Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, October 21, 2010

PM DAN TPM TERBANGANG DIDUNIA

بسم الله الرحمن الرحيم

PNB Cadang Bina Menara Alasan ‘Pak Pandir’



Kenyataan Datuk Seri Najib Razak yang menyatakan beliau tidak mengarahkan membina Menara Warisan sebaliknya ia dicadang oleh Pemodalan Nasional Berhad (PNB) adalah alasan Pak Pandir.

“Ini adalah alasan ‘Pak Pandir’ dan melucukan daripada seorang Perdana Menteri,” kata Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad.

Baginya, kenyataan itu seolah-oleh hendak melepaskan bebanan kepada PNB, bukannya kepada Najib sendiri.

Ini, menurutnya kerana ia mendapat kritikan yang hebat daripada berbagai pihak.

Tambahnya, wang sebanyak RM5 bilion untuk membina menara setinggi 100 tingkat itu mampu membina 1,667 buah sekolah yang bernilai RM3 juta sebuah dan mampu memberi biasiswa pelajar perubatan seramai 5 ribu pelajar dengan kos RM1 juta di United Kingdom.


Katanya, PAS berpendapat, kalau pun benar itu cadangan daripada PNB kenapa Najib sebagai orang yang berkuasa dan tahu bagaimana kedudukan kewangan negara sekarang, yang lebih perlu kepada projek yang lebih bermanfaat kepada rakyat dan negara.

“Sejak bila pula pula beliau begitu lemah sampai terpaksa mengikut cadangan PNB,” ujarnya sinis.

Soalnya lagi, bukankah Najib selama ini begitu gagah sekali membuat keputusan yang merugikan negara tanpa meminta pandangan orang lain termasuklah ahli Parlimen, ketika melepaskan khazanah berharga 217 hektar tanah KTMB kepada Singapura dan telaga minyak blok L dan M kepada Brunei yang bernilai RM320 bilion.

“Nampaknya pemimpin Umno cuba hendak menyalahkan orang lain ketika tidak mampu menghadapi satu situasi,” katanya lagi.

Ini, tambahnya samalah dengan Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika ditanya apa tindakan terhadap dua orang pengetua yang dituduh rasis menyatakan beliau tidak ada kuasa sebagai seorang menteri kerana bukan bidang kuasa menteri.

“Sedangkan jawapan ini, orang buta dekat Pagoh pun ketawa,” ujarnya.


Note: Kah..kah..kah..kah...

14 comments:

baginda® said...

ape motif di umumkan di parlimen? itu cadangan je kan... najib bodo mohyidin bengap.. tul tak?

MPG said...

kenapa bangang sgt buat cadangan mcm tu? pm dgn tpm ni mmg bodoh nak mampos la.. xder cadangan nak tingkatkan tarap hidup rakyat yg susah ke? buat bangunan sampai seratus tingkat tu rakyat kampung yg susah ni dapat apa? mcm tu cadangan seorang PM? aku cadangkan PM ni jual rosmah di pasaran gelap lagi baik... ada pm pun buat cadangan bangang... bodohh...!!!

Aa said...

Ish aku nak cakap macammana ye , ish. rasa bodoh la aku ni.

Anonymous said...

wah hebat sungguh setiasp hari hang memfitnah dan mengutuk selamat masuk syurga...mudah mudahan malaikat raqif dan akif...mencatatkan segala amalan anda....

MPG said...

yer la anon. biarkan tuan blog ni masuk neraka kan. yang masuk syurga tu macam najib dan rosmah. marilah kita ikut perangai pemimpin kita tu. boleh telanjangkan wanita islam. tak payah tutup aurat. barulah dapat masuk syurga kalau kita sokong dan contohi dia kan anon kan kan.

Kamal Sanusi said...

Perbodohkan org um-NO buleh laaaaa sbb ahli parti tu semua buta huruf tak reti baca.

Cuba pi tengok dan baca siapakah di sebalik PNB terutama lembaga penasihatnya....

donk said...

contoh terbaik anon 9.40..penyokong pemimpin umno dulu kini dan sampai mampos...

sampai bila pun tak maju..maju cuma atas tiket umno..itu yang sokong gila babi tu..mungkin dia ni anak umno pukimak..

hemohemo said...

xkisah la dari parti mana pon.. yg penting pemimpin negara tu.. knpa la pemikiran tu letak kat lutut.. duit yg ada tu elok diblnjakan utk pkara yg btol2 bfaedah je..ni dah la bjet 111juta utk prjek bini dia je.. ape yg pngikut dia xnmpk lg bnde yg jelas.. ke mereka ni kne pukau.. atau nk tgu ngara 1malaysia kne gadai???? bru nk sedar.. aduyai pelik2..

mohd yusuf said...

slm..cuba diaorang tolong orang susah macam aku ni...jual kan barang antik aku ni...http://mariberniagabersama2.blogspot.com...tq he he he...wslm.

Anonymous said...

Blogger yang paling bodoh dan bangang sekali... macam kaldai...kemewahan yang diperolehi tidak difikirkan.. Eeeee

Anonymous said...

Kena buang kerja dari PNB baru tau... InsyAllah...

Anonymous said...

Donksaid patut tukar nama kepada donkey, baru betul. Dah lah bodoh....bangang pulak...Eeeee

Nazri said...

dh elok dh dimulakan ngn Bismillah.. kemudian disusuri ngn fitnah! bagus la mcm tu, hg main2 kan ayat Allah ke? gambar tu dh fitnah. fakta2 yg hg utarakan tu, yakin 100% tepat? klu ye pon najib wat salah, tegur la dgn cara hikmah. sebarkanlah kebenaran dgn telus, jgn prejudis sgt ngn org2 UMNO. kita ni Melayu, Islam.. org cina ngn india dok gelak tgk kite sesama bangsa tak habis2 mnunding jari ckp org ni salah, og ni yg salah.. klu aku slh, aku mohon Allah tunjukkn kebenaran..

Anonymous said...

kalau pm lu tu mcm lu tau nak bertaubat xper la jugak nazri aziz babi oiiii...dah kalau pm ko tu nama jer pm yg sepatutnya menjadi contoh untuk rakyat tp klu dah bini sendiri pun x tau nak terbiyahkan mcmana? lu nak cerita apa melayu diketawakan oleh cina dan india sedangkan islam diketawakan oleh apco zionis yg pm ko gunakan sebagai penasihat untuk negara islam ni apa cerita? yahudi ketawakan org islam kat malaysia kerana najib ikut nasihat dia untuk kedakan rakyatnya sendiri.. apa cerita nazri bodoh?