Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, December 5, 2010

POLIS MALAYSIA MEMANG BODOH

بسم الله الرحمن الرحيم

Demo bantah kenaikan harga air berjaya



Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim kesal dengan tindakan polis menangkap kira-kira 50 orang peserta perhimpunan membantah kenaikan harga air di Masjid Negara di ibu negara hari ini.

Selepas menyerahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong, Khalid menyatakan kekesalannya kerana "polis tidak menunaikan janji untuk membenarkan perhimpunan secara aman"

“Saya berharap dan mengesa pihak polis melepaskan mereka tanpa syarat,” kata menteri besar.

Dalam satu kenyataan, Khalid juga mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang menyokong perhimpunan hari ini dan menyeru agar mereka terus menyokong usaha kerajaan Selangor mengambil alih industri air.




“Kerajaan Persekutuan membelakangkan kepentingan rakyat dalam isu air," tambah Khalid.

Tambahnya, kerajaan pusat sepatutnya bersama menyokong kerajaan negeri untuk menghentikan perjanjian tidak adil yang didakwa hanya memberi kebaikan kepada syarikat konsesi.



Suhakam: Tugas polis bukan maki hamun

Menurut Khalid, beliau berjaya menyerahkan memorandum berkenaan kepada Pegawai Akhbar Istana Negara, Khairi Abdul Rahman kira-kira jam 2.15 petang.



Sementara itu, Pesuruhjaya Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) Mohd Shaani Abdullah berkata, mereka mendapati polis bertindak tidak profesional menangani perhimpunan membantah kenaikan harga air di Selangor hari ini.

"Mereka (polis) perlu dilatih lagi. Tugas mereka bukan mendera atau maki hamun orang ramai. Ini tidak dilakukan dengan betul dan mereka sepatutnya profesional menanganginya.



"Ia menyebabkan orang ramai benci pada polis. Mungkin perhimpunan ini tiada permit tetapi mereka tidak patut mengeluarkan kata-kata kesat," katanya kepada pemberita di Masjid Negara selepas tamat perhimpunan baju merah itu.

Sementara itu, ahli parlimen Kuala Selangor Dr Dzukefly Ahmad pula menyifatkan polis bertindak keterlaluan menangani perhimpunan itu.

"Kami bercadang bangkitkan perkara ini dalam sidang parlimen yang akan datang," katanya yang juga ahli jawatankuasa pusat PAS - Malaysiakini



Gambar penuh boleh lihat di SINI dan di SINI

Demo Air: Polis Merusuh

Apabila pihak polis di tunganggi oleh parti politik,maka keganasan pun tercetus.
Demo bantahan air secara aman telah tercemar oleh keganasan pihak polis,jikalau pihak polis tidak
menyekat demo ini atau membiarkan secara aman nescaya tiada sebarang bentuk keganasan terjadi.

Pasukan polis telah melepaskan gas pemedih mata dan menyembur airi ke arah lebih 2,000 penunjuk perasaan yang cuba untuk menyerahkan satu memorandum tentang isu air di Selangor kepada Istana Negara, Ahad.

Penunjuk perasaan tersebut yang telah berkumpul di Masjid Negara sejak pukul sembilan pagi tadi, memulakan perbarisan mereka ke istana itu pada kira-kira pukul 1.30 petang tadi.

Mereka kemudiannya menuju ke stesen kereta api sebelum Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) cuba menghalang mereka.

Bagaimanapun pihak FRU terpaksa melepaskan beberapa gas pemedih mata dan memancut air ke arah mereka apabila mereka berjaya menembusi kawasan itu.

Terdahulu, polis melakukan sekatan jalan raya dan mengawal ketat jalan menuju ke Istana Negara.

Note: Perserta demo ok jer.. polis pula yang merusuh...kan.. kah..kah..kah..kah.. bodoh punya polis...!!! bila kita nak buat demo bantah kenaikan harga minyak plak... kita turun satu malaysia... jommmm...!!!


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

21 comments:

ridzuan said...

