Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, May 17, 2010

SELAMAT HARI GURU

بسم الله الرحمن الرحيم



Kami mengucapkan SELAMAT HARI GURU kepada semua yang bergelar guru.


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

5 comments:

Mohamadazhan.com said...

tq :)

Anonymous said...

lorr.. sorang jer ke guru yg baca blog ni..

gorgondolamedusa said...

sbenarnye ramai,
bkn sorang,
disebabkan kite dok kat malaysia,
so nak wat mende baek pon nak kene senyap2, kalu wat jahat xpe.
apetah lagi post sblum ni mengenai pekeliling daripada lahabau hamlau kera.jaan.

selamat hari guru gak!
arini pi skola awal pagi,
persiapan hari guru,
guru sambut,
guru gotong royong,
guru wat persembahan,
guru wat jamuan,
guru kena kluar $ utk hadiah diri sendiri,
guru kena paksa nyanyi lagu2 hamlau.. (4 lagu hamlau aku kena nyanyi, sume patriotik kepalabanajis! eh tergune name member plak.
guru kena jaga budak,
sume guru lah...
ape kejadah kitorang syok sendiri sambut hari guru?
wahahaha....

ape2 pon tanpa guru,
kite xkan tahu mane baek/buruk,
halal/haram.
yg halalkan judi/arak/rasuah tu pon berguru jugak,tapi dgn Syaitan & Shit-an.

hari guru?
sume org adalah guru...
bapa ajar anak-guru
kawan ajar kawan-guru
abg ajar adek-guru
tapi tulah masalah kat malaysia ni,
sume mau tauliah, hahahaha...
pak imam ajar ngaji pon guru gak,
tapi silap2 kalu xde tauliah mau kene cekop..

tapi ingat wahai guru2,
ape2 pon bace pekeliling hamlau ni balek...

penjawat awam dilarang buat sebarang bentuk pernyataan awam
15/05/2010 6:07pm

KUALA LUMPUR 15 Mei — Penjawat awam dilarang membuat sebarang bentuk pernyataan awam — lisan atau bertulis — kerana dibimbangi boleh menjejaskan imej perkhidmatan, organisasi dan kerajaan.

Dalam surat edaran kepada semua Ketua Setiausaha Kementerian dan Ketua Jabatan Persekutuan, Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam Tan Sri Ismail Adam mengingatkan tentang peraturan yang perlu dipatuhi penjawat awam berkaitan pernyataan awam.

"Dimaklumkan bahawa, Kerajaan memandang serius terhadap sebarang bentuk pernyataan awam yang dibuat pegawai awam sehingga boleh menimbulkan persepsi negatif kepada kerajaan.

"Keadaan ini boleh menjejaskan imej kerajaan serta hasrat untuk menjayakan Gagasan 1Malaysia “Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan”,” katanya dalam surat edaran bertarikh 14 Mei yang disiarkan dalam laman web Jabatan Perkhidmatan Awam.

Di bawah Peraturan 19 (1), Peraturan-Peraturan Pegawai Awam (Kelakuan dan Tatatertib) 1993, pegawai awam tidak boleh, secara lisan atau bertulis atau dengan apa-apa cara lain membuat apa-apa pernyataan awam yang boleh memberi pelbagai implikasi; a. memudaratkan apa-apa dasar, rancangan atau keputusan kerajaan tentang apa-apa isu; b. memalukan atau memburukkan nama kerajaan; atau c. menunjukkan kelemahan apa-apa dasar, rancangan atau keputusan kerajaan. - Bernama


kalu kera.jaan betul2 telus, xde rasuah, menjalankan tjawab sebaek mungkin, xde judi halal, sume pon sokong, disebabkan bermasalah la pekeliling bodoh ni keluar, ni pekeliling mengugut ka? democrazy terpimpin ka? alif mim nun wau-sarkas?

hhahahahaha....

mak_ngoh_selamoh said...

lor...maybe cikgu bz baca buku pelajaran

p.kapalabanajib said...

gondol.. ko pun cikgu ke? hi..hi..hi..hi... jangan ko jadi macam cikgu najib dah ler. ajar rakyat rasuah dan berjudi.. wakakakaka... klau cikgu najib yg ajar semuanya halal... wakakaka..