Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Friday, December 10, 2010

TU DIA PERANGAI HAKIM SYARIAH HASIL DIDIKAN ISLAM UMNO

بسم الله الرحمن الرحيم

Hakim Mahkamah Tinggi Syariah ditahan kerana bersekedudukan

KUALA LUMPUR: Seorang hakim Mahkamah Tinggi Syariah ditahan penguat kuasa Jabatan Agama Islam Pulau Pinang kerana disyaki bersekedudukan dengan seorang wanita di kuarters kerajaan di Georgetown, Ahad lalu.

Menurut sumber, hakim terbabit yang berusia 40-an ditangkap ketika bersama pasangannya kira-kira jam 2 pagi.

“Sewaktu kejadian, isteri dan anaknya tiada di rumah kerana dikatakan ke ibu kota.

“Pasangan itu ditangkap penguat kuasa agama hasil maklumat diperoleh,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Hakim terbabit dikatakan berkhidmat di Mahkamah Tinggi Syariah di sebuah negeri di utara Semenanjung sejak lebih setahun lalu.

Sebelum ini, beliau bertugas di Jabatan Kehakiman Syariah Malaysia (JKSM), Putrajaya.

Kes berkenaan bagaimanapun masih di peringkat siasatan Jabatan Agama Islam Pulau Pinang dan hakim terbabit belum didakwa, sebaliknya dia dibebaskan dengan jaminan Jabatan Agama Islam selama seminggu.

Sumber itu berkata, kes berkenaan agak sulit kerana mempunyai unsur ugutan daripada tertuduh terhadap pegawai penyiasat.

Namun, katanya, pihak penyiasat sudah membuat laporan polis berhubung perkara berkenaan.

“Pada masa ini hakim terbabit diberi jaminan penguat kuasa. Tempoh jaminan akan berakhir Isnin depan dan pada hari berkenaan, kes dijangka disebut di mahkamah syariah.

“Beliau sebelum ini dikatakan mengugut pegawai siasatan dan penguat kuasa dengan mengancam untuk mengambil tindakan jika mereka meneruskan kes berkenaan kerana beliau mendakwa mempunyai hubungan rapat dengan pihak atasan,” katanya. -hmetro-

Note: Gambar di atas tiada kena mengena dengan entry ni.. cuma nama dia jer sama.. "hakim" kah..kah..kah..kah..


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

13 comments:

Ajaran Tok Guru N.Ajis said...

Kelantan women worst hit by HIV


KOTA BARU: The number of women contracting HIV was four times higher in Kelantan compared with other states.

http://www.nst.com.my/nst/articles/10piop/Article/

Tino Kelate Paling teruk kena aids

Ajaran Tok Guru,

g siam menutuh puki mak ko, bawa balik aids menutuh puki bini ko plak.

Anonymous said...

yg kena hiv kt kelantan tu mesti spesis putera dan puteri umno,hidup bergelandangan....memang sah!

selagi ada umno,sial habis 1 Malaysia 1 Apco.


-rosmah puaka al-botoxi-

Mohamadazhan.com said...

hakim celakoi!

Kamal Sanusi said...

Kalo hakim syariah pun buat perangai menjual maruah, bayangkan hakim di mahkamah civil yang lain....

pokku(putrajaya) said...

hok pergi siam buke ore kelate saje bodoh...ore dok kelate tu buke ore2 kelate sajo...nak kata bengong terasa pulak kakas ni...ore kelate hok be-End totok pun ramailah bodoh...daripada dok maki ulamak baik mu maki diri sendiri bodoh...anak sapo ni bodoh camni...

mail lambong said...

macam-macam sekarang..

tempiasnya pasti disebabkan persekitaran sehinggakan orang yang diamanahkan itu melakukan perkara sedemikian.

klik sini:Hijrah Permata

Unknown said...

Hakim pun kantoi,dunia sekarang sudahlah terbalik(lagu)

AQLIS ZAMIA said...

Ade islam umno ngan islam pas ke.. dah islam mane yang betul...

Dkna Abza said...

hye...hakim pon cam x tau lak pe yg dia wat 2 salah..ish2..kenekan hukuman kat owang tp diri sendiri x jg ... dunia akhir zaman ...

Anonymous said...

tu ler korang tak paham... Hakim tuh berilmu lg beramal... bila kat kamar makhkamah selalu dok ngadap kes-kes salah laku seks..hukuman yg diperuntukkan plak ala-ala lalat hinggap.. lama-lama dia teringin ler amalkan ilmu yg dia dapat dari pendengaran kes... ala kena denda jer kan? apa nak takuttttt

PUPPETS said...

ADA CAN IDAK KITA TENGOK CATATAN SEJARAH BARU, HAKIM MENGHAKIMI KESNYA SENDIRI DIMAHKAMAH.. MACAM PESALAH YANG MELANTIK DIRINYA SENDIRI JADI PEGUAM BELA HE HE HE

Anonymous said...

Kan bagus kalau ada hukum HUDUD.....baru orang takut... Ini salah KERAJAAN 1 MALAYSIA yang ikut HUKUM HUDUH KENAPA....

alan said...

salah atau tidak belum tau lagi. kita jangan cepat sangat buat keputusan. hakim yang terbaik korang semua tahu. kita semua bakal mengadap. di situlah kita tahu siapa kita sebenar. baru kita tahu berjaya atau gagalnya kita dalam titian hidup. yang digelar kejayaan,tak ada. kalau ada pun sekejap seperti silih bergantinya siang dan malam. kita cuma kumpul bekal. hidupnya manusia hanya perlu bakti tunggu mati.