Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, December 2, 2010

MENGAPA ORANG KATA MELAYU BODOH?

بسم الله الرحمن الرحيم



PUTRAJAYA, 2 Dis. : Ini fakta menunjukkan tembelang puak-puak yang menyanjung ketuanan melayu tetapi hakikatnya depa dok menjahanamkan tanah orang Melayu;

1) 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.

2) 5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)

3) 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!

4) Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).

5) 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.

6)Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.

7) Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.

8) 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.

9) 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vicent Tan untuk projek perlancungan.

10) Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.

11) 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.

12) Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.

13) Kampung Chubadak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.

14) Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)

15) Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Daripada fakta di atas bolehlah dirumuskan Umnolah pengkhianat dan menggadai tanah orang melayu, Bukan PAS, bukan PKR dan bukan DAP.

Sebenarnya slogan Umno “Hidup Melayu” perlu ditukar kepada slogan sebaliknya, iaitu

“di mana Umno kuat di situ Melayu merempat”.....SETUJU????
- Kedahlanie

Note: Melayu bodoh sebab habis dah tanah melayu digadai oleh umno tapi melayu masih lagi menjerit hidup umno...!!! hidup melayu..!!!! Melayu tak pernah mahu sedar bahawa selama ini umno menipu mereka.. melayu seperti ini mungkin jika terpaksa tinggal di atas pokok semula pun mereka masih menjerit hidup umno..!!! hidup melayu..!!! kah..kah..kah..kah...


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

62 comments:

tuyuk said...

har har har.. cool entry!

Anonymous said...

Melayu bukan bodoh, tapi bahlul. UMNGOK tu cerdik sbb dapat tipu Melayu2 bahlul slama lebih 50thn.

kordi said...

bodoh!bodoh!!sakit ati aje!!!perangai sebijik gaya berak!!!

umno/bn=abih belaka tanah melayu dpt ke cina.cun bukan?!!

albanaT said...

best lah post nih..hehe...even sy melayu...tp tetap nak kata jugak..agak la...mmg melayu agak bodo...=P

moga Allah tunjuk jalan semua..=)

Hellioz said...

tak sudah2 kutuk umno

bila nak kutuk diri sendiri pulak?

hutan2 yang kena tebang tu semua keje umno gak ke?

kah3~
lawak lah

MOH KEMBARA said...

Salam, Ya Allah Kau selamatkanlah negara kami dari peragut dan perakus! Amiin!

Anonymous said...

Hutan2 yg kena tebang tu keje nenek kau.

Anonymous said...

rasa tak puas hati dan marah dah lama wujud.. tapi tak banyak yg boleh dibuat kecuali masa memangkah,tp itupun pada org yg ingin perubahan. tapi ramai lah pula yg ragu-ragu utk berubah sbb sebahagian pimpinan yg kunun mahu bawa perubahan datang dari kawanan penjarah.. cuma kalau kita tak berusaha utk berubah maka yang sentiasa mewah hanya sepihak

UMNO bodoh said...

yer la hellioz.. hutan2 yg kena tebang tu kan kerja nenek ko. kat mersing johor, endau johor, rompin pahang, taman negara semberong johor, perkampungan asli punan johor, seluruh negeri johor, seluruh negeri pahang, seluruh negeri sabah serawak, seluruh negeri perak tu semua nenek omno ko yg kebas laanat...!!! kata nik aziz kebas balak bila suruh sprm siasat x nak plak. kenapa senyap je? kenapa nik aziz x kena dakwa? dah nik aziz tu kan PAS. sprm ni kalau suruh siasat org PAS x larat nak merangkak, mengesot pun sanggup. Tapi kalau suruh siasat kerajaan BN dan org2 umno babi ni, berani ke sprm? rosmah terbeliak biji mata jer polis, sprm terkencing terberak.

Apa kes PKFZ? apa kes altantuya? mcmana kes 500j komisyen scorpine? siapa yg terlibat tu? umno sial ni la yg punya kerja!! umno sial ni la yg pulun habis harta rakyat. tapak penjara pudu sekarang ni kena jual dgn org singapura.. tapak TUDM dijual dgn seorang cina bernama teak jue loo.. ni semua kerja siapa? woi bodoh!!! ko ni mmg melayu bodoh laa!!! ni najib dan rosmah sial ni punya kerja!!! kenapa tiada siasatan? sbb umno ni mmg sial!!! tu pun x faham2 lagi? tu pun x nampak lagi? nak sokong umno lagi? sahlah melayu ni mmg bangap nak mampos!!!!

x syak lagi.. betul kata BS. melayu mmg bodoh!!!

start said...

Hellioz dan nenek dia skali bodoh!

Anonymous said...

