Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, December 14, 2010

LEMBU PUNYA SUSU , SAPI KETAWA BESAR

بسم الله الرحمن الرحيم







Pergelutan antara lotus renault GP yang dimiliki oleh proton, Lotus racing yang diketuai oleh Boss Air asia, Tony fernandez dan juga sponsor petronas kepada Mercedes team. F1 ada sukan yang paling mahal dan syarikat malaysia terlibat dalam 3 pasukan ini yang mana 2 dari nya menjadi pemilik pasukan dan satu dari nya menjadi penaja.

Tidakah rugi bagi syarikat malaysia yang mana tiada pelumba f1 pada tahun 2011 dari malaysia. yang ada hanya pemandu uji. Sepatut nya syarikat dari malaysia ini bergabung tenaga untuk melahirkan team yang guna nama malaysia seperti Team Force India. Aku rasa ramai lagi orang kat luar masih tak tahu apa itu malaysia.

Pelaburan yang besar dikala rakyat makin terhimpit adalah satu langkah yang tidak bijak. Kalau la diut2 tajaan ini digunakan untuk menaja pelajar untuk mencipata kereta, menjadi jurutera automotif yang hebat, Pakar dalam kawalan kereta f1 bagi aku kalau pelaburan yang mcm ini adalah lebih bagus dari menaja pasukan f1.Melatih pemandu-pemandu muda bagi melahirkan seorang juara f1----> bukan mcm alex yoong.

Biasiswa untuk pelajar malaysia untuk melanjutkan pelajaran ke luar negara semakin bekurangan.. jadi jika duit2 sponsor ini digunakan sebaik-baik nya.. kita dapat melahirkan pasukan ORANG MALAYSIA iaitu bukan dari engineer2 orang puteh dan pemandu orang puteh. itu bukan team malaysia kalau xda orang malaysia.

Rugi la kalau bersengketa atas nama lotus yang orang tau lotus company british walaupun dimiliki oleh proton malaysia. Jangan sampai rakyat jadi pengemis di negara sendiri jika kekayaan negara dilabur untuk F1. - badutawan

Note: Kah..kah..kah..kah.. ada belakang pun kasi orang cucuk.. sendiri dapat sakit orang lain dapat sedap... kah..kah..kah..kah..

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

6 comments:

UMNO bangang said...

Hasil Negara keluar berbilion kepada orang asing. Negara nama pun x dapat. Rakyat lagi la, hidup semakin susah. Apa kan daya rakyat sudah tersalah pilih. Memilih pemerintah yang x tahu memerintah. memilih si bodoh memerintah negara

Anonymous said...

bagi aku sukan dimalaysia adalah pembaziran yang melampau. modal juta-juta dapatnyer emas perak gangsa tiga empat butir yg sebetolnyer kalau digadai cuma entah berapa hengget reganyer.

Anonymous said...

ko fhm x ape itu pelabur baghal..
ko g study bab pelaburan dulu baru cakap bab sukan sengal

UMNO bangang said...

melabur kalau rakyat dan negara setabil. ni barang asyik naik harga je pastu nak cite melabur. apa kejadahnya

Anonymous said...

sebab korang baghal

Anonymous said...

keh keh keh patut ler ahli sukan m'sia sekor dua jer yg menonjol,baghal rupenyer. pelaburan gerombolan baghal keh keh keh,penengok aksi sukan pun banyak jadi baghal bila dok laga kepala. lucu bila tengok baghal lembab berkelahi.