Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, December 19, 2010

PENYOKONG DAN PENGIKUT BODOH JAMINAN UNTUK TERUS BERKUASA

بسم الله الرحمن الرحيم

KEMBALIKAN PULAU PINANG KEPADA SULTAN KEDAH - zaini hassan - melalok

SAYA dan profesor kajian alam Melayu, A. Murad Merican mempunyai kepercayaan yang sama. Pulau Pinang harus dikembalikan kepada kerajaan Kesultanan Kedah. Bukanlah kerana saya orang Kedah dan Murad orang Pulau Pinang, maka kami bersetuju dengan cadangan itu. Tapi ia adalah berdasarkan fakta sejarah.Asal cadangan itu datangnya dari Pengerusi Persatuan Sejarah Malaysia Cawangan Kedah (PSMCK), Wan Shamsuddin Mohd. Yusof melalui kenyataannya kepada Bernama 1 Disember lalu.

Berita itu bertajuk: Kedah dicadang tuntut semula Pulau Pinang:

‘‘PSMCK mencadangkan supaya Pulau Pinang dikembalikan kepada Kedah kerana negeri tersebut pada asalnya kepunyaan Kedah.

Pengerusi PSMCK, Wan Shamsudin Mohd. Yusof berkata, cadangan itu ditimbulkan kerana Pulau Pinang adalah hak milik Kedah sebelum berlakunya perjanjian antara Sultan Kedah dan British pada 1786.

Kalau nak kenal ini lah penulis paling bangang dalam utusan melalok,kalau nak tau ini lah ahli sejarah paling bodoh sekali.Kalau sekali pikir buat apa nak tuntut semula seberang perai dan pulau pinang untuk di kembalikan pada negeri kedah pasal ini negeri sudah berada dalam malaysia.tapi apa yang pelik masa B-end yang memerintah pulau pinang takde pulak bising pasal nak kemabalikan pulau pinang pada kedah.

Kalau berani pergi la tuntut s'pore supaya di kembalikan semula kepada johor seperti hong kong.Kalau nak tau S'pore ni anjing amerika dan israel.Kenapa tiba - tiba muncul pulak idea bangang nak tuntut Pulau Pinang hanya kerana Pulau Pinang kepada kedah bila Pakatan memerintah Pulau Pinang.Dulu masa Si SUKUN perintah Pulau Pinang tak de pulak nak sibuk - sibuk buat tuntutan.

Kalau berani sangat nak buat tuntutan pergi tuntut Singapura,nama asal singapura dalah Temasik yang di perintah oleh Temagi yang kemudian nya di bunuh oleh Parameswara.Singapura pada asalnya adalah sebahagian dari Tanah Melayu,jangan percaya pada si pembohong macam abdullah munsyi yang telah kelentong seluruh anak cucu melayu yang mengatakan Raffles yang jumpa s'pore pada tahun 1819 pada hal Temenggung Ibrahim yang telah jual S'pore pada Raffles.

Apa la punya bodoh persatuan sejarah,yang di baca tu sejarah kelentong yang di tulis oleh nenek moyang para gerombolan.Pejuang melayu macam SI BONGKOK TANJUNG PUTERI yang di tuduh sebagai Lanun dan pengganas oleh barua - barua british macam munsyi abdullah yang telah berjuang untuk mengembalikan takhta johor dan singapura pada Sultan Ali.Sejarah mesti dikaji secara terperinci bukan main hentam "Cromok" saja Bodoh!

Kalau dulu sebelum Merdeka Rumah - rumah penduduk di Alamatkan sebagai Tanah Melayu termasuk rumah Lee Kuan Yew di Singapura Juga turut menggunakan Nama Alamat sebagai Tanah Melayu. Singapura kini dijadikan sebagai Israel dalam Nusantara Melayu untuk memantau semua pejuang - pejuang dari terus memberontak terhadap Israel dan barua - baruanya termasuk gerombolan sendiri.

