Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, August 9, 2009

SIAPA PERLU DISALAHKAN BILA HIMPUNAN AMAN JADI KECOH?

Bismillahirahmannirahim.
Himpunan Aman 8: Isu Karekatur & Perarakan Kedutaan Denmark.

Satu dari himpunan dan perarakan besar yang berlaku ialah perarakan besar umat islam Kuala Lumpur dalam membantah isu karikatur Rasulullah. Perarakan yang berlaku pada selepas jumaat itu bergerak dari masjid kampong baru sehingga Kedutaan Denmark jalan ampang. Perarakan itu panjangnya menghampiri 2 km. Semuanya berjalan lancar dan perarakan tamat kira kira jam 4.30ptg.

Satu lagi contoh dimana jika polis dan FRU tidak menyerang org ramai maka berarakan akan berlaku dengan tenang dan aman dan tanpa sebarang kekecohan. Tidak ada mata dan kulit yang pedih.

Dalam kata lain polis, FRU dan BN lah yg akan menentukan samada satu satu perarakan itu akan berjalan aman atau kecoh. Jika FRU tidak menyerang orgramai maka aman lah perarakan itu. Jika FRU menyerang bagaikan ….hutan, maka berterabur lah orang ramai dan berlakulah kekecohan.


Salam Perjuangan
hamdy 013 3696712 www. rancanghidup.blogspot. com


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH. I LOVE YOU FULL.. HA..HA..HA..HA..

9 comments:

abghalim said...

Salam

Kita bukan orang politik,bunyi agak janggal bagi rakyat Malaysia.Sukar diterima oleh orang politik sekiranya tulisan ini menyentuh perasaan mereka.

Andainya tulisan ini peratusnya lebih cendrung menyokong BN ,kita akan dianggap talibarut BN.Sekiranya peratusan isinya cenderung pada PR

Kita mungkin digelar pengjihat.Apapun orang Malaysia nak kata,kita tetap menulis dari sudut hati.

Apa yang kita ingin dengan hala tuju Malaysia?Dalam Perlembagaan Malaysia,Islam adalah agama rasmi dan di terujui oleh Raja-Raja Melayu.

Apa yang kita bodoh ini faham,Raja-Raja Melayu akan bertanggungjawab di atas segala-gala tentang Islam di Malaysia.Baik dari segi hukum hakam,

Perlaksanaan undang-undang Islam (hukum Hudud) dan perpaduan umah.Mungkin sebab factor inilah Kerajaan PAS Kelantan dan Kedah tidak melaksanakan

Hukum Hudud yang digembar gembur menjadi tuntutan agama Islam.Alasan kerajaan Pusat menolak adalah alasan orang MUNAFIK ( mengaku ALLAH

Adalah segalanya) tetapi tunduk kepada makluk.Lebih senang cakap,bukan Nik Aziz yang nak tanggung dosa atau Ustaz Azizan tetapi Ketua Agama yang

Termaktub dalam Perlembagaan Malaysia.Mungkin dalam hati puak dua ekor ini berkata,aku dah nasihat,mampuih kat hang la kalau hang tak mau ikut.

Salahudin Ayub berkata dalam HARAKAH 7 Ogos,Perhimpuan Anti ISA adalah sah di segi undang-undang dan memenuhi kehendak ajaran Islam.

Perhimpuana lebih limapuluh ribu umat ini MUNGKIN dapat pahala lah (bila dah memenuhi ajaran Islam).

Yang menjadi tanda-tanya pada kita yang BODOH ni,awat tak buat PERHIMPUNAN MELAKSANAKAN HUKUM ISLAM ? Kata perjuang Islam tulen.

Kita dah tahu terang terang yang KERAJAAN BN zalim dalam melaksanakan HUKUM ISLAM,awat kita pi tuntut perkara lain.Apakah ISA dihapuskan

HUDUD akan terlaksana.Atau ISA dihapuskan baru senang kita nak huru harakan MALAYSIA.Atau hangpa semua takut kat DAP ? Mana pi pegangan agama

Hangpa semua?Kalau jujur nak laksanakan perintah Allah jangan PUTAR BELIT.Rakyat hangpa pembohong,kita boleh terima tapi ALLAH pun hangpa semua

Nak KELENTONG…..ni apa cerita?

