Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, October 20, 2010

PANDAI BACA JER

بسم الله الرحمن الرحيم

AKSES CEPAT MAKLUMAT GLOBAL DIPERLUKAN - melayau



Muhyiddin Yassin berkata, rakyat Malaysia memerlukan akses yang cepat dan sahih kepada maklumat peringkat global bagi menangani pelbagai cabaran baru.

Dia berkata, rakyat harus mengawal dan mengurus semua isu: daripada yang berkaitan dengan senjata pemusnah besar besaran, langkah mengklon manusia dan makanan yang dihasilkan secara genetik, kesihatan, wabak baru, pendidikan, peranan media global, sehingga kepada kemerosotan mutu alam sekitar, pencemaran dan perubahan cuaca.

"Apa yang jelas daripada kesemua ketidaktentuan ini ialah, sebagai rakyat Malaysia yang berfikiran global, kita harus peka terhadap apa yang berlaku di peringkat global.

"Kita perlukan akses langsung menerusi idea terbaik dari seluruh dunia supaya kita dapat menggunakan idea ini di negara sendiri," katanya di sini hari ini.


KAH KAH KAH…woit… BUNYI FATWA MALIKUL INI CUKUP HEBAT… kah kah kah… ORANG YANG TULIS UCAPAN MALIKUL INI MEMANG HEBAT…. kah kah kah..woit… WAK SEMBAB INI FAHAM KE FATWA SENDIRI… kah kah kah..NAK BERFIKIRAN GLOBAL MACAM MANA…. kah kah kah.. AKHBAR PERLU LESEN…. kah kah kah.. BUKU SELALU KENA HARAM… kah kah kah…woit… BUKU KOMIK KARTON PUN KENA HARAM… kah kah kah woit… BACA UTUSAN MELAYAU DAN BERITA HAIRAN… SAHAJA ... kah kah kah..BUKAN MATA SAJA NAIK JULING…. OTAK PUN JULING SAMA….. kah kah kah… - TT

Note: Kalau surat khabar mesti baca utusan dan Berita hairan.. kalau tengok tv mesti kena tengok berita tv3 dan rtm.. kalau bukak website kena percaya kepada blog atau website yang sokong umno je.. kalau boleh yang tidak menyebelahi umno semuanya nak diharamkan.. macam ni ke rupanya nak rakyat malaysia yang berfikiran global..? harkkk tuiiihhh...!!! Ada TPM pun bahalol...!! pandai membaca jer...!!! apa yang dicakapkan dia sendiri pun tak faham...!!! orang umno boleh la ditipunya...!!! sengal...!!!


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

3 comments:

Anonymous said...

[url=http://www.indirlog.org/tv-radyo/sopcast-d-ort-for-google-earth-301.html]google earth download[/url]

akbajalil said...

Read Something For Fun di link ini http://kaharabduljalil.blogspot.com/2010/10/read-something-for-fun.html

tuyuk said...

kakakakaka.. cool la post kali ni.. yeha..