Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, July 4, 2010

BARU HANGPA TAUUU...

بسم الله الرحمن الرحيم

Pengerusi Umno Lembah Pantai Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berkata, jelas sekali bahawa di kawasan kita kalah, anggota BN lumpuh apabila kemudahan yang ada dimonopoli oleh Pakatan Rakyat.

"Saya daripada bahagian di mana kita kalah. Mereka beritahu saya betapa sukarnya bagi mereka berada di bawah Pakatan," katanya dalam mesyuarat tahunan bahagiannya di PWTC, Kuala Lumpur hari ini.

"Mereka perlu bekerja keras, (sampai) berkempen bawah khemah di rumah mereka. Inilah yang berlaku kalau kami tidak lagi berkuasa," katanya yang juga menteri wilayah persekutuan dan kesejahteraan bandar Malaysia.

Note: BARU HANGPA TAU KALAU DAH HILANG KUASA...TETAPI PAKATAN RAKYAT TAK SEZALIM HANGPA,CUMA...HANGPA SENDIRI YANG MENZALIMI DIRI SENDIRI.. INI BARU MENANG NEGERI BELUM LAGI MENANG NEGARA...KALAU MENANG NEGARA MAMPUIH LA HANGPA... KALAU CERAMAH PUN BAWAH POKOK SAWIT...BUKAN PAKATAN RAKYAT TAK BAGI TEMPAT..CUMA HANGPA YANG TAK DAK DUIT.

PAKATAN RAKYAT TAK PERNAH SEKAT KALAU UMNO-APCO NAK BUAT CERAMAH..KAT STADIUM KA...KAT BALAI SERBAGUNA KA..ATAU DEWAN ORANG RAMAI...HANGPA PAKAI LAAA... MASALAHNYA HANGPA SELALU PAKAI BARANG FREE,STADIUM FREE,DEWAN FREE DAN SEKARANG KENE BAYARAN....WALAUPUN PAKATAN RAKYAT BUAT CERAMAH KAT SITU..BAYAR TETAP BAYAR... HANGPA TAU NAK FREE JERR.
. - cupingmerah

Note: Kenapa umno takut sangat hilang kuasa? sebab kalau umno jadi pembangkang xder siapa baik pemimpinnya atau pengikutnya yang nak keluar duit untuk pergerakan parti. Kalau selama ni mereka pow duit pengusaha2 kilang dan syarikat untuk support kewangan parti mereka.. lepas ni xder sapa nak bagi kat dia lagi. nak harapkan derma dari pengikut2 dia.. alamat mati kempunan la nampaknya.

Kalau mereka jadi pembangkang mereka nak buat ceramah atau bermesyuarat kat mana? kalau selama ni balai serbaguna yg sepatutnya untuk rakyat tapi digunakan untuk parti mcm mak babak dia org punya, lepas ni dia org nak guna apa? mesyuarat bawah pokok ketapang jer la nampaknya.. hehehe..

Kalau selama ni setiap kali mereka bermesyuarat mereka dapat elaun.. kalau mereka jadi pembangkang sape yg nak bayar elaun mereka? hehehehe..

kalau selama ni setiap kali pilihanraya dana untuk poster dan segala macam keperluan ada yg support mereka.. kalau meraka jadi pembangkang ada ke diantara ahli mereka yg nak kluar duit beli poster? Kalau xder duit... ada tak diantara mereka nak tolong pasang bendera kerana Allah? hehehehe

Akhirnya umno akan pupus dgn sendirinya... hehehehe...

Satu lagi buat pengetahuan juak-juak umno. menteri-menteri korang dah beli tanah dan rumah di luar negara untuk menyenangkan mereka cabut lari kalau mereka tak dapat memerintah lagi. Berani ke mereka nak stay lagi kat malaysia ni? sebab satu persatu kes-kes mereka semua akan dicungkil... hehehehe.. tinggal lah juak-juak mereka hanyut terkapai-kapai.. hehehehe


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

4 comments:

Anonymous said...

Nik Aziz : Macam tak caya... mu kata Islam hambo salah!
Karpal : Saya ada baca juga...memang ada banyak salah haji buat.
Nik Aziz : Mu tak pakai toncit...aku tak kata mu salah pon!
Karpal : Ayoyo...kita dua2 pun salah.

Kah kah kah jap lagi dia orang berdua pun berbaik2. Lakonan politik lah katakan.

NalisaMiharbi™ said...
This comment has been removed by the author.
+AnamuSafir+ said...

smoga kita semua diberi hidayahNya....

Asri ali gur said...

wa caya sama luuuuu....hahahah