Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, January 11, 2011

FUHHH BANYAK DUIT NAJIB

بسم الله الرحمن الرحيم

Perbadanan Tenaga Nuklear Malaysia ditubuhkan



Sebuah entiti baru di bawah Program Transformasi Ekonomi (ETP) akan mengkaji kemungkinan menghasilkan tenaga nuklear bagi keperluan tenaga negara.

Penubuhan firma itu yang akan dikenali sebagai Perbadanan Tenaga Nuklear Malaysia atau Malaysia Nuclear Power Corporation (MNPC), diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Minister Najib Abdul Razak pagi ini di Putrajaya.

Beliau juga menamakan Mohd Zamzam Jaafar sebagai ketua pegawai eksekutif perbadanan itu.

"(Beliau) akan mengetuai perancangan berdasarkan perkembangan semasa berdasarkan tempoh masa 11-12 tahun, bermula sebelum projek dimulakan sehingga ia ditubuhkan,” kata Najib dalam satu kenyataan.

Projek di bawah ETP itu bernilai RM67 bilion.



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

2 comments:

Pak Oncu said...

Just asking,,,,, 35,000 jobs itu untuk PENDATANG HARAM/ASINGatau untuk anak anak Malaysia ????

donk said...

apa le pak oncu ni..

ada ke tanya untuk siapa..pastilah untuk rakyat semua...RAKYAT ASING..nepal bangla indon filipine..itu pun tak dapat agak pe pak oncu..

azmi khalid ..ala laki normala tu le..kan ke pakar yang membawa pendatang masuk ke sini..

pak oncu bayangkan berapa juta dapatjika jumlah banyak tu dibawa masuk sini...kaya kaya kaya...