Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, December 2, 2010

BERKEMBAN KERANA INGIN MENCABAR BAKAT

بسم الله الرحمن الرحيم

Yana Samsudin berkemban dalam "Aku Masih Dara"

PETALING JAYA: Pelakon Yana Samsudin menegaskan dia berasa malu apabila terpaksa berpakaian seksi dan berkemban semata-mata untuk menjayakan filem Aku Masih Dara arahan Ahmad Idham.

Kata Yana, keputusan itu dibuat selepas memikirkan wataknya sebagai gadis yang bermasalah dalam filem tersebut mempunyai mesej yang kuat dan bukannya untuk mencari publisiti murah atau mahu mengumpan penonton ke pawagam semata-mata.

Sebaliknya, keputusan pelakon berusia 26 tahun itu menerima watak 'hitam' dan antagonis bernama Aleeysa itu didorong atas keinginan untuk mencabar kemampuan bakat lakonannya.

"Penampilan saya dalam filem terbaru Aku Masih Dara memerlukan saya tampil sebagai gadis tidak bermoral dan seksi.

"Ia bukan bertujuan untuk meraih publisiti atau memancing penonton menerusi gadis seksi yang ditampilkan semata-mata. Ia adalah watak yang mencabar, menarik dan paling 'hitam' pernah saya jayakan," katanya yang mengakui puas dengan watak itu.

Mengulas lanjut, Yana mengakui tidak menyukai watak itu pada awalnya. Namun, setelah berfikir sedalam-dalamnya mengenai watak dan mesej yang ingin disampaikan kepada penonton, dia akhirnya akur menyahut cabaran tersebut.
Barisan bintang muda yang menghiasi filem arahan Ahmad Idham itu. (Dari kiri) Ashraf Muslim, Yana Samsudin, Diana Amir, Raja Farah dan Farid Kamil.

Bagaimanapun, pemenang anugerah Pelakon Pembantu Wanita Terbaik, Festival Filem Malaysia ke 23 (FFM23) ini berharap agar penampilannya yang seksi dan nakal dalam filem itu tidak akan disalahertikan oleh penonton, sebaliknya mengambil iktibar dan mesej yang cuba disampaikan.

"Sejujurnya, saya langsung tidak menyukai watak itu pada awalnya kerana ia menuntut saya untuk tampil jahat, liar dan seksi.

"Jika difikirkan untuk jangka masa pendek, saya berasa malu kerana terpaksa mendedahkan tubuh badan termasuk berpakaian seksi dan berkemban.

"Namun, setelah berfikir semasak-masaknya saya sahut cabaran itu kerana sebagai pelakon ia adalah kerugian yang besar jika tidak menjayakan watak yang dinamik sebegitu.

"Naskhah ini bukanlah manipulasi kosong oleh penerbit atau pengarah yang menampilkan gadis-gadis seksi dan liar semata-mata untuk memikat penonton tetapi ia adalah kritikan sosial yang harus direnungkan oleh masyarakat," katanya.

Filem yang berkisar kepada masalah sosial yang membelenggu remaja hari ini itu berfokus kepada kisah tiga sahabat iaitu Sofea (lakonan Raja Farah), Aleesya (Yana Samsudin) dan Hani (Diana Amir).

Filem yang turut dibintangi aktor Farid Kamil dan Ashraf Muslim ini mula ditayangkan di pawagam seluruh Malaysia pada 16 Disember 2010.

Note: Kah..kah..kah..kah... Semoga alasan yang sama boleh digunakan untuk menghadap Allah nanti...


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

61 comments:

piasara said...

Assalamu'alaikum...
itulah alasan yg pelakon2 kita akn bagi kalau ada nya scene menjolok dn mencungkil bijik mata kita..KALAULAH alasan tu boleh digunapakai masa hari perhitungan..tatkala amaln dihisab,akak.....pun nk jadi pelakon gak..

khairunnisa ♥ said...

menyampaikan mesej pada penonton tak perlu dedah sana sini -___-

banyak lagi cara lain -___-

Latifah said...

~niat tidak akan pernah menghalalkan cara~

dunia dunia...

Fuziani JSR said...

"Ia bukan bertujuan untuk meraih publisiti atau memancing penonton menerusi gadis seksi yang ditampilkan semata-mata. Ia adalah watak yang mencabar, menarik dan paling 'hitam' pernah saya jayakan," katanya yang mengakui puas dengan watak itu.

Part ni memang menjengkelkan.... adakah itu alasan untuk merasa puas... rosak akhlak betul!!!! Tapi, kalau baik... x jadi pelakon pun....!

Kamal Sanusi said...

Inilah ajaran yg diberikan oleh Islam Ada Had Ada Hari tajaan pemimpin um-NO.

Jadi mereka pun buatlah kerja tu janjinya ada had (tak leh bogel terus) dan ada harinya (masa shotting filem saja).

Nak kata lagu mana lagi dah sbb Islam depa lebih Islam dari org yg bukan ahli um-NO


Wakakakakakakaka..............

zalizalu said...

dulu:
saya pakai tudung untuk menjayakan filem

sekarang:
saya berkemban untuk menjayakan filem

5 tahun akan datang:
saya pakai swimsuit untuk menjayakan filem

10 tahun akan datang:
????????

mr clean said...

nnti sex in public pula.. yeha

wawaZIBANG said...

