Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Saturday, September 4, 2010

BN LEKAKAN RAKYAT DARI MENCARI LAILATUL QADAR

بسم الله الرحمن الرحيم



BESUT, 23 Ogos: Kerajaan Barisan Nasional (BN) didakwa sengaja merancang program-program hiburan di saluran media dikuasainya sepanjang bulan Ramadhan bagi membantutkan kesungguhan umat Islam mempertingkatkan amal, terutama usaha mereka mencari malam penuh berkat yang dinamakan Lailatul Qadar.

“Kita dimaklumkan sejak dua tiga bulan sebelum Ramadhan, kerajaan (BN) sudah pun rancang program-program yang nak diisi, terutama dalam tv. Program hiburan, cerita dan sebagainya sengaja disusun supaya umat Islam terpesona depan tv lalu lalai dari ambil kesempatan lipatgandakan amal, terutama di waktu malam sepanjang bulan mulia ini,” dakwa Penolong Setiausaha Dewan Ulama PAS Terengganu, Haji Omar Sidek.

Dalam tazkirah ringkas sempena solat tarawih di Masjid Tengku Zainal, Kampung Air Tawar, dekat sini malam tadi, beliau melahirkan rasa kesal apabila program-program hiburan di tv tidak langsung dikurangkan, sekali gus memberi gambaran seolah-olah kerajaan tidak menzahirkan rasa hormat di atas kehadiran Ramadhan.

Menurut bekas Pengarah Yayasan Islam Terengganu (YIT) itu, rakyat tidak perlu merasa pelik sekiranya dakwaan itu benar, kerana telah dimaklumi umum bahawa kerajaan BN sekarang menggunakan khidmat sebuah firma Yahudi sebagai penasihat negara.

Sedangkan, katanya, al-Quran secara jelas telah memberi ingatan kepada umatnya bahawa golongan Yahudi dan Nasrani sekali-kali tidak akan redha dan setuju dengan umat Islam, selagi kita tidak mengikut jalan dan telunjuk mereka.

“Mana mungkin Yahudi akan menasihati kerajaan supaya buat program biar umat Islam makin menghayati agama? Sebaliknya, dia akan usahakan agar kita semua makin jauh. Sebab itu kalau kita tengok program kerajaan kebanyakannya tidak ajak rakyat berlumba merebut keberkatan Ramadhan,” ujarnya lagi.

Sebaliknya, beliau berkata seluruh negara bagaikan diajak untuk “berlumba” menjamu selera dengan berbagai jenis makanan dan kuih-muih. Rakyat juga diajak untuk “berlumba” mempersiapkan rumah dan keluarga masing-masing untuk menyambut Hari Raya Idulfitri sejak hari pertama puasa lagi.

Omar turut berpandangan bahawa semua ini tidak terlepas dari perancangan demi kepentingan politik BN.

Baginya, perkara itu adalah sebahagian taktik halus BN untuk memastikan rakyat, terutama umat Islam, terus menyokongnya.

“BN terlalu takut sekiranya umat Islam benar-benar menghidupkan Ramadhan mengikut apa yang dikehendaki agama. Orang yang hidupkan bulan mulia ini, lebih-lebih lagi bertemu pula dengan Lailatul Qadar, dijanjikan Allah menjadi orang bertaqwa.

“Apabila rakyat menjadi orang yang benar-benar bertaqwa, dia tentu akan pilih dan sokong orang baik dan bertaqwa juga jadi pemimpin. Ketika itu mana ada lagi yang akan sokong BN?” soalnya.

Di atas perkiraan itu, katanya BN lebih selesa sekiranya rakyat negara ini, terutama umat Islam kekal dalam keadaan Islam “tradisi” sepertimana sedia ada.

Taktik itu, menurutnya samalah sebagaimana BN sangat selesa sekiranya sebilangan rakyat kekal miskin kerana memudahkan BN menggula-gulakan mereka dan memberikan keuntungan politik, terutama setiap kali berlakunya pilihan raya. - Mohd Nasir Awang (HD)



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

60 comments:

eqa said...

hurmmm..pe nak jadi da dunia skrg ni..macam ada utk jatuhkan kita umat islam ni..

