Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, December 20, 2010

AYAM KFC JIJIK

بسم الله الرحمن الرحيم


Dedak makanan ayam yang terdapat dalam ayam goreng KFC



korang tengok tuuu...eii ado lagi dedak ayam kat daging ayam yang best tu! teruih jadik x best!
laaa...nasib dedak je, kalau najis ayam?...eiiii kotor laaa


Klik pada gambar kalau nak tengok dengan lebih jelas

dorang tak cuci betul2 ke niii...uwekkk!
Pemberi maklumat: kraiutara

- ijoks2009



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

23 comments:

Nur Hidayah Bohari said...

baru makan kfc semalam~ kembang tekak.. >_<

Admin said...

iyeeeeeeeeeeeekkkkk kekkkkkkkkkkkkkkk...kompem x pegi dah KCF pegi radix fc laaaa pulak kita wehhh...

eMMe said...

saya ni mulala jijik nak makan KFC bile tgk entry nih, yulk~

Anonymous said...

assalamualaikum,,huisy btollah. antare makanan shubahah 2.. hurm moge semua umat islam dapat mncari makanan yg terbaik(halal n bersih seta terjamin),, hurm may allah bless u

Anonymous said...

assalamualaikum,,huisy btollah. antare makanan shubahah 2.. hurm moge semua umat islam dapat mncari makanan yg terbaik(halal n bersih seta terjamin),, hurm may allah bless u

Anonymous said...

dedak dalam perut ayam bukan dah dikira najis ayam ke? mungkin ada diantara anak2 kita yg dah termakan najis ayam ni. budak2 apa tau. dia org ingatkan kfc ada keluarkan menu ayam goreng dicampur dgn telur ikan. so dia org makan jer la. dia org mana tau yg biji2 kuning mcm telur ikan tu sebenarnya adalah butiran jagung dan dedak dari makanan ayam yg x hadam. yg sengalnya mak bapak dia la. mcm dah xder cara lain jer nak makan ayam goreng. KFC tu dah la mahal, kotor plak tu. kan senang beli ayam sembelih dan goreng sendiri. ni semua nak senang. ni jenis bapak yg x tau sembelih ayam dan mak pemalas la ni. akhirnya anak makan tahi ayam.

Anonymous said...

Ada sembungan sikit lagi.. lepas dah termakan tahi ayam dah besar jadi bodoh. tu yg penyokong2 umno tu bodoh sebab termakan tahi ayam la tu. ha ha ha

zaty ♥ said...

he, npw lak cm uh !
kotor nya..

PUPPETS said...

tuuu kira sick'ret resepi dia larr tuuuhh. jangan tak taww

iddinm said...

Teruknya...pencuci ayam ini tidak berhati2 atau terlepas pandang benda ini..

Nur Anees Syafwah said...

Erk. baru jee makan kfc ouhh. Cis cis najisss..

Anonymous said...

erk,,

ASET TETAP AMENO

Anonymous said...

kena tukar nama tuh... 'KAFIR FOOD CORNER'

sapie mugen 30 said...

hahaha
kfc sedap hingga menjilat jari...

IlaRose said...

Semalam ceQ baru maman keyepci..aiiiyakssssss.Geli Goloman Den.

SNA said...

saya bukan nak sokong dan bukan jgk bangkang 100%..

bnde ni mmg syubhah itu mmg pasti..tapi bile syubhah, x bmakne haram..ok itu bab hukum..

next, psl check bnde2 dlm tu, itu boleh la diadukan kpd customer service diorg, bukan stakat tulis dlm blog shj. dan pulak tu, yg cuci tu bkn syarikat kfc bkenaan, ttp syarikat yg kfc amanahkn utk bekalkan ayam.

ni apa yg sy perhatikan sbb sy prnh part time keje mse tggu Univ. dan ayam2 kfc ni, dia da pack dlm plastik tinggal nk goreng je..jd mmg kbrangkalian utk tau bersih x bersih tu tipis, since kite pn da bg trust kt syarikat pnyembelih utk do all those things.

kesimpulannya:
1. elak la makan bnde2 syubhah ni.
2. rujuk pada pihak yg lebih arif.
3. siapa tahu ini cuma diantara kempen boikot KFC dan ada diantara message cuma tipu?

p/s: saya bukan x percaya, tapi saya berjaga2. and lagi satu, ayam KFC di egypt bersih2 ja :D

Anonymous said...

pelik lah....dedak ayam kan ker kat hempedal dia....mana lak boleh dtg kat daging....agak2 lah nak wat citer pun....kalau mcm tu kita ari2 makan nasi....kalau ptong tgn nnt jumpa nasi ker....pikir lah cara sihat...jgn jd tuan punya blog ni yg bodoh...benda2 bodoh mcm ni pun nak kuar kan kat blog....bodoh piang nyer owner blog....pastu nak soh org ikut sesam dia jd bodoh.....kalau dah bodoh tu bodoh jugak lah....pak mamat ada kebun iya iya ooo....

