Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, March 24, 2011

ZULKIFLI NOORDIN DAPAT GELARAN "DATUK"

بسم الله الرحمن الرحيم

Aku dah tahu kenapa zulkifli nordin asyik muncul dalam buletin utama di tv3 beberapa hari ini. Jawapan nya ada di bawah ;



Siapalah yang suggest ke sultan pahang untuk berikan gelaran "datuk" kepada dia? Menteri besar pahang ke? Perdana menteri kita yang dari pahang tue ke? Entah. Lue fikir sendiri. Apa pun artikel ini bukan menghina sultan ya. So jangan nak salah faham sesuka hati.

Dia kalau ikut rekod, mana ada jasa pun. Lainlah m.nasir dan ramli ms. Mereka dah lama berkecimpung dalam bidang masing2, dah bertahun2. Memang nampak ada juga kelayakkan nya.. yang si zul neh? Entah.. lue fikir sendiri larh!! Heh

Ameno : Katak pun dapat datuk. Hebat!

Note: Kah..kah..kah..kah.. perangai pun macam budak-budak.. memang patut pun dapat gelaran datuk. Kan memang dah lumrah manusia ni kalau dah jadi datuk dia akan nyanyuk.. bila dia dah nyanyuk dia akan mula berperangai kebudak-budakan semula.. Kah..kah..kah..kah.. tak payah buat jasa pun dah dapat gelaran "datuk".. Kutuk anwar lebih-lebih sikit zol.. kot-kot lepas ni najib bagi jadi timbalan perdana menteri ke.. Kah..kah..kah..kah..


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

47 comments:

penemuan luar biasa.. said...

MCM2 PENEMUAN LUAR BIASA SKARANG NIH.. JANGAN TENGOK!!!

MOH KEMBARA said...

Salam Yob Bujang, bila dah dpt datuk dia kena keja lebih keras utk Tuan dia...tak gitu?

Anonymous said...

dapat dato kerana janggut

Unknown said...

Senangnya Zul dapat dato' sokong fitnah terhadap anwar terus dapat dato'
Lepas ni akupun nak buat fitnah kat anwar jugak dlm blog untung-untung dapat dato' jugak .hahaha
tapi bila fikir balik di akhirat dapat api neraka sebab fitnah orang.
lu pikirlah sendiri..

Anonymous said...

Assalamualaikum wbt.

Aku xfaham kenapa bodoh sangat orang politik menafsirkan berita.

Orang tu dapat Datok, biarlah dia, sibuk kaitkan dengan UMNO plak.

Dato Zlkifli Nordin lah yang bela agama kita masa kes Lina Joy dulu.

Aku xheran la korang nak marah aku. Aku bela orang yang bela agama kita.

Padanlah Allah tangguhkan kemenangan parti Islam kat Malaysia ini. Ada penyokong Islam jahil macam ini sekali.

~Karang aku bela Dato. Zulkifli , aku kena cop orang UMNO plak.

Memang dasar orang PAS yang jenis bebal. Aku ahli PAS juga.

dear anies said...

i dont c any 'commercial value' of this datukship

umi hafilda said...

rajaberukbiru aku nak balas komen ko..

Habis tu aku nak tanya dimana zol sial ni diketika sua soi lek memperlekehkan islam? ada ke dia berani bersuara? dimana zol sial ni ketika fitnah menular dalam politik malaysia? adakah seorang yg beriman boleh kata "saya yakin 110% dalam video lucah tu adalah anwar" sedangkan dia sendiri pun x tengok lagi. sedangkan dia sendiri dengar2 dari mulut org je? aku nak tanya ko yg bangang ni.. tu pun klau ko faham islam la. klau ko belajar agama la.. boleh ke orang islam menuduh orang islam lain tanpa bukti? jadi dimana ko nak letakkan kreadibiliti zol sial ni? dia kan peguam.. dalam undang2 pun seseorang itu masih belum boleh dikatakan bersalah selagi x dibicarakan dan dibuktikan bersalah. kalau dalam hukum islam lagi la fail.. ada ke dia 4 saksi yg boleh dipercayai? so ko nak kata apa sekarang?

org umno ni mmg jenis bangang. bodoh nak mampos..

Anonymous said...

Aku xkuasa nak balas atau berdiskusi dengan orang penakut taraf anonymous.

Aku under PAS Subang la.