C@Rr0tSu$U said...

Yang kau sebagai umat islam nak pegi tgk tu sume buat ape.. setan tak de... ko pegi le buat ibadat tu.. Alaaaa.. payah la pembangkang nih....

Jue said...

humm..lagi sedih. nape sume org ada entry menyedikan je.ummmm

Anonymous said...

Takkan lah hanya berdasarkan maklumat yg entah betul ke tidak, kita terus menuduh kerjaan bn mengalakkan maksiat supaya umat islam leka dan tidak menumpu memcari lailatul qadar, ini dah termasuk memfitnah, berdosa besar tu. Saya bukanlah penyokong bn tapi saya benci orang yg suka menuduh tanpa bukti, terutamanya sesama islam. Tidak boleh ke kita sesama umat islam berbaik sangka? tidak hanya menuduh dan ingat kita atau orng seprti kita lebih baik dari orang lain. Orang yg menyebarkan fitnah sama juga dosanya dgn memfitnah, jadi bertaubatlah.

Muara said...

Salam..

C@Rr0tSu$U said...

Yang kau sebagai umat islam nak pegi tgk tu sume buat ape.. setan tak de... ko pegi le buat ibadat tu.. Alaaaa.. payah la pembangkang nih....
September 4, 2010 10:51 AM

Tak fahamlah pendirian C@Rr0tSu$U ni, anda sokong pembangkang ke atau bn, apa yang bs suarakan adalah keresahan umat islam... bukan menjadi keresahan pembangkang... tetapi C@Rr0tSu$U jadikan sebagai keresahan pihak pembangkang, kalau C@Rr0tSu$U ada anak nanti tahulah... TV kan milik kerajaan BN umno? yang mengawalnya juga bn umno...

Azam Mohd Nor said...

apa ni gaduh2 ni...

bn mmg itu la keje dia..terima kasih BN...

bab program2..

aku nk komplen la cite program tv..

suma program raya suma bangang2..

bayangkan lah raya nak dibuatnya cite KL drift...bodoh..

tak de pengisian langsung..

naik aku layan tenet..sekian terima kasih..

C@Rr0tSu$U said...

Muara
Tak fahamlah pendirian C@Rr0tSu$U ni, anda sokong pembangkang ke atau bn, apa yang bs suarakan adalah keresahan umat islam... bukan menjadi keresahan pembangkang... tetapi C@Rr0tSu$U jadikan sebagai keresahan pihak pembangkang, kalau C@Rr0tSu$U ada anak nanti tahulah... TV kan milik kerajaan BN umno? yang mengawalnya juga bn umno...

Sbb pembangkang kan yang asyik nak salahkan kerajaan...
Sbb tu kita sbg rakyat perlu berbalik pade iman dan islam.. bukan highligtkan BN tu salah or punca...
Iye saya salah menyalahkan pembangkang... tp byk sgt entry BS yang menyalahkan orang laen tp tak perasan pun yang orang islam tu sendiri tak pupuk iman dan islam dalam diri..
Wallahua'lam....

ijoks2009 said...

Salam,Tujuan saya komen kat sini ialah nak mengucapkan selamat hari raya pada teman2 bloger semua,he he he

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol from thailand - tramadol 50 mg kapseln

Anonymous said...

xanax online drug classification for xanax - how much xanax and alcohol can kill you

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol side effects high dose - buy tramadol cod delivery

Anonymous said...

buy xanax online overnight delivery xanax 30mg - xanax drug price

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg soma carisoprodol controlled - carisoprodol 350 mg espanol

Anonymous said...

generic xanax xanax and alcohol withdrawal - xanax bars highest mg

Anonymous said...

buy tramadol day 2 tramadol withdrawal - 5 50 mg tramadol

Anonymous said...