Ouch !
Allahualam :/

mr edz said...

elok pakai bikini jer...

bujal X said...

tidak perlu dihairani tindakan golongan itu.

saya ikut blog encik ya?

Anonymous said...

best giler jd pekalun neh taww... lg yg jd krook... bleh pegang-pegang,leh ramas-ramas,leh rogol-rogol,leh mabuk-mabuk.... belakun jer kannnn ahakssss

MOH KEMBARA said...

Salam , Yang best "Saya dah fikir semasak-masaknya..." Apa yg dia pikior masak2 tu? Patutnya dah pikior masak2 tak mau buat scene tu sbb tak patut dibuat.

yad_element said...

kalo laki berkemban okehh tak??

Anonymous said...

Kalau korang nak tahu, celebritaik2 melayu islam malaysia slalu guna perkataan "nawaitu" utk menghalalkan segala perkara yg dilarang Islam dalam pekerjaan mereka.

Dengan kata lain mereka2 tu makhluk hipokrit dan munafik.

RUMPUT HIJAU said...

Bila dia setuju nak berkemban maknanya dia suka le tu. Siapa penerbit filem ni? Pengarahnya Ahmad Idham kan?

Anonymous said...

keh keh keh karang minah nih jawab, i berkemban neh dapet duwet taw, so i lg baek dari minah-minah yg bugel pree-pree kat tenet,kat hp. keh keh

Anonymous said...

xanax depression xanax for anxiety disorder - xanax depression

Anonymous said...

buy tramadol online no prescription order tramadol cod overnight - klonopin and tramadol high

Anonymous said...

buy xanax online overnight delivery buy xanax online no prescription overnight - long term effects xanax xr

Anonymous said...

generic xanax online pharmacy india xanax - xanax bars with no prescription

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol side effects alcohol - buy carisoprodol

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 200 mg withdrawal - ultra tramadol hydrochloride

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol with suboxone - tramadol 50mg wiki

Anonymous said...

xanax online generic equivalent for xanax - order xanax online europe

Anonymous said...

online xanax buy xanax online no rx - buy good xanax online

Anonymous said...

order xanax no prescription cheap xanax mexico - xanax withdrawal what helps

Anonymous said...

buy tramadol online no prescription cheap tramadol dosage bluelight - tramadol withdrawal after short term use

Anonymous said...

order tramadol order tramadol with cod - tramadol hcl picture

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg carisoprodol with vicodin - drug test soma carisoprodol

Anonymous said...

buy tramadol online side effects for tramadol 50mg - tramadol withdrawal regimen

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg carisoprodol typical dosage - medicamento carisoprodol 350 mg

Anonymous said...

xanax online how long do the effects of 1mg of xanax last - prozac and xanax for anxiety

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol for dogs addictive - tramadol 50 mg dogs side effects

Anonymous said...

xanax online xanax side effects on pregnancy - is it possible to order xanax online

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol images - what is carisoprodol 350 mg tablet for

Anonymous said...

xanax online http://www.xanax-effects.com - does xanax show up hair follicle drug test

Anonymous said...

cialis online generic cialis side effects - cialis online without rx

Anonymous said...

buy cialis online cialis online united states - generic cialis oral jelly

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#51602 overdose of tramadol for dogs - tramadol 400 mg a day

Anonymous said...

buy tramadol tramadol overdose treat - tramadol for dogs diarrhea

Anonymous said...

http://blog.dawn.com/dblog/buy/#41639 buy cheapest tramadol - buy tramadol online overnight

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol prednisone and tramadol for dogs - tramadol no prescription us pharmacy

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#38471 tramadol help vicodin withdrawal - tramadol 50 mg opiate

Anonymous said...

buy tramadol legal buy tramadol online us - tramadol 50mg dosage

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 50 mg for headaches - tramadol online shipped to florida

Anonymous said...

tramadol no prescription buy cheap tramadol online cod - how to buy tramadol online

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol cod overnight delivery - buy tramadol online without rx

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl 100mg side effects - order tramadol online no rx

Anonymous said...

buy ativan online ativan and alcohol high - ativan 5mg side effects

Anonymous said...

ativan price ativan vs xanax fear flying - lorazepam 1mg street value

Anonymous said...

buy xanax online buy xanax online cheap no prescription - generic xanax round blue pill

Anonymous said...

http://staam.org/#90873 tramadol uses and side effects - tramadol hcl 25mg dogs

Anonymous said...

tramadol without prescription tramadol overdose children - ultram tramadol usa

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#50238 diazepam vs xanax dosage - xanax dose get high

Anonymous said...

http://staam.org/#90873 tramadol for dogs 50mg dosage - tramadol dosage iv

Anonymous said...

xanax cheap xanax orange pill - xanax bars to get high

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 37.5 high - tramadol 50 mg price streets

Anonymous said...

xanax cheap much 1mg xanax worth - buy xanax online with paypal

Anonymous said...

buy xanax online 5 htp xanax drug interactions - will 1mg xanax do anything

Anonymous said...

where to buy xanax online xanax pills they - buy xanax in mexico

Anonymous said...

buy xanax online is it possible to order xanax online - what is xanax xr 1mg