DAH BRAPA KALI AKU NAK CAKAP, KALAU UNMO X GADAI TANAH ORANG MELAYU PUN, MELAYU MMG BODOH DAH......WAKAKA

Anonymous said...

adooii.. udah2 la tuh panggil melayu bodoh.. bangsa sendiri korang nak maki kenape?! bukan nak memihak sesape, tp bukan ke ape yg disebut itu doa.. klu malaikat aminkan mcm mane?? patot ler melayu x ubah2 sbb sume org ckp melayu bodoh.. isk2.. mentality org kite kene ubah klu kite nak berubah..

Anonymous said...

generic xanax generic xanax 1mg - xanax yellow pill 106 s

Anonymous said...

cheap xanax online xanax tablets side effects - how do xanax pills look

Anonymous said...

buy xanax online without prescription can you buy xanax hong kong - what does a 1mg alprazolam look like

Anonymous said...

generic xanax xanax like drugs - xanax and alcohol lethal dose

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online no prescription mastercard - tramadol dea schedule

Anonymous said...

xanax online buy xanax online without prescriptions - xanax give you high

Anonymous said...

can you buy tramadol online legally cheap tramadol online no prescription - tramadol dosage for people

Anonymous said...

can you buy tramadol online legally overdose of tramadol for dogs - tramadol discount card

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online in europe - what dosage of tramadol should i take

Anonymous said...

xanax online prescription xanax side effects and withdrawal - xanax dosage 0.25mg

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online overnight cod - tramadol hcl 50 mg picture

Anonymous said...

buy xanax online no prescription overnight xanax online pharmacy reviews - buy xanax usa

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol soma scheduled drug - carisoprodol 350 mg picture

Anonymous said...

generic xanax xanax online australia - 1mg klonopin 1mg xanax

Anonymous said...

buy carisoprodol online without prescription carisoprodol withdrawal - carisoprodol high dosage

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol no prescription needed - carisoprodol or soma

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol no prescription 100mg - cheap online tramadol cod

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online worldwide - buy tramadol online new zealand

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online from usa - buy tramadol in europe

Anonymous said...

cialis online where to buy cialis online yahoo answers - generic cialis from us safe

Anonymous said...

buy cialis online cialis daily vs. as needed - cialis young men

Anonymous said...

alprazolam price what is xanax bars - 2mg xanax 5mg oxycodone

Anonymous said...

cialis online cialis reviews forum - order cialis us

Anonymous said...

xanax online buy xanax pharmacy online - overdose symptoms for xanax

Anonymous said...

cialis online cialis online paypal - price comparison viagra cialis levitra

Anonymous said...

buy tramadol without rx buy tramadol 100mg online - tramadol 50 mg for menstrual cramps

Anonymous said...

cheap tramadol tramadol withdrawal effexor - buy tramadol in florida

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#23561 tramadol dosage for adults - buy tramadol online visa

Anonymous said...

buy tramadol order tramadol no prescription - tramadol 50 mg normon

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol hcl no prescription - buy tramadol 50mg usa

Anonymous said...

tramadol 100mg buy tramadol online us pharmacy - street value for tramadol 50mg

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#97734 tramadol dose vet - can you buy tramadol online in usa

Anonymous said...

buy tramadol tramadol gabapentin interaction - tramadol for dogs dosage

Anonymous said...

buy tramadol tramadol hcl overdose symptoms - tramadol buy

Anonymous said...

buy tramadol online does tramadol 50mg look like - tramadol hcl for migraines

Anonymous said...

buy tramadol tramadol for dogs with aspirin - tramadol gea 100mg

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#97734 buy tramadol online overnight - tramadol withdrawal frequent urination

Anonymous said...

buy tramadol overnight tramadol for dogs cancer - cheap tramadol for dogs

Anonymous said...

tramadol no prescription can you overdose tramadol hcl - buy tramadol in usa

Anonymous said...

http://blog.dawn.com/dblog/buy/#56932 order tramadol online to florida - tramadol 617

Anonymous said...

buy xanax online buy xanax online no prescription overnight - xanax drug interactions side effects

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol kratom - buy tramadol online no prescription overnight

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol online shipped florida - tramadol hydrochloride 100 mg

Anonymous said...

buy xanax online how to buy xanax bars - xanax withdrawal valerian

Anonymous said...

http://staam.org/#90723 tramadol yahoo answers - tramadol ingredients side effects

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online with visa - buy generic tramadol online

Anonymous said...

buy xanax online is it possible to order xanax online - xanax and weed

Anonymous said...

buy xanax online overdose by xanax - xanax drug screen

Anonymous said...

buy xanax online xanax side effects muscle twitching - blue round generic xanax

Anonymous said...

hampir semua melayu keparat..x sedar diri, angkuh..dan begitu racist..xpnh nk maju..melayu hanya berkata tp x berusaha