Taraf Anon ni sampah je bagi aku. Entah2 pencacai UMNO nak pecah belahkan unity BA.

Atau pun ahli PAS taraf bebal, nak daulah Islam tapi ilmu hampas.

Dalam dakwah, orang ini jadi penyebab lambat kepada kemenagan gerakan Islam.

umi hafilda said...

woi bodoh pas subang ke hampas ke pegi mampos la sama pas lu tu. aku tanya soalan lu jawab la. lu ni sama je mcm zul nordin dan semua pemimpin umngok. org tanya soalan dah x boleh nak jawab buat2 cerita lain. ok xper. lu nak debat pasal apa dgn gua? pasal agama? pasal islam? silakan kemukakan hujah. gua tunggu soalan dari lu. tp jawab dulu soalan gua kat atas tu. jgn pusing sana pusing sini mcm lebai malang zul kulim tu. aku tunggu...

Anonymous said...

Itu rezeki dia la nak dapat dato, cuba pi blajar hukum rezeki kalo tak tau..jgn dok asik pakai lebai atas pala...lepaih tu pandai dok pi jaja kat kedai kopi...kata semua org tak betui...

Anonymous said...

rajawalibiru, xyah layan la si bujang susah ni..bkn reti bahasa..pikir ngan matang la sikit bujang oi..org mcm rajawalibiru ni suka perpaduan..bkn mcm hg bujang..dr segi bahasa pn dh jauh dr Islam sebenar..kata kt zul dok fitnah org hg pn 2x5..aku baca blog dia ada ja dia fire soi lek n yg lain2..so kalo nk tegakkn Islam tu jgn la sampai memecahkan perpaduan org Islam..org blah hg sndiri pn hg nk carut2..x ke bodoh 2?? bincang elk2 la kn bgs..

Anonymous said...

Pas tu apa jasa si datuk Sri luncai name shorthand BABI.Bahasa baku, street demo, destruction of Abim,9 billion loss by Bank Negara in currency speculation, nepotism, cronism, weakening Islam and Malay, etc.

Anonymous said...

Adakah kita lebih ISLAM drp orang lain ? Adakah kita lebih beriman drp. orang lain ? Adakah kita lebih warak drp. orang lain ?

TENTUNYA TIDAKKKKKKKKKKKK

kerana NABI MUHAMMAD SAW tidak pernah menyakiti hati sesiapa saja walaupun dihina, dicaci, diherdik dan bermacam2 lagi. Namun Nabi Muhammad SAW tidak pernah membalasnya @ memburukkan sesiapa saja.

Adakah Ahli2 PAS bersikap begitu ?
kerana semua Ahli2 PAS adalah orang ISLAM yang bertunjangkan dan berpandukan ajaran AL QURAAN.

halim said...

Aku setuju dengan Anon 8:49..Nabi Muhammad SAW pernah dihina dan diherdik lebih teruk lagi dari itu, malah pernah diletakkan perut sapi di atas kepala baginda oleh orang Quraisy ketika sedang bersembahyang di hadapan Kaabah..Baginda tidak membalas,cuma Baginda amat sedih dengan kejadian tersebut..

Bezakan dengan kita,perlukah kita menghina, mengherdik dengan perkataan-perkataan yang buruk terhadap sesama Islam dan Melayu? Bukankah kita menghadap Kiblat dan Tuhan yang sama?

Anonymous said...

berbelit sungguh....yang ni tuduh yg nie video seks, dia tak terima....karut marut, tak ada 4 saksi...yg depa pi tuduh org lain bunuh org sana..org sini...bukti pun x tentu lagi/boleh pulak?

Anonymous said...

kesian dah jadi balaci DAP dah PAS + PKR ni - anti DAPig

Anonymous said...

Kita berhak untuk mengetahui bakal pemimpin kita...jika dia memang berakhlak rendah, tinggal dan jangan lantik dia jadi ketua....
Lu pkr masih mau ini orang kah???? Takut untuk membersihkan diri.....

Anonymous said...

kenapa nak marah Datuk zul dpt gelaran Datuk...cuba anda semua fikir kenapa tidak diberi gelaran Datuk semasa beliau masih ahli parlimen keadilan sebab Tuanku tk berminat cara pimpinan keadilan/pembangkang...bila dia keluar dapat

Anonymous said...

salam,,,

baik kita sesama islam bincang pasal agama..

Ipin said...

