Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, July 6, 2010

ALAAA.. CAKAP JER LA TAKUT BOS HANG KENA DAKWA

بسم الله الرحمن الرحيم

"Kita Tak Boleh Redah Negara Orang Dan Tangkap Raja Petra"

Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan dalam reaksi segera kepada komen Ketua Pemuda Umno Malaysia, Khairy Jamaluddin berkaitan Raja Petra menegaskan, pihak berkuasa tidak boleh meredah negara orang dan menangkap blogger itu tanpa dokumentasi yang sempurna dan kebenaran.

Katanya, bukan pihak polis tidak sedar di mana Raja Petra berada atau di mana beliau akan muncul dalam sesuatu majlis umum di kota London tetapi permintaan PDRM untuk mendapatkan kerjasama Interpol untuk menahan pengendali laman web Malaysia Today itu telah ditolak Januari lalu.

“Permintaan PDRM telah ditolak Januari lalu. Jadi kita tidak boleh sesuka hati masuk negara orang dan menahan orang yang kita kehendaki itu,’’ jelas Musa.

Beliau berkata demikian sebagai reaksi kepada kritikan Khairy yang mempersoalkan kenapa PDRM sukar menahan Raja Petra sedangkan dia telah muncul di khalayak ramai beberapa kali dan yang terbaru hujung minggu lalu. Dua waran tangkap telah dikeluarkan ke atas Raja Petra kerana gagal menghadirkan diri dalam kes perbicaraannya.

Beliau didakwa di bawah Akta Hasutan. Sementara itu kepada satu soalan lain, Musa menjelaskan, Pejabat Paguam Negara adalah jabatan yang bertanggungjawab mengendalikan hal ehwal ekstradisi dan ia perlu ditentukan oleh mahkamah dan bukannya pihak polis.

Note: Persoalannya bukan redah negara orang. Kalau betul PDRM berani nak buat siasatan mengapa pula interpol xnak bagi kerjasama? kalau raja petra tu bersalah dan kerajaan malaysia ada cukup bukti nak menahannya mana mungkin raja petra akan dilindungi? Raja perta tu siapa? lebih power dari najib ke? kalau betul raja petra bersalah kenapa najib x minta kerjasama london untuk menahan raja petra?

Kaedahnya mudah saja. Polis dan SPRM hanya pura2 ingin menangkap raja petra dan Bala. hanya ingin rakyat melihat kerajaan ni telus. tapi sebenarnya ini hanyalah sandiwara tadika. raja petra dan bala tidak akan sesekali dibicarakan. kerana jika mereka dibicarakan, org pertama yang akan masuk mahkamah adalah NAJIB. kerana dalam akuan bersumpah bala orang yang meniduri dan membunuh altantuya adalah najib. percaya atau tidak...? percayalah....


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

2 comments:

Puteri said...

xbrani la tu

Anonymous said...

cakap berdegar2 bolehla,macam buruh asyik cakap belakang bosnya tak pandai,dia lagi pandai,tapi bila diberi jawatan kerani je,mula gelabah tak tau buat kerja,itulah mentaliti seorang buruh,dan itulah yg dipraktikkan oleh puak akal sempit.
wallahualam