Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, December 1, 2010

KELING TIRUAN BACK UP KELING ORI

بسم الله الرحمن الرحيم

Kecoh Di Sidang Kartun Perak


Keling Ori ... kah..kah..kah..kah

Speaker Dewan Undangan Negeri Perak, Datuk R Ganesan mengarahkan ADUN Hutan Melintang, S Kesavan keluar dari dewan sehingga tamat sidang hari ini kerana didakwa berkelakuan tidak sopan dan mengharu-birukan dewan dengan menuntut jawapan berhubung soalan yang dikemukakannya.

NONEPada jam 11.15 pagi, selepas sesi soalan berakhir, Kesavan bangkit dan menuntut soalannya berhubung pemindahan tanah di kawasannya dijawab oleh Menteri Besar, Datuk Seri Zambry Abd Kadir.

Meskipun Ganesan memberi amaran supaya tidak meneruskan soalannya, Kesavan berkeras berkata beliau adalah perwaklian rakyat Hutan Melintang, dan menjadi tanggungjawabnya menyuarakan 'masalah rakyat'.

Ganesan kemudian menggantung Kesavan mengikut Artikel 44(2) Peraturan Dewan selama sehari.


Keling tiruan sebab tak berapa hitam..

Apabila beliau enggan meninggalkan dewan, Mohammad Zahir Abdul Khalid (BN-Kamunting) pula bangkit dan memohon Artikel 44(3) dan 44(5) Pearturan Dewan digunakan bagi menggantungnya terus daripada menghadiri sidang DUN Perak.

Usul itu diluluskan dengan suara majoriti.

Tindakan itu menyaksikan ADUN pembangkang yang diketuai oleh menteri besar Perak yang disingkirkan, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin (bawah, kanan) meninggalkan dewan.

Mereka kemudiannya mengadakan sidang akhbar yang turut dihadiri oleh Chang Lih Kang (Teja), Chan Ming Kai (Simpang Pulai), Abdul Yunus Jamahri (Kuala Kurau) dan Tai Sing Ng (Kuala Sepetang).

Pada sidang media itu, Kesavan menafikan beliau berlaku biadap kepada speaker dan mendakwa beliau meninggikan suaranya kerana pembesar suaranya telah dipadamkan.

Katanya, beberapa surat telah dihantar ke pihak yang bertanggungjawab, termasuk pejabat Zambry berhubung isu tanah itu, namun semuanya tidak dijawab.


Note: Kah..kah..kah..kah....



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

9 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

assalamualaikum bro
teguran untuk gua dan bro
siapa kita untuk mengkritik hitam atau putih ciptaan Allah..

kritiklah apa yang menteri besar mahkamah ni punya kerja..apa yang dia buat..cara berpolitik ..atau tak berilmunya dia dalam upcara kurafat tepung tawar..

maaf bro .,,

yad_element said...

assalamualaikum brader

saye da lame ikut brader punye blog..
pd awalnya yg saye bleh lihat brader tak der sampai nak kutuk2 org, ade kutuk pun skit je.. tp skang mcm dah ketara sgt, setiap post seolah-olah menjadi hiburan..

kutuk mengutuk bukan care perjuangan islam.. biar kite kene kutuk takpe.. biar org mempersendekan kite takpe..

saye pun reti kutuk dan mempersendekan org, tp saye takut nak buat sebab setiap yg saye taip akan ditanya di akhirat kelak..(even ayat nih pun kene tnye jugak nanti)

betul, sampaikanlah walau satu ayat, jika ayat kutuk tu yg disampaikan, dan bnyk pengkopipes gune ayat same. kite akan dapat share juga...

insyaAllah, saye pun cube nak kurangkan kutuk2 org nihh.. hee... wallahualam..

terime kasih kerana melayan komen saye yg seberape nihh...

Anonymous said...

alah sembang mcm best. baru BS letak tajuk mcm tu dah kecoh sakan. bik mama kutuk nabi persendakan islam hangpa buat x kisah je. apa barang ?

hitam manis said...

o tis is wat islam tot u, favor white over black, so islam favor skin color?

oi pukimak, ni ke islam ajar ko, org hitam hina org putih mulia, kalo mcm tu cina DAP lgi mulia la dri mak bapak ko, bodo!