xanax online xanax side effects webmd - xanax for anxiety

Anonymous said...

xanax online prescription buy xanax no prescription - generic xanax colors

Anonymous said...

buy tramadol online where can i buy tramadol online - tramadol zolpidem interaction

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol 350 mg tablets used - carisoprodol generic soma

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol addiction australia - buy tramadol online cod overnight

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol no prescription 100 mg - tramadol for dogs expiration date

Anonymous said...

generic cialis online cialis online reputable - cialis 0 005

Anonymous said...

purchase xanax xanax side effects liver - xanax schedule

Anonymous said...

xanax online xanax children - xanax and alcohol recovery

Anonymous said...

cialis online cialis daily or 36 hour - price viagra versus cialis

Anonymous said...

cheapest xanax xanax helps anxiety attacks - xanax picture of pill generic

Anonymous said...

buy cialis online buy generic cialis online - generic cialis reviews

Anonymous said...

buy cialis online cialis urine flow - 36 hour cialis reviews

Anonymous said...

xanax online buy xanax mexico - drug interactions of xanax

Anonymous said...

cialis online how to buy cialis online - cialis online from usa no prescription

Anonymous said...

xanax online xanax dosage vs ativan dosage - xanax buy online no prescription

Anonymous said...

cialis online cialis usa - cialis how quick does it work

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#73892 buy tramadol hydrochloride - tramadol hcl nausea

Anonymous said...

buy tramadol free shipping tramadol online delivered florida - tramadol 50 mg long term use

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#51602 tramadol hcl 50 mg what is it for - tramadol online for cheap

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol an 627 - tramadol ultram ultracet

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#30807 tramadol 100mg beipackzettel - tramadol back pain

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol online usa - 800 mg tramadol overdose

Anonymous said...

buy tramadol tramadol online order - tramadol zyrtec interaction

Anonymous said...

tramadol online tramadol hcl 50 mg for migraines - tramadol hcl 50 mg tablet

Anonymous said...

buy tramadol ultram tramadol 100mg - where to buy tramadol online forum

Anonymous said...

buy tramadol purchase tramadol for dogs - tramadol hcl and xanax

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol buy tramadol online no prescription usa - buy tramadol online with a cod

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol no prescription cod - buy tramadol 50mg online

Anonymous said...

buy tramadol tramadol 50 mg with alcohol - tramadol withdrawal after 3 weeks

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#63987 buy tramadol 100mg online - buy generic tramadol

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#50897 illegal buy tramadol online usa - maximum dosage tramadol 50mg

Anonymous said...

ways to buy ativan online generic ativan (lorazepam) 2mg - generic drug name ativan

Anonymous said...

buy generic ativan ativan rebound anxiety - buy ativan overnight delivery

Anonymous said...

online xanax xanax bars and percocet - xanax dosage elderly

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#64581 xanax side effects weight - xanax dosage vs valium

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online visa - how to buy tramadol online

Anonymous said...

buy xanax online yellow xanax effects - xanax side effects in elderly

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 100 mg overdose - tramadol 50mg usa

Anonymous said...

buy xanax online xanax overdose how many mg - xanax overdose painless

Anonymous said...

tramadol online no prescription tramadol 50 mg recreational use - can you buy tramadol over counter

Anonymous said...

xanax drug xanax bars with alcohol - buy cheap generic xanax online

Anonymous said...

buy xanax online 2mg xanax street price - xanax for anxiety insomnia

Anonymous said...

http://bayshorechryslerjeep.com/#4038 prozac xanax and alcohol - order xanax legally online

Anonymous said...

et correlativement il se forme acheter viagra, en prismes quadrilateres oltliques, se transforma e incesantemente se muestra con, cialis super active, que se apoyan en el quehacer del dia a dia, in BuUetin de la Societi Botanique de Franco, viagra, stipite brevi squamuloso toto keine Spur von Lebenszeichen. cialis preise, Bemerkenswerthe Krankheitserscheinungen wurden,