Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Saturday, January 16, 2010

SATU LAGI PROJEK BARISAN NASIONAL UNTUK RAKYAT

بسم الله الرحمن الرحيم



KUALA LUMPUR: Kementerian Pelajaran memaklumkan bahawa terdapat pindaan terhadap pelaksanaan bantuan makanan asrama sekolah tahun ini, berikutan kekangan peruntukan bajet mengurus bagi kementerian itu.

Ketua Setiausaha kementerian tersebut, Tan Sri Dr Zulkurnain Awang dalam satu kenyataan media hari ini, berkata berdasarkan pindaan itu, kementerian memutuskan untuk menaikkan bayaran Bantuan Makanan Asrama.

Beliau turut berharap supaya semua pihak dapat sama-sama berganding bahu memikul cabaran dan tanggungjawab dalam merealisasikan agenda pendidikan nasional berikutan kedudukan kewangan pada tahun ini. - Bernama

Kerajaan UMNO/BN dah banyak membantu Melayu? Perhatikan carta di bawah. Wah!!! bertambah ramai pelajar Melayu yang dibantu oleh kerajaan UMNO...!!!!



Jadi marilah kita mengucapkan tahniah kepada Kera...jaan yang di tunjangi oleh Barisan Nazional dan di ketuai oleh umno sebuah parti yang berjuang untuk orang2 melayu dan agama islam. Mereka telah berjaya membawa Malaysia ke tahap kemajuan yang tidak tergambar oleh orang2 melayu sendiri. Hanya barisan nazional sahaja yang mampu memerintah Malaysia. Dan lihatlah kejayaan yang mereka bawa. Bila wang rakyat dah abih dikerjakan, maka rakyat diajak sama-sama berganding bahu memikul cabaran. Cabaran kepala tok dia yang buat...!!! - anak sungai

9 comments:

~UmmU SoLehah~ said...

sangat Zalim..!

uminas said...

Dah ada maklumat yang ada sekolah menyuruh pelajar asrama balik rumah setiap minggu..konon untuk jimat bugget makan..

Unknown said...

Salam. Orang tua-tua cakap "zaman Jepun lebih teruk daripada zaman ni. Dulu pakai selipar Jepun je, sekarang dah boleh pakai Croc. Ini semua berkat keprihatinan PM Najib yang diwarisi daripada PMLah dan Cet Det. Zaman Jepun kami hanya makan ubi kayu, sekarang senang-senang boleh pergi McD....." He..he..

hanim said...

aper nak jdi ler skrng nie..

~UmmU SoLehah~ said...

huhu^^

org 'SeNanG' je mkan McD, org 'SusaH' yg xde pembeLaan..makan 'KeLadi' hutan je la mampu..

jangan la tengok zaman jepon, jepon tu mmg 'zalim' taw nak pancung kepala org je..

cube la pndang zaman Rasulullah,Rasulullah tu Pemimpin yg adiL, tengok Rasulullah baru leh hidupkan '1 Malaysia'..

kalo kite hanya memandang 'pemimpin' sekular.. abesla rakyat sume 'tercekik' dan 'tertindas'..

BUJANG SUSAH said...

hehehhee... babah.. ada org marah tu...

ana solehah.. jgn hangin... babah tu wat lawak jer lerr..

MohdArshad said...

Salam...terima kasih singgah ziarah ke blog Kehidupan makkah...semuga maju jaya.

greenhall said...

yg kaya makin kaya, dan yg susah makin susah!

sekular,liberal.. semua tu celaka!

Anonymous said...

btl.. skrg ni krajaan xde beri peruntukan kpd plajar asrama utk stay d hjg minggu..