INGAT !
Lihat Bagaimana dengan anglo-siam treaty 1909.Tanah melayu hilang empat wilayah, Kenapa tak timbulkan agenda ini? apakah seluruh rakyat malaysia tahu dan sedar bahawa didalam perlembagaan filipina dinyatakan bahawa sabah adalah sebahagian dari negara filipina,mungkin ramai yang tidak sedar hal ini! kenapa persatuan sejarah tidak menimbulkan hal ini?

Jawapannya diorang semua sudah jadi bangang sebab di bodohkan dek gerombolan ! - pejuangpro-demokrasi

Note: Sebenarnya penyakit bodoh memang boleh berjangkit.. tapi kepada orang-orang umno je la.. Pengikut dan penyokong bodoh jaminan untuk UMNO terus berkuasa.. Kah..kah..kah..kah...


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

7 comments:

bujang bodo said...

stupido,

if penang to return to kedah means pAS is in power and empower so win win lah for malay and muslim

stupid

puki makbapak ko la,

klu bagi kat kedah pas lah berkuasa di penang dan kedah,

bodo!

puteri said...

hahahaha..

'bujangbodo'..patotla nama mu begitu sbb nama mncerminkan identiti.. kmu mmg begituuu (bodo).. ha.ha.. takkusangka...

penang xperlu dkmbalikn kpd kedah.

kalau dikmbalikan pun xsalah.. Pakatan Rakyat (PR) lah yang pimpin. terpulang lah mana2 parti PR nak djadikn pmrintah

Anonymous said...

Apa kena mengena pas nak pegi rampas pulau pinang plak? dah nak mampos ke 'bujang bodoh' ni? betul la puteri ada nama pun bujang bodoh.. hihihihi.. patutlah bodoh.

lu dengar ni dan cuba jawab dgn fakta. jgn jwb seperti komen lu kat atas tu..

'stupid..puki makbapak ko la'

1. Yg sepatutnya singapura tu dikembalikah kepada malaysia kenapa x buat pun? 53 tahun merdeka kenapa masih x ambil lagi? Bukankah mmg dah termaktub dalam perjanjian yg singapura tu milik malaysia? lu x rasa kerajaan malaysia yg diperintah oleh umno ni bodoh ke?

2. Dah la x berani nak ambil singapura semula, siap bagi lagi tanjung pagar dan pulau batu puteh milik malaysia jadi hak singapura. apa masalahnya ni? kenapa najib terlalu bodoh mcm lu jugak?

3. Sebelum DAP dari PR mengambil alih Pulau pinang, Gerakan (parti cina komponen BN)yang perintah sedangkan kerusi Dewan Undangan Negeri terbesar adalah milik (melayu yg mengaku islam) umno. Yg gua nak tanya kenapa kelayakan memerintah milik melayu umno tapi diberi kepada cina gerakan?

4. Kenapa semasa umno memerintah kedah dulu x bangkitkan perkara ni? kenapa umno melayu islam kedah x ambil pulau pinang dari cina Gerakan dulu? Malah siap bagi pada cina sedangkan yg sepatutnya memerintah adalah melayu umno. Kenapa sekarang setelah umno x berkuasa baru konon nak terhegeh2?

gua tunggu jawapan dari org umno yang bernama 'bujang bodoh'. Dont be maki2 ha... jawab dgn fakta. Kalau lu x berani jawab maknanya memang sesuai la lu dgn nama lu tu. hihihihi

Anonymous said...

jgn dilayan org bodo camtu, kalu ikut umngok yg bangang ni pulau pinang sebuk plak die nak bg kedah, tapi yg singapore, batu putih, blok minyak (yg bg brunei) xdek plak die nak kecoh... haram jadah tul umngok ni

margaretta said...

hahaha.. melalak macam anjing je bujang bodoh tu.. mesti kt skolah panggil dia budak bodoh. smpai skrg bodoh

PUPPETS said...

kalu lagu tuh leh gamaknya rakyat selangor tuntut kl ngan putrajaya.. lg bagus kalu letak penama dua tempat tuh atas nama aku hu hu hu hu

Anonymous said...

ha ha bujang bodo sesuaii gitu nama hang,kalut sibuk tak kena tempat menang sorak kampung tergadai macam bujang bodo