Anonymous said...

anon December 21, 2010 3:56 PM. Pelik apanya mempedal bercampur dgn daging? Pelik ke kalau dalam kuah kari ada tikus? pelik ke kalau dalam mi goreng ada lipas? ni yg org kata tidak menitikberatkan kebersihan bodoh!! bodoh nak mampos la kau ni.

biasa la kan. dah dasar org umno. bodoh saje. cuba tengok dari mana artikal ni di copy. org yg buat artikal ni adalah org yg makan ayam tu sendiri la bangang. dia sendiri yg jumpa benda ni. dia sendiri yg ambil gambar. Apa la bunya bodoh bangang piang. Kalau benda ni x betul suruh la kfc saman mangkok.

yer la kan. apa la yg harus dikatakan lagi. dah dasar org umno pemalas dan bodoh. pemalas untuk mengkaji. bodoh x tentu pasal. tu sebab melayu ni ramai yg bangang.


P/s: Yang sebenarnya kau tu peminat kfc. tu sbb ko marah sgt. islam melayu mmg ramai meminati makanan yg diasaskan yahudi. kepala tokwan kau.

cik sue said...

Salam. Tuan punya artikal asal tak kata 'sila boikot kfc' pun. Malahan pula tuan punya artikal asal bukan tauke syarikat ayam goreng dari jenama lain yang terpaksa bersaing dgn kfc.

Secara logiknya dia tidak akan ke kfc kemudian ke kedai membeli segenggam dedak serta digoreng untuk diambil gambar dan masuk kan pada blognya.

Daripada Abu Hurairah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh muslihat, di mana akan dibenarkan padanya orang yang berdusta, dan akan didustakan orang yang benar. Akan dipercaya orang yang berkhianat, dan akan dituduh berkhianat orang yang terpercaya.

Daripada Abu Umamah r.a. bahawa Nabi s.a.w. bersabda: Kelak akan ada orang-orang dari Umatku (Islam) memakan berbagai macam makanan dan memakai berbagai pakaian, banyak berbicara tanpa difikirkan dahulu apa sebetulnya yang dibicarakan itu, maka itulah seburuk-buruk manusia dari sebahagian Umatku (Islam).- Riwayat Thabrani dan Abu Nu’aim.

Daripada Abu Sa’id Al-Khudri ra. berkata, bahawasanya Rasulullah s.a.w. bersabda: “Kamu akan mengikuti jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka.” Sahabat bertanya, “Ya Rasulullah! Apakah Yahudi dan Nasrani yang kau maksudkan?” Nabi s.a.w. menjawab, “Siapa lagi kalau bukan mereka.”- Riwayat Muslim.

wallahualam

Anonymous said...

Assalamualaikum.

saya sokong cik sue. manusia ni kalau kena batang hidung dia, dia akan kata org tipu la org bohong la.sbb dia dan anak bini dia mmg suka mkn kat kfc tu. bila kena yg dia setuju dgn hati dia, dia akan dok kata bagus. klau dia suka mkn babi dia pun akan kata babi tu boleh dimakan. dan x haram. kalau utusan kata syiah tu bunuh org dan mcm2 perangai lagi dia dok percaya bulat2 tanpa buat kajian pun. bila Orang yg termakan kfc dalamnya ada dedak dan jagung ayam, kerana dia tu suka kfc dia kata saya tipu.

Sayalah org yg terbeli kfc dedak tu. wassalam.

Anonymous said...

mari mari kita bertekak pasal isu 'KAFFIR FOOD CORNER' neh

Anonymous said...

tak terbayang plak kat otak aku makan ayam kat egypt. tapi teringat plak cerita lawak, seorang kafir berkata dengan megah betapa babi jualannya halal kerana disembelih dan telah dicuci bersih. kemudian terbayanglah pula syarikat2 besar yg mengendalikan pusat penyembelihan ayam,berapa kerat yea yg dimiliki muslim..

willy said...

Sekadar hendak menyampuk ...

Semasa sy berada di R&R Raja Nazrin Shah dua tiga tahun dahulu, ada polis tu bersembang dgn sy.

Dia ckp, ayam-ayam KFC ini semuanya disembelih (maknanya halallah) dan disimpan di pusat penyimpanan di Kuala Lumpur sebelum diagihkan ke KFC-KFC merata tempat di Semenanjung.

Dia ckp ayam-ayam KFC yg habis dijual akan dibuang dan pekerja tidak dibenarkan bawa ayam yang tak laku balik kecuali kuantiti yang sedikit (Sy bukan staff KFC : jadi sy xtau ler kebenarannya).

Polis tu pernah ke Pusat Pengumpulan Ayam ini. Dia ckp, sapa yang pernah ke situ tidak sanggup makan ayam KFC.

Sy belum pernah ke sana (Pusat Pengumpulan Ayam) jadi sy pun tidak tahu kebenaran ceritanya.

Sy harap komen sy dibaca oleh orang yang bekerja di Pusat Pengumpulan Ayam tu sbb Polis tu bukannya pekerja kat situ, cuma orang luar yang memberi pandangan.

Cerita polis tersebut mungkin betul dan mungkin tidak betul.

Wallahu 'alam.