Ini semua menyusahkan Rakyat Selangor dan Kuala Lumpur....Demo haram yg tak berguna langsung ...demo yg tak langsung mewakili rakyat Selangor /Malaysia..Syabas PDRM dan FRU kerana berjaya mengawal keadaan yg amat ganas dari pendemo haram dari wakil parti politik ini..Kami rakyat Malaysia dan Selangor mengutuk perbuatan bodoh ini ..mari kita hapuskan pengkhianat dan petualang Negara MAlaysia kita yg aman ini..

Anonymous said...

keh keh keh weh ayat lu neh redguan mcm air lu tertunggakjer sampainaek kat pale lu yg benak tuh

Anonymous said...

aku rase tulisan blogger ni tak gunakan akal yang waras. kalau dah perhimpunan sampai menyusahkan orang lain pastu xda permit pulak tu memang dah jadi tanggung jawab polis untuk suraikan. cube mintak permit, ada orang polis @ FRU nak kacau? setahu aku xpenah lagi la.

untuk Pesuruhjaya Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) Mohd Shaani Abdullah pulak kalau pandai sangat kenapa ko xturun settlekan masalah tu? bila polis buat kerja mcm2 komen ko bagi - kena latih lagilah, tak professional lah apelah, mcm2 lagi. cube ko duduk kat tempat polis aku nak tgk cara ko handle.

Anonymous said...

bodoh la orang yang buat demo haram ni... dulu aman damai jek malaysia yang aku cintai ni... skang sikit2 nak demo... sikit2 nak demo...

tak sekolah ker? nak jadi mcm indonesia dah kuat demo... pastu rusuhan sana-sini rosakan harta benda menyusahkan rakyat lain...

politik je semua tu... yang tukang demo plak bodo dah pakai kolar anjing orang yang politikan isu air... negeri lain ok jek...

rakyat malaysia pikir2kan lah yek...

Anonymous said...

Siapa yg bodoh yg membuat demo tu lah bodoh sama lah MB selangor khalid gagap sememang nya bodoh lagi bengai kalau tiada permit macam mana pihak polis bolih bagi membuat demo lagi menyusahkan rakyat cukup cukup lah tu Khalid kamu tu dah buat rakyat selangor menderita di bawah pertabiran kamu kenapa tak buat diselangor kenapa harus berdemo dikl itu menujukan khalid gagap ingin menyusahkan warga kota untuk keluar bersantai bersama keluarga.penulis blog ini lagi bodoh kalau tak menyusah rakyat polis tak ambil port pun kepada penulis aku ingatkan kalau nak tuli kena guna pakai otak bukan pakai lutut.

Mohamadazhan hjDesa said...

lupa sejarah kot. dlu Paerikatan demo tuntut keadilan dan kemerdekaan, sekarnag demo minta keadilan atas kezaliman.

demo bukan rusuhan, kalau nak buat tuduhan jom turun demo tengok ada yang dok merusuh ka? cakap biar ada fakta bro...polis ja lebih2, umno demo polis tak kacau pun...padahal polis sendiri rasa tersepit dengan hidup sekarang...

semak perlembagaan, kebebasan bersuara dan berhimpun, jgn jadi jahil perlembagaan kalau rasa rakyat Malaysia tercinta.hehe. baca baru faham ya...

anti demo jalanan said...

asshole what can a Sultan do with the memo? print it out n givit to the voters they know wat to do, stupid demonstrator.

pukimak bapak ko la, apa guna berdemo nak hantar demo kt sultan, sultan boleh buat apa, hantar saja pda pengundi nnt dorg undi la part Babi ko tu pru dpn, menyusajkan org, puki mak... ko

Anonymous said...

KEPALA BAPAK MU KATO POLIS BODO. MU TU YANG BODO. BUAT PA KEJA DEMO KALU DAPAT PANYAKIT.
POLIS HANYE JALEKAN TUGAS...
KALU MU KENA MAKI HAMUN, MU SUKO KO!
BANGANG MU BIAWAK PAYO SUNGGUH !!!

Anonymous said...