Salam,
Setuju dengan anon Sept 1,Okt.(Pakai nama lain kali supaya senang nak wat rujukan)
Kenapa kita mesti memaki hamun,menghina,mencerca hanya kerana orang tersebut tidak sependapat dengan kita.Nampak sangat kita tidak mengamalkan nilai murni.Bincanglah secara ilmiah.Beri pendapat dan bukti,hujah yang bernas bukan sekadar dengar cakap.Banyakkan membaca semua wadah perjuangan supaya lanskap pemikirian kita tidak berada dalam daerah kepompong kita saja.

Anonymous said...

KEPADA PEMINJAM NAMA UMI HAFILDA ORG PAKATAN TOTOK YANG BANGANG SAHAJA YANG SOKONG MANUSIA BERNAMA ANWAR YANG CUBA MEMBAWA KETURUNAN ORANG ISLAM PAS+PKR YANG MENGGADAIKAN UGAMA ISLAM DAN MENGUBAH HUKUM ALLAH SEWENANG2 NYA..LEPAS NI KALAU JANTAN PAS YANG SOKONG ANWAR KENA LIWAT DENGAN JANTAN PKR KENA RUJUK PADA ANWAR JANGAN BUAT REPORT POLIS PLAK..
KEPADA PEMINJAM NAMA UMI HAFILDA AKAN APA RASANYA KALAU SALAH SEORANG KETURUNAN DARI DARAH DAGING KO MURTAD MACAM LINA JOY, AISHAH BUKHARI TU..NI LE YANG DATO HASAN ALI PERJUANGKAN AGAR SETAN2 DAP, PKR TAK BOLEH BERLELUASA MEMPORAK PERANDAKAN ANAK MELAYU..BANGANG SUNGGUH MANUSIA YANG MEMINJAM NAMA UMI HAFILDA NI.

Azwan Ali said...

Yop..Ada otak jgn letak kt lutut Yob..KAsi tengok itu video la Yob..Lg mau kelentong sama rakyat malaysia kata bukan perut I..Aiya..Budak x sekolah pun boleh kenal itu Anwar la bro..belum ada technology superimpose video k...huhu..

TEROPONGBUKITPENINJAU said...

Hanya orang buta perut dan gila babi saja yg tak percaya org dlm video adalah Anwar. Babi gila pun tak berfikir macam lu orang tau tak! Nanti bila adik beradik lu orang kena hentak dengan belalai Anwar, baru lu orang tau.

Anonymous said...

xanax online xanax relieve anxiety - online pharmacy canada xanax

Anonymous said...

buy tramadol online order tramadol online prescription - buy tramadol american express

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol fda - carisoprodol soma sun

Anonymous said...

generic xanax xanax 1 mg daily - which generic xanax is best

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl premature ejaculation - tramadol no prescription needed

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol online cheap no prescription - tramadol (ultram) 50 mg tablet

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online no rx - tramadol legal to order online

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol 50mg net - tramadol for dogs same for humans

Anonymous said...

xanax online xanax bars vs footballs - many xanax pills bar

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol much get high - ultram stronger than tramadol

Anonymous said...

buy cialis online overnight shipping generic cialis cheapest price - cheap cialis prices usa

Anonymous said...

cialis 10mg cialis no prescription overnight - buy cheap cialis australia

Anonymous said...

purchase cialis cialis online order - superdrug cialis price

Anonymous said...

xanax online can you really buy xanax online - xanax employment drug tests

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#28875 buy tramadol online from usa - where to buy tramadol online usa

Anonymous said...

tramadol online no prescription tramadol addiction side effects - tramadol 50 mg pills

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol online no prescription next day delivery - tramadol for dogs taste

Anonymous said...

http://blog.dawn.com/dblog/buy/#21563 where to buy tramadol online legal - tramadol-ratiopharm 50 mg kapszula

Anonymous said...

buy tramadol online cod much tramadol ultram - tramadol 100mg buy online

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#57594 tramadol extended release generic - tramadol withdrawal period

Anonymous said...

buy tramadol where to buy tramadol in usa - tramadol withdrawal 5-htp

Anonymous said...

buy ativan online ativan dosage strengths - ativan uses elderly

Anonymous said...

buy tramadol 180 tramadol hcl acetaminophen 650 - buy tramadol 50mg net

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol package insert - can you buy tramadol in greece