Dah 52 tahun MERDEKA,kami hamba rakyat susah,antaranya:-

1.Nak menikah pun susah.Nak pi kursus,isi borang,ujian HIV,temuduga.Dah la wang hantaran sekurang-kurang RM8K (dapat anak dara yang tak da dara)

Ini semua kerajaan BN lebih cenderung pada duniawi sehinggakan agama terabai.Disebabkan inilah meningkatnya gejala social.Satu kajian dibuat selepas

Sesi ceramah,dari 100 gadis remaja Islam,90 telah hilang dara.Yang lagi 10 masih berahsia.

Ada cakap-cakap nakal berkata,nak buat maksiat lebih mudah dari nak menikah.AWAT PAS dok nga nga,bertegas la sikit,buat la PERHIMPUNAN,BANTAHAN.



2.PAS sedar tak yang ada hamba rakyat begitu sukar mendapat air bersih.Tidak sesusah membeli ARAK di SELANGOR.Dulu masa BN perintah Selangor,hangpa

Juga kata yang SELANGOR negeri ARAK.Lani puak hangpa memerintah awat jadi lagi kalut.Awat tak buat BANTAHAN dan PERHIMPUNAN agar kilang arak

Itu dirobohkan.Awat hangpa dah lupa ka cakap-cakap hangpa dulu?Lagi-lagi Allah hangpa nak KELENTONG lagi.Masa si Saiful bersumpah hangpa kata tak sah,

Yang hangpa dok bersumpah bertakbir Allah hu Akbar diserata pelusuk tempat hangpa lupa.Nak laksanakan HUKUM HUDUD.Pastu takut kat Perlembagaan Malaysia.

Kerajaan Pusat tak bagi.Hangpa ni betul-betul teruk la.Serban dan jangut ikut sunnah tapi PEMBOHONG BESAQ ikut sunanah sapa?



3.Kes Anwar Ibrahim yang mula membocorkan sapa?Hangpa la,masa dia dalam UMNO hangpa tuduh dia macam-macam.Hangpa yang korek kes liwat dia.Keruntuhan

Moral dia hangpa berkokok serata kampong.Hangpa tulis dalil yang Anwar tak layak jadi PM.La ni awat….dok jilat pungkuq dia pula.Ni yang kami hamba rakyat

Konfius,Hangpa ni ulamak atau P### M##.



Akhirkata mengaku saja yang HANGPA ni parti politik yang sama macam UMNO.Tukarlah nama kepada Parti Ajaran Setan lagi senang.

BUJANG SUSAH said...

Yer.. terima kasih saudara... saudara ada pendapat serta pandangan, saudara boleh utarakan.. Namun seperti saya jugak, kita x boleh paksa org lain terima pandangan serta pendapat kita itu.Yang pastinya apa yg kita sendiri dah cuba lakukan untuk memartabatkan islam itu di malaysia? Dalam suasana kuasa dan pemerintahan itu tiada ditangan kita. Bolehkah kita buat sesuatu secara menyeluruh? manusia punya kelemahan.. begitu jua sesebuah parti.. adakah saudara sendiri x punya kelemahan? mustahil bukan. Bagi saya isu bantahan ISA, kerana ISA itu zalim. dan dalam islam itu sendiri mengutuk akan kezaliman. x mengapa.. mungkin saudara x pernah alaminya.. cuba saudara lihat DISINI. itu adalah catatan anak seorang tahanan ISA. X mengapalah jika saudara x setuju.. itu pandangan saudara dan bukan pandangan semua org. wallahualam.

Turr Punya Umno said...

Nak jawab sikit jer untuk halim yg bodoh ni.. persoalan no 3 tu.. Bila masa pula PAS yg buat buku dalil anwar x boleh jadi PM? Hang ni kalut la halim.. hang tu terlalu lama sgt dok bercampoq dgn kambing.. patutla hang bodoh.. Aku nak habaq mai.. Siapa yg nak jatuhkan anwar semasa dia dalam BN? Siapa yg ISA dia? Siapa yg tangkap dan belasah dia? siapa yg memberi kenyataan pada media bahawa anwar tumbuk diri dia sendiri? PAS ka? Tu ha.. hang punya mantan perdana menteri mamak hang tu la.. Mamak tu la yg benci sgt kat anwar. Awat kena mengena dgn PAS plak. Hang betui x tau sejarah.Bercakap ikut sedap kepala bapak hang jerr.. Politik jumud hang ni boleh hang kongsi dgn kambing2 hang tu jer laa. p la hang cuim pongkoq kambing hang tu...