UMNO bodoh said...

hitam masam.. eh salah plak. hitam masin.. ahh apa2 jer la hitam karat ke apa ke. ko kenapa? ko x puas hati sebab ko tu hitam atau sebab ko tu keling? hahahahaa..

yup. cina DAP tu mmg lebih mulia dari rosmah yg mengaku islam tp x tau tutup aurat. cina DAp lagi mulia dari rosmah yg mengaku islam tapi main comolot dgn jantan hindu. cina dap lagi mulia dari rosmah yg mengaku islam tapi menjadi penaung festival pakaian bogel wanita islam sambil terbalikkan nama rasulullah.

So aku nak tanya ko. lim guan eng ada buat mcm tu ke kepada agama dia atau agama islam sendiri? karpal tu keling yg x mahu islam, tapi ada ke karpal tu mengutuk agama islam seperti yg rosmah buat?

Jadi ko perjuangkan islam yg mcmana? islam yg menjerit2 dgn perkataan 'pukimak' tu ke? atau ko perjuangkan islam kurafat mcm si zamry keling tu? atau ko ni sebenarnya adalah zamry? wakakakakaka

New Hope said...

zambri tea tarik wone..



pengawas peperiksaan rasis kebal

Anonymous said...

Sokong Yad element dan Hitam Manis,

Yang suka kutuk orang , hina orang ni mmg perangai melayu...dia orang dia org la yang hebat sgt...kalu ikut asal usul dia orang kat bumi Malaysia ni..bukan original pun...so, kalau takat nak bangga jadi melayu je...pas jadi kuli...x payahlah...ekonomi orang lain yang rembat..melayu hanya angan angan...nak buat mcm mana dah bangsa PEMALAS...kutuk orang, hina orang mmg nombor satu...sedarla diri sikit....yang lebih hebat, ada melayu jadi kuli kerja dengan Bangla...hebat la tu...kalau tak masih x sedar...buka la bloq Tony Fernandes lihat tajuk...LAGI 10 TAHUN MELAYU JADI KULI DI INDONESIA....Sedar la wahai para RACIST..

UMNO bodoh said...

melayu pemalas biarkan la. dia malas dia la rugi. tp mcmana plak dengan melayu yg gadaikan tanah melayu? itu ke yg dinamakan melayu pandai? pandai apa? pandai menipu? mmg x hairanlah kalau 5 ke 10 tahun lagi melayu akan jadi kuli kalau tanah melayu dah habis digadai pada bangsa asing. mmg x hairan la kalau 5 ke 10 tahun lagi melayu jadi kuli kalau indon masuk malaysia diberikan IC untuk dapat mengundi UMNo pada setiap pilihanraya. Jadi melayu mana yang bodoh? melayu yg bodoh ialah melayu yg menyokong umno dan melayu yg pandai ialah pemimpin umno kerana dapat pulun habis harta melayu bodoh ni.

yad_element said...

tak payah nak sokong aku la, hehe.. aku tetap tak suke care pemerintahan UMNO.. dulu sampai skang.. tak nampak lgsung ciri2 nak menegakkan syiar islam..

aku sedih bile ade ustak2 yg dilantik oleh puak2 umno nihh.. ade segelintir tak tau makna cara idup islam..

ini cerite membe aku...

ade satu kg tuhh, masjidnya dulu org yg betul je jage. maksud aku die tau care nak imamkan solat dan sebagainya, tp lepas UMNO masuk dlm kg tuhh. ketue kg die kene pecat termasuk la org2 yg pegang masjid.. kemudian segala2 ajk kat kg tu dilantik dari kalangan org umno je.. termasuk lah ajk masjid.. dan kebanyakan mereka adalah org2 yg jrg atau tak pernah nmpak ke masjid..

nak dipendekkan cerita, pd suatu hari salah sorg dari ajk msjid tuh jadi imam dan seolah2 angkuh, pd rakaat pertama die bace surah panjang.. lepas, tp rakaat kedue sangkut dan bnyk kali die ulang.. tp tetap sangkut walaupun telah dibantu oleh pemuda yg beru balik dr mesir(tak silap aku) yg kebetulan brada di blakang imam itu...

slepas tak lepas, imam tu dengan selambe terus meninggalkan posisi imamnye dengan isyarat angkat tgn dan berkata.. "saya tak dpt jd imam"

akhirnya pemuda yg cuba betulkan ayat td terus ke posisi imam dan imamkan solat ituhh...

wallahualam...

hanya Allah yg tahu...