Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, January 13, 2011

BLOGGER UMNO, PENYOKONG UMNO DAN PERKASA TAKUT DENGAN CINA MCA

بسم الله الرحمن الرحيم

Berdasarkan surat rasmi di bawah ini, seorang peguam yang juga sebagai ahli seumur hidup MCA tidak berpuas hati dengan bunyi azan yang didakwanya terlalu kuat di Masjid Al-Khadijah Pantai Dalam, berdekatan dengan tempat tinggalnya, iaitu Pantai Hill Park. Justeru, ahli MCA ini telah menulis surat kepada PM Najib untuk mengadu tentang hal itu.

Selain Najib, surat bertarikh 20 Disember 2010 ini turut dihantar kepada Hishamuddin, Raja Nong Chik, Jamil Khir, Nazri Aziz, dan Koh Tsu Koon melalui faks dan e-mel.




Klik pada image kalau nak tau apa cerita. Sumber gambar: Payahsungguh

Nite: Kah..kah..kah..kah.. Mana perginya blogger umno yang memperjuangkan islam sangat? Kah..kah..kah..kah.. Mana perginya penyokong umno yang kononnya benci dengan cina? Mana perginya PERKASA yang songkoknya tinggi sedepa? Kah..kah..kah..kah.. Semua takut dengan cina MCA ka? Kah..kah..kah..kah.. Takut la tu kan... Utusan takde keluar.. tv3 suku pun tak ada keluar.. kenapa? Melayu umno semua takut dengan cina MCA ke? Nampak tak.. melayu umno semua sanggup dikudakan cina MCA... Sehingga agama sendiri dipertikaikan pun semua dok senyap sunyi jer apa cerita? Nampak tak.. tiada seorang melayu umno pun yang berani bersuara... Kah..kah..kah..kah..


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

15 comments:

DR 1221 said...

Eeeeee takutnya....

pisangmalaysia said...

Salam Bro...Nak tambah..mane peginya pejuang islam...naik bisul ker?

Shaizul Sapar said...

@pisangmalaysia;
tmbh sikit lg, mana pergi pejuang melayu, cari duit byr hutg taruhan pilihanraya ke?

Anonymous said...

pisang Malaysia dan dakwat tambah sikit lagi... mana pergi Anon munafik kat blog nih..internet down ke hehehee..

p/s: sumber gambar: PayahSungguh???! hahahahaaa lawak betul lah BS nih.. Anyway timakasih walaupun payahsungguh tetap dapat jugak demi kebenaran. Thumb up!

AQLIS ZAMIA said...

kite memang tak yah jawab kot kat cine tu.. tulis surat tu pun die tak de hak.. bo layan lagi elok... kalau kite jawab.. timbul isu laen plak.. perkauman.. sensitiviti masyarakat plak..
Biar r senyap.. tapi azan je cam biase...

Anonymous said...

anon mana satu yg munafik? ramai yg guna anonymous termasuk aku sbb kdng malas nak log masuk atau nak taruk nama. semoga engkau yg tak munafik tu dapat hidup dengan terlalu sempurna

bik mama said...

Apa la lu anon.. kena faham la apa yg si finaz tu maksudkan. Maksud anon yg munafik tu ialah blogger yg ada acc google tapi bila nak maki hamun kat sini dia guna anon jer. Lanie bila seorang cina ahli MCA buat tentangan yg melibatkan maruah agama islam tiada satu pun kaum kerabat dalam BN yg mengaku islam berani nak nasihatkan, apatah lagi nak berikan komen kat sini.kenapa plak lu nak hangin satu badan? Melainakn lu rasa lu ni mmg munfik la? Kalau x awat nak kecohnya?

tuyuk said...

yayaya thats right!

tuyuk said...
This comment has been removed by the author.
AQLIS ZAMIA said...

Bukan kite yang tentukan orang tu munafik atau tak... frust sket.. muka ngan care finaz tu cantek dah.. tapi mulut lak ckp cam tu..

Anonymous said...

Anon 8.07pm - Kalo kau bukan anon yang aku maksudkan kau tak perlu risau bro.
Sebab aku perasan ada satu anon kat sini yang memang ada ciri tu. Berani betul kutuk2 ulamaq dan mcm2 lagi.
Aku pun tak suka tuduh orang tak pasal-pasal. Tapi dalam hidup kita kita memang kena tahu dalam komuniti kita siapa yg Islam, siapa yg kafir, siapa yg munafik dan siapa yang fasik dengan tujuan supaya kita tak terpedaya. Kalo tak penting tidaklah ia disebutsebut dalam AlQuran ye tak. Apapun aku minta maaf jugaklah sekiranya mengguriskan hati kau.
Aku tak kisah berseteru dengan kaum munafik tapi aku sangat kisah jika berselisih faham dengan saudara seagama. Harap terima ye permintaan maaf aku ni.

Bik Mama - tima kasih bik mama :)


carrotsusu - Sifat orang yang munafik telah diajar kepada kita. Dalam sirah pun banyak kisah bagaimana mereka sehingga sanggup cuba membunuh Rasulullah.
Merekalah musuh dalam selimut. Jadi bila kita dah belajar adalah tak patut jika kita masih terpedaya dengan kaum yang munafik ini. Kat Malaysia ni bukan sahaja ada golongan munafik tapi murtad pun ramai. Tapi yang murtad tu kita tahu sebab dia dah declare diri dia keluar Islam. Yang munafik inilah yang bahaya sebenarnya.
Carrotsusu, awak suka muka dan cara saya. Alhamdulillah..awak puji ciptaan Allah sebenarnya. Tapi mulut saya juga ciptaan Allah. Jika ia berkata yang benar tapi tak menyeronokkan maka itu iman dan dari Allah jika ia berkata yang jahat maka itu adalah saya yang hina. Minta maaf juga jika ia tak menyenangkan.

bik mama said...

alaa.. biasa la tu cik finaz. Orang yang munafik ni mmg marah sakan klau kita kata dia munafik. Org klau belajar agama dia tau la mcmana ciri2 org munafik.

AQLIS ZAMIA said...

kesimpulannyer.. orang yang pandai memang tak boleh diajar...

Anonymous said...

carrotsusu - walaupun saya tak bersetuju dgn kesimpulan awak tapi saya minta maaf jugalah ye :)

Chris said...

kite memang tak yah jawab kot kat cine tu.. tulis surat tu pun die tak de hak.. bo layan lagi elok... kalau kite jawab.. timbul isu laen plak.. perkauman.. sensitiviti masyarakat plak.. Biar r senyap.. tapi azan je cam biase...