Anonymous said...

Salam tuan rumah. iiii... saya melawat si halim ni punya blog, nampak mcm warak sgt la dia. Tapi x sangka pula dia ni suka maki hamun.


"Moral dia hangpa berkokok serata kampong.Hangpa tulis dalil yang Anwar tak layak jadi PM.La ni awat….dok jilat pungkuq dia pula.Ni yang kami hamba rakyat

Konfius,Hangpa ni ulamak atau P### M##."

Malu saya tengok ayat-ayat sebegini. Tengok dalam blog dia rasa macam org-org alim jerk.. Rupanya suka mengeluarkan kata-kata lucah.

*Sesungguhnya seorang hamba (Allah) yang asal bicara tanpa dipikirkan baik buruknya, dapat tergelincir ke jurang neraka yang dalamnya lebih dari jarak antara masyrik dengan maghrib. (Riwayat Bukhari dan Muslim)

*Barangsiapa yang beriman kepada Allah dan hari akhirat maka hendaklah (bila berkata) berkata yang baik atau diam saja. ( Riwayat Bukhari dan Muslim )

Dari Ibnu Umar ra. ia berkata, Rasulullah saw. Bersabda:

*Jangan banyak berbicara selain dari mengingat (dzikir) kepada Alloh.Sebab banyak bicara selain dari menyebut nama Allah (dzikrullah) mengeraskan hati.Dan sesungguhnya orang yang jauh dari Allah Ta'ala ialah (orang yang berhati keras). (Riwayat Tirmidzi)


**Dari Anas ra. Ia berkata; Rasulullah saw. bersabda : Ketika aku dimi'rajkan, kulewati suatu kaum yang mempunyai kuku dari tembaga, mencakari muka-muka dan dada-dada mereka. Aku berkata : -siapakah mereka itu wahai jibril?- Ia (jibril) menjawab: Mereka adalah orang-orang yang memakan daging manusia (yang suka mengumpat) dan menjatuhkan martabat pribadi mereka (riwayat Abu Daud)

Ikhlas dari saya untuk saudara halim yg tak berapa sangat nak alim.

BUJANG SUSAH said...

Harap bersabar sahabat semua.. sesungguhnya sabar itu sebahagian dari iman.. wallahualam.

tegar blogger said...

hihihihi... Alim kambing. Alim dalam blog jer rupanya. Akai takdak punya worang. Bela kambing tu memang bagus. Yang tak bagusnya otak ko ni dah jadi bergentel-gentel macam taik kambing.. hihihi...Sia-sia saja Allah anugerahkan otak, tp ko berfikir guna lutut... Aku tengok dalam profile ko, mahathir yg jadi idola ko rupanya. Patutlah otak ko ni macam mamak. Pusing punya kaki. hihihi.. Ko dah terlupa ke kes memali? Atau ko memang x tau sejarah? Klau ko bodoh sangat, aku ajarkan. Ko bukak youtube, ko type kat situ "peristiwa memali". Ko tengok la sendiri betapa zalimnya mahadir pujaan hati ko tu. Dan betapa zalimnya ISA. Mak Bapak ko x kena macam tu boleh la ko ketawa. buduh punya alim kambing.

abghalim said...

salam
harap bersabar la...
kan bersabar tu sebahagian dari iman
Kalau UMNO suka maki
tak kan kita ikut maki macam depa

ampun maaf

Turr Punya Umno said...

sudah laa alim kambing. sapa yg start maki hamun dulu. hang la yg maki hamun dulu kan. Tulis pun ikut sedap kepala hang yang bodoh tu ja. Langsung takda fakta. Tahu la hang tu baru habis sekolah. Masih budak-budak bodoh lagi. Hang nak sokong sapa tu hang punya pasai laa. Tapi klau nak komen biar la berfakta. ini dak. Dah dasar kambing. bodoh tak boleh nak ajaq. pandai tak boleh di ikut.

lalink7 said...

tak baik gado2..isk..isk..isk..
tak baik putuskan silaturrahim sesame islam sebab kes cengginieh..
jom2 balik baca yassin...