Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, November 30, 2010

BIK MAMA TAK TAHAN

بسم الله الرحمن الرحيم

Rosmah tahan lapan minit saja



Seorang Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian Kuala Kedah Alor Setar memberitahu alkerohi bahawa ketika berlakunya banjir di Kedah baru-baru ini, Rosmah Mansor ada membuat lawatan ke Dewan Sekolah Seberang Nyonya.

Rosmah dibawa melihat mangsa banjir oleh pihak urusetia yang membuat persiapan sejak sehari yang lalu untuk menyambutnya.

Tidak sampai lapan minit, Rosmah kelihatan mengeluh kepanasan sambil mengipas-ngipas mukanya.

"Wah ! Panasnya dalam ni.." sambil menyapa seorang kanak-kanak.

Lalu ia segera beredar keluar. Jumlah kesemua masa yang diambil bagi tempoh lawatannya ke situ dikira lapan minit sahaja oleh AJK Bahagian berkenaan.

Sambil berjenaka, kata penduduk di situ "Jadilah. Pakai botox memang hangat".

Macamlah orang Kuala Kedah tau Rosmah pakai botox. Pandailah hampa ! - alkerohi


Note: Maklumlah badak air.. mana la tahan panas... Nak sejuk benamkan kepala dia dalam air tu ... kah..kah..kah..kah...



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

6 comments:

Afifah Naziha said...

astagfirullah..!

Anonymous said...

astaghfirullah

NAMEWEE TAK BERSALAH-NAZRI

anakmuaallaf said...

Lawa org dlm pic tu..Bini sapa ntah...

donk said...

betul le..cute betul orang dalam gambar ni...macam badak air dan juga macam babi tunggal..

eMMe said...

famous betul org lam gambar tu..hahaha...

Anonymous said...

ya Allah...peliharahlah hamba2Mu daripd goadaan nafsu syaitan...ya Allah, jauhkanlah kami daripd berkata2 perkataan tidak elok yg disukai syaitan la'natullah. Berikanlah kami jalan untuk berdakwah dengan cara yg berhikmah.