Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Saturday, October 23, 2010

RM70 JUTA PROJEK MEMFIRAUNKAN VVIP MALAYSIA

بسم الله الرحمن الرحيم

RM 70 Juta lubang kubur untuk VIP satu lagi projek BN



Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia, Dato’ Seri Anwar Ibrahi mendedahkan berdasarkan buku belanjawan negera terdapat satu projek baru yang dipanggil sebagai 'pusara negara'.

“ada projek baru nyang Ada projek baru namanya pusara negara, berapa lubang kubur (ada) 500 lubang kubur,

” 250 lubang kubur untuk VIP Islam dan 250 lubang kubur untuk VIP bukan Islam,”katanya ketika menyampaikan ceramah mpena sambutan Kelantan Membangun Bersama Islam di sini semalam.

Menurutnya, projek pusara negara tersebut akan dibangunkan dikawasan tanah bersebelahan Tugu Negara Kuala Lumpur.

Pembinaan pusara negera khusus untuk pembesar-pembear negara itu kata neliau akan menelan perbelanjaan dari wang cukai rakyat sebanyak RM70 juta.

" jumlah peruntukkan untuk buat pusara bagi pembesar-pembesar ini (adalah) RM70 juta, maknanya satu orang (pembesar) mati, harga kuburnya RM140,000,"ujatrnya.

Oleh itu menurutnya, untuk meneruskan hidupnya, Perdana Menteri Dato' Seri Najib Razak membelanjakan RM65 juta bagi membaik pulih kediaman perdana menteri di Putrajaya.

Manakala apabila matinya pemimpin-pemimpin negara, diperuntukkan pula sebanyak RM70 juta untuk membina kubur-kubur mereka.

"(pemimpin BN) hidup menyusahkan rakyat bila mati pun menyusahkan rakyat,"katanya

Namun begitu, jika dibandingkan dengan peruntukan untuk membangunkan seluruh masjid dan surau seluruh negara, kata Anwar, hanyalah RM14.3 juta.

Diakhir Majlis sambutan 20 tahun Kelantan Membangun Bersama Islam tersebut, Mursyidul Am telah mengumumkan calon PAS yang dipilih untuk mewakili Pakatan Rakyat bagi bertanding ddalam PRK DUN Galas



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

7 comments:

Mohamadazhan hjDesa said...

tanam kat pusaka tu, lagi kena sebat mati nanti, elok sgt la tu. dah korek teruk dah duit rakyat

Anonymous said...

berhentilah, memfitnah

Miss Fairladyjim said...

kubur mahal atau murah kalau amal tak semahal kubur sama jer...untuk renungan diri sendiri juga

MPG said...

anon.. kesian hang asyik dok kata org fitnah jerk.. disebabkan hang tu org umno jadi aku x berapa heran la klau hang kata mcm tu. sudah sejak azali lagi penyokong umno ni dilahirkan sebagai makhluk yang bebal.. kenapa aku kata hang bebal.. sebab hang org umno.. umno = bebal... bebal= umno...

Hang dok kata org fitnah hari2.. aku pun heran jugak.. mungkin betoi apa yg hang kata blogger PR ni semuanya fitnah.

Tapi aku ada satu solution mcmana nak tau ini fitnah atau tidak. Aku akan ajar hang kerana aku kesian tengok hang.. setiap kali hang komen hang menampakkan diri hang yg bodoh tu.

Mcm ni je la anon.. hang print out artikal dari semua blog2 PR, hang bawak p balai. hang buat report kata blogger PR ni semua fitnah. kan senang mcm tu. yang hang dok menyalak mcm anjing apa ke he...

TERBUKTI PENYOKONG UMNO SEMUANYA BODOH...!!! hihihi..

MOH KEMBARA said...

Salam, sebelum deme buat kita tegur dan bantah, nanti dah siap tak guna.

tuyuk said...

kakakakaka.. abis duit rakyat..

donk said...

biar le dia perabih duit rakyat..sebab dia mampu buat macam tu..dah jadi menteri katakan..kita cakap pun tak da guna..sebab dia orang buat juga dan penyokong bangang terus juga menyokong depa..
kaum ni bukan tahu hukum ugama pun...halal haram pada umno ni sama je..macam takda je..entah entah pada depa semua ALLAH tu ujud ke tak...