak robohkan masjid pun.. tp tonggang terbalik geng kepala lembu buat demo sambil mencaci dan memaki hamun.. dgn slogan cintakan agama islam. So sekarang ni terang2 kerajaan BN nak robohkan masjid, Yang saya nak tanya mana perginya semua geng kepala lembu ni? kata nak pertahankan agama islam? Wallahualam.

MAWAR PINK said...

betul BS mana diaorang tu pegi ha???..bukan Islam kot diaorang tuh...ops sorry...