Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, August 31, 2010

APA ITU MERDEKA JANG OOOiii

بسم الله الرحمن الرحيم

FAKTA FAKTA YANG WAJIB DI KETAHUI OLEH GENERASI MUDA



MERDEKA :

laungan merdeka datangnya dari KMM – kesatuan melayu muda yang ditubuh pada tahun 1938. parti melayu kiri pertama yang mengerakan nasionalisma melayu. parti ini di haram kan oleh penjajah british. bila KMM haram maka british menubuhkan gerombolan.

lihat tarikh gerombolan lama ditubuhkan pada tahun 1946. KMM melaungkan MERDEKA ! untuk tanah melayu gerombolan lama meluangkan hidup melayu ! kerana ketika itu kurang rasuah untuk beli oxygen

MERDEKA TIDAK ADA PERTUMPAHAN DARAH:

ini bohong. ini tipu besar. ini lebong. ini sengaja di sebarkan oleh gerombolan. parti komunis, angkatan pemuda insaf, awas, peta adalah antara puluhan organisasi yang angkat senjata melawan british. beratus ribu yang gugur tewas mengabadikan darah mereka untuk kelahiran malaya yang merdeka.

kalau tak percaya tanya robert kouk yang kaya raya itu. adik dia gugur di hutan pahang.

kalau tak percaya tanya dj radio stesen china yang baru kena buang itu. arwah emak dia angkat senjata. ini perang kolonial yang amat besar sehinggakan memufliskan great britain. sila rujuk buku sejarah. jangan malas membaca.

SINGAPURA:

singapura adalah sebahagian dari tanah melayu. nama lamanya temasek. sama seperti pulau pinang , langkawi, pulau babi besar, pulau bidong, pulau kapas dan pulau pulau yang lain di semenjanjung

united malays national organistion belot dan memberikan pulau ini kepada british pada tahun 1957 seperti hong kong jadi wilayah kolonial.

parti komunis, parti buruh, parti rakyat, dan pas - menentang malaysia kerana ini adalah projek british.

parti parti ini menentang singapura masuk malaysia kerana ini kerja bodoh. tidak mungkin pulau pinang masuk malaysia atau pulau bidong masuk malaysia. singapura adalah sebahagian dari tanah melayu. pulau ini sebahagian dari johor.


31 OGOS HARI APA ?

31 ogos bukan hari malaysia. ini hari cuti umum untuk bangun lambat. 16 september ialah hari malaysia – sila tanya warga sabah dan serawak.

SABAH DAN SERAWAK

tidak ada pertalian sejarah dan budaya dengan tanah melayu. sila rujuk sejarah melayu – tidak ada langsung disebut sabah atau serawak dalam kitab ini.

LAGU NEGARA KU

lagi ini di ciplak dari lagu TERANG BULAN lagu indonesia. ketika konfontasi 1963 – bung karno memainkan lagu terang bulan ini di radio republik indonesia. lagu terang bulan ini berasal dari lagu peranchis memula moon.

JALUR GEMILANG

ini juga di ciplak dari bendera amerika. motif bendera ini tidak ada langsung kaitan dengan sejarah negara bangsa.

motif nusanatra ialah merah putih – motif ini adalah kesinambungan sejarah sri vijaya dan langkasuka. contohnya bendera indonesia, singapura dan bendera united malays national organisation sendiri – mengguna kan motif ini.

HAKIKATNYA:

generasi muda wajib mengetahui dan membetulkan sejarah. lagu nasional baru wajib di garap bendera baru wajib di garap

lagu dan bendera baru ini wajib melambangkan pensejarahan negara bangsa di bumi melayu bukan ciplakan yang menjadi kemarahan orang lain.

nota:
gerombolan bukan parti nasionalis yang berjuang untuk melayu kalau nasionalis kenapa namanya UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATIONS ? kah kah kah - TT


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

6 comments:

Anonymous said...

yer ker fakta KMM diharamkan, dan UMNO ditubuhkan?

bukankah sepatutnya fakta sejarah itu berbunyi, UMNO ditubuhkan daripada perhimpunan pergerakan Melayu di Dewan Sultan Sulaiman daripada golongan, kanan, kiri dan aristokrat bangsawan serta ulama bagi membolehkan desakan Kemerdekaan disuarakan secara lebih mudah kepada British...

Rasa-rasanya, elok tuan punya buat pemeriksaan sebenar fakta sebelum menulis...

Hamba Allah said...

salam ya sahabat... mntak cedok sket...

Amir Izzat said...

salam,

hish!
ye ke? macam terpesong je..Haha.

btw,thanks..dapat tau juga sikit-sikit..kan?

p/s: bahaya gak fakta nie..toink2

iddinm said...

Bagus juga fakta ni...aku juga mau cedok2 sikit... Aku sedar yang negara aku merdeka 16 september

Mat Ajam said...
This comment has been removed by the author.
PASAR CHOKIT said...

Lihatlah pada lambang perjuangan peninggalan orang-orang Melayu dahulu yang mana sehingga ke hari ini ada pada UMNO.Orang Melayu UMNO kata itu UMNO orang Melayu PAS ikut kata itu UMNO.Orang Melayu UMNO kata itu 'tahi' orang Melayu PAS ikut main 'tahi'.Boleh sesiapa di antara orang-orang Melayu yang ada pada hari ini tolong perjelaskan apakah yang sebenarnya maksud yang tersurat mahu pun yang tersirat pada lambang perjuangan itu?