Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, September 30, 2009

BACA JGN X BACA...!!!

Bismillahirahmannirahim..

Bacalah! Bagi sesiapa yang punya anak remaja atau saudara mara remaja
berhati-hati!
Pupuk & didiklah pengajaran Islam dari kecil lagi......

Dua orang pelajar telah menemui maut ketika kemalangan jalanraya antara motosikal dan kereta. Setelah jenazah diuruskan, didapati salah satu dari jenazah telah merayau merata-rata, mengetuk pintu rumah dan lain-lain.

Apabila ditanya kepada pihak hospital yang menguruskan jenazah berkenaan, kakitangan terlibat telah memaklumkan bahawa salah seorang dari mayat yang diuruskan terpaksa dibuang kukunya kerana ada cutex dan dicukur kepalanya kerana rambutnya telah diwarnakan.

Pelbagai cara dilakukan untuk memastikan 'roh" tersebut tidak merayau, namun gagal. Ditanya pula pada kawan-kawan simati, dimaklumkan bahawa di dua bahagian badan simati ada terdapat tatoo, namun tidak diketahui apa yang dilukiskan.
Setelah beberapa lama, dan mungkin penyelesaian terakhir, jenazah simati telah dipindahkan ke kubur Kristian. Selepas itu, rohnya tidak merayau lagi....

Pengajaran:-
Berkemungkinan tatoo yang terdapat pada simati berlambangkan salib dan simati sebenarnya adalah seorang kristian, walau pada zahirnya berpakaian dan berkelakuan sebagai seorang Islam. Simati tersebut adalah pelajar sekolah yang berusia
16 tahun.

Kisah kedua
Si A adalah seorang pelajar yang sering gagal dalam peperiksaan. Beberapa kali beliau menduduki peperiksaan PMR tetapi dia gagal. Satu hari, dihadapan kawan-kawan beliau telah berkata, kalaulah aku lulus PMR kali ini, aku akan masuk kristian. Ditakdirkan Allah, beliau telah lulus dan kemudiannya meninggal dunia kerana kemalangan. Mayatnya diuruskan sebagai seorang Islam mengikut kebiasaanya dan di kebumikan berdekatan dengan masjid.

Selepas beberapa ketika, imam masjid mendengar suara menangis dari kubur simati. Ditanya pada ahli keluarganya, dimaklumkan bahawa simati adalah seorang budak yang baik...namun dari kubur berkenaan terdengar tangisan yang
berterusan. Setelah ditanya dan diperiksa barulah dimaklumkan mengenai nazar simati.....dan mayatnya dipindahkan ke kubur Kristian. Barulah tiada tangisan kedengaran.. ...

Inilah keadaan yang berlaku sekarang..... oleh itu ambil tahulah akan aktiviti anak-anak, adik-adik kita...kerana dakyah kristian amat halus dan ada di mana-mana.... tanpa disedari.

Baru-baru ini, telah dimaklumkan bahawa satu kontena bible dalam bahasa melayu telah sampai di Port Klang.. Walaupun dibantah kemasukannya, ianya telah dimaklumkan bahawa ia telah diimport secara sah oleh salah sebuah pertubuhan Kristian yang berdaftar... . Samada benar atau tidak, saya juga dimaklumkan bahawa di Subang Jaya, bible telah diedarkan kepada pelajar-pelajar sekolah...

Wallahu'alam. .....
" wahai tuhan ku, aku tak layak kesyurgamu ...namun tak pula aku sanggup keNerakamu.. ........, kami lah hamba yang
mengharap belas darimu ........., Ya Allah jadikan lah kami hamba2 mu yang bertaqwa.... ....., ampunkan dosa2 kami,
kedua ibubapa kami, dosa semua umat2 islam yang masih hidup mahupun yang telah meninggal dunia, Cukup lah
Allah bagi ku, tiada Tuhan melainkan Allah, hanya kepadaNYA aku bertawakkal dan Allah lah yang memiliki arasy yang agung "


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH. I LOVE YOU FULL.. HA..HA..HA..HA..

11 comments:

~0~ said...

salam
kristian telah melakukan pelbagai agenda untuk memastikan semua umat islam sesat..

kejadian 1&2 tue kat mana berlaku??

mine said...

boleh je tulis, asal bukan rekaan..
bidaah tu..

Malaa.. said...

Nau'dzubillahi Min Dzalik.
Macam2 je sekarang ni, saya pernah terdengar perbualan 2 org kakak (lebih tua dr saya)dlm monorel tnpa sengaja. Rasanya mmg orang melayu, tapi pakaiannya, Ya Allah... tak berani nak ckp mcm mana. Maka inilah dialognya

Kakak A - Ya Allah, bab* sial anak haram ni
Kakak B - Hah?? ko ckp apa?? "Ya Allah"? sejak bila kau islam weh??

anak muallaf said...

Salam bee ess,
Samasa akak mengajar di Cheras dulu ada satu kes begini juga..bila kita refer pada pejabat agama jawapannya cukup menyakitkan hati.."ini di luar bidang kuasa kami"..
Na'uzubillah akak pun ada anak remaja.Macam-macam cerita yang tak senonoh akak dengar bebudak universiti hari ni..Ya Allah engkau selamatkan anak-anak kami dari melakukan perkara mungkar..engkau tetapkanlah iman anak-anak kami Ya Allah..

KUNYiiL said...

betul ke citer tu atau saja diada2kn... sape perawinya...he3x
pepon x heran org islam sibuk bpolitik & masing2 nak jaga kuasa dan undi bangsa kapir...
kena berhemah bro...

LanaBulu said...

Semoga hidayahNya sentiasa bersama kita semua..

perfectwater75 said...

Salam,

Suka nak tahu sumber asal cerita ini....thx!

Amirul bin Abu said...

rsenye crite ni da lme da dgr....mnta izin repost ya!

Na'im Nikmat said...

Sesungguh tidak akan redha orang kafir itu selagi kamu tidak ikut agamanya....

turr punya UMNGOK said...

Ni apa kehalnya plak ramai sgt yang nak tau dari mana sumber cerita ni..

Kan tu panduan dan peringatan untuk semua. Kalau bgtau nama pun korang nak tolong buat apa? Itukan mengaibkan si mati namanya. Korang ni x sekolah agama ke?

Tuan blog ni kongsi cerita ni nak suruh kita semua sama2 menyedari tentang keadaan agama islam kita yang semakin caca marba skrg ni.

So tengok-tengok la anak-anak, adik beradik, sepupu sepapat, saudara mara korang tu.. bukan dok tanya cerita ni betul ke tidak. Ada ke tuan blog ni sebut nama sapa-sapa?

Anonymous said...

Aloo KUNYiiL.. undi bangsa kafir...? MCA,MIC,GERAKAN dan banyak lagi yang dlm komponen BN tu bukan kafir ke?