Anony ni suka onani ke!
Dasar pengecut.
Lu tentu marah gua sebab gua pun nak guna Anony

New Hope said...

Salam Reformasi,

Reformasi, reformasi, reformasi

PENGANGURAN DAN PEKERJA ASING

Anonymous said...

kiukuikiukiuki nampak nye malaysia ni penuh dgn org2 bangang yg sukakan kenaikan harga barang, minyak, air, etc.

selama berpuluh tahun ApNo memerintah,x penah pon aku merasa air free, bayangkan 1 rumah die bole bg +-rm10 (air) utk rakyat, kalu satu kampong? satu zon? satu negeri? sememangnye kerajaan selangor mampu, adil n saksama memberikan hak rakyat kpd rakyat, bagus la. aku rase puak2 ApNo ni mewah, tupasal dorang x kesah pasal kenaikan minyak dan penswastaan syabas.

kpd puak2 apno,
ape komen saudara tentang janji² mereka dlm utusan melay n kosmos ni,
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1104&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_08.htm

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2010&dt=1103&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_06.htm

ade hitam putih yg dbaca oleh rakyat m'sia pon dorang boleh langgar, apetah lagi hal2 dalaman.
best gile la korang ni!!!

markhir said...
This comment has been removed by the author.
markhir said...

kesal bila aku tgk ramai rakyat malaysia yg suka maki hamun, harap mereka sedar apa yg mereka katakan, jika tidak mahu di maki, jangan la maki org lain, lihat diri anda sendiri sebelum org lain, akal di beri untuk berfikir, jd fikirkan lah,

Anonymous said...

truskan perjuangan bro BS.. ktaorg ada blakng lu..

Anonymous said...

kih kih kih yg kunun marah kat yg berdemo tuh bukan per wei.tu kroni bn yg dulu sedap makan suap dr bn. skrg neh duit tabungan dah nipis pasal bn bn tak leh tulung bg pojek kat selangor neh.tu pasal ler diaorang marah sangat sampai butahati ki ki ki ki

Anonymous said...

x pa la elitis UMNO BN nih kaya
tarif air naik depa x pduli
minyak naik depa x kisah
barang naik depa buat x tau

yg rakyat marhaen cam kita nih duk susah

x guna betul..

Anonymous said...

kepada Mohamadazhan hjDesa....

brader wa nak tanya lu ada baca perlembagaan ke? sebelum lu cakap lu bace dulu... walaupun ada kebebasan bersuara tapi kene ingat tindakan yang pendemo bodo buat tu menyusahkan orang lain... lu jgn nak politikan pulak kat sini...

kerja polis cuma nak pastikan orang awam rasa tenteram dan aman je. lu paham ke kalau DAH XDA PERMIT tu SALAH?

nak buat boleh tapi mintak la permit baru POLIS xkacau... ini tak siap pakai baju merah macam kat thailand... tu sume idea bangang la tu bawak masuk kat malaysia ni.... gua rasa lu pun karut gak mcm pendemo tu... lu pikir la sendiri...

UMNO bodoh said...

Hang tu yg bodoh anon. Hang x tau ka polis malaysia ni deterajui oleh umno? hang x tau ka polis kena ikut cakap umno? bistu kalau dah umno x bagi polis bagi permit kat pendemo tu mcmana nak dapat permit? hang tu org umno mmg la mcm tu.. kalau najib suruh mkn taik pun lu makan!!!

Kalau x bodoh bukan la org umno namanya.. wakakakakaaka.. org umno mmg bodoh nak mampos...wakakakakakaa

Anonymous said...

Be-END oh Be-END..kahkahkah..

alan said...

buta hati maksudnya kebodohan. kebodohan adalah berpunca dari kecintaan kepada maksiat. nilai diri sendiri dan perhatikan dari setiap sudut dalam sistem pentadbiran. yg benar kita sokong, yang salah kita kongkong.

Anonymous said...

Blarh lah kutuk polis bodoh ang keluaq la dari negara nie bukan bapak hang yang punya kepala taik punya orang..belagak alim bangsat!