Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Saturday, August 21, 2010

2 LAWAK BODOH DI BULAN RAMADHAN

بسم الله الرحمن الرحيم

BODOH 1



Pejuang bangsaku BODOH rupanya.. mana aku tak kata BODOH, cuba baca betul-betul apa yang ditulis pada Banner mereka ini ' Majlis Sabutan Ramadzan Al Murabak Dan Majlis Berbuka Puasa'.

Buat malu bangsa saja.. pejuang Melayu konon.. mengeja macam Bangla saja.. kah.. kah.. kah..

~ Sambutan dieja Sabutan
~ Ramadhan dieja Ramadzan
~ Al Mubarak dieja Al Murabak (nasib baik tak dieja Murtabak)

Mungkin juga bagi menjimatkan kos atau bagi menyapu untung yang lebih banyak mereka telah membayar seorang Bangla untuk menyiapkan Banner untuk mereka.. disebabkan ketika sedang berkerja si Bangla itu terfikir untuk berbuka dengan Murtabak jadi Mubarak pun bertukar menjadi Murabak..

Hangpa buat lawak la.. UMNO Jelutong.. kah.. kah.. kah.. Bodo macam kayu!

BODOH 2



Kali ini bukannya banner.. tapi billboard pula.. lebih besar dari banner UMNO Jelutong itu.. dengan bangganya YAB Datuk Seri Musa Haji Aman, Pengerusi UMNO Negeri Sabah mengucapkan ‘Selamat Menunaikan Ibadah Puasa dan Selamat Menyambut Aidil Fitri Al- Mubarak..

Aidil Fitri Al- Mubarak? Kah.. kah.. kah.. awat jadi lagu ni?? Semakin jahil puak-puak UMNO ni!

- darisungaiderhaka


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

67 comments:

cucu kwantung said...

Kalau depa pandai dah tentu tak masuk dalam puak tu. Puak takdak akai.

Linglung said...

nampak sangat dah bengap ke tahap kritikal dah ni

puteri said...

lawak2....
nnt2 nk copy..

puteri said...

yg bhgain jltong atas tu.. mmg lekat kat lori ka apa?

Amir Izzat said...

Assalamualiakum ya akhi... hahaha...lawok bodo nok mampus..hahaha..aku nak tergelak berguling2 dah nie..masyaAllah..puak mana tuh/ Puak MENO (umno) ke? aduhai..wat malu aku je..wat malu orang Melayu..

Ya Akhi...Amir nak amir gambar tue..boleh? hehe

Anonymous said...

adoii
sakit perut aq dibuatnyer

insanbiasa said...

hmm..xbaik mengata org bulan pose ni.. pahala kurang nanti.. ingatlah2 lah..

zmah said...

kena double-check...

Anak Ulu Cheka said...

hahahahahaha memng lawk

tuyuk said...

kah kah kah kah 5/5

abunuha said...

komen saya utk foto kedua. gambar billboard yg sama di fb saya pernah tegur kpd sahabat2 yg menyiarkannya.

sebenarnya, ungkapan aidil fitri al-mubarak tiada salahnya. org islam di luar negara biasa gunakan ramadhan kareem, eid mubarak.

saya harap sebelum serangan ditujukan kpd musuh, kita mengaji terlebih dahulu baik buruknya.kaji dari sudut bahasa dan istilah.

orang islam diajar berlaku adil kepada musuh. jgn kebencian kepada musuh menyebabkan kita tidak berlaku adil. berlaku adillah kerana itu lebih hampir kepada taqwa.

jgn sampai kita kritik orang bodoh, rupa2nya nanti pelanting semula kepada kita. syukran.

AzamDin said...

ahahahaa aidil fitri al mubarak.. ahahaha..kalau english mmg la eid mubarak...tapi dah Melayu rasa pelik la wei.. ahahahahaa..ramadzan pala hotak dia..ini suma mesti dia kasi kontrak cina la ni buat banner grafik ni.. ahahahahahaa

::fadxieza:: said...

hehehe..
adoi ai~

krulayar said...

'KIAMAT DAN KEADAANNYA'

http://www.scribd.com/doc/36025155/Surat-Kepada-Yang-DiPertuan-Agong-Dan-Mufti-Mufti

Anonymous said...

gambar atas tu memang nampak sangat macam bangla tulis

tapi yang kedua tu apa masalahnya???

membangkang, membangkang juga

tapi benda yang tiada salah kenapa dicerca?

Sumaiyah said...

yang kedua tuh, ramadhan yang patutnya ada almubarak, bukan aidilfitri. nampak sangat depa muliakan aidilfitri daripada ramadhan. huh

kat sg siput pulak, majlis berbuka puasa bersama Samy Vellu. Pa dia lah, mulia sangat ke Samy tuh, islam kah dia, puasa kah dia, iman ada ke, sampai nak samakan taraf dia dengan kita orang islam yang diperintahkan berpuasa nih. Argh

Pening3

khair_umr said...

Assalamu'alaikum wbt

memang kedengaran pelik bila mana kita menyebut aidilfitri al mubarak, sedangkan dalam bahasa arab eid mubarak.maksudnya tak salah cuma penggunaan itu tidak cantik di dengar kerana kita telah dibiasakan dengan aidilfitri (versi melayu) dan eid mubarak (versi arab).mari bersama-sama kita pelajari bahasa Al-Quran ye :))

Anonymous said...

Assalamualaikum.. Tak baik mengutuk tak Kira masa bulan puasa atau pun bila2. Tegur dgn cara yg hikmah kalau ada pihak yg buat kesilapan sama ada sengaja atau sebaliknya.

Anonymous said...

buy cheap tramadol tramadol hcl 50 mg compared to oxycodone - pet meds tramadol no prescription

Anonymous said...

buy xanax without prescriptions xanax vs valium - xanax drug test days

Anonymous said...

generic xanax street cost 1mg xanax - xanax generic pills look like

Anonymous said...

generic xanax xanax bars show up drug test - where to buy xanax in bangkok

Anonymous said...

generic xanax xanax vs zoloft - alprazolam er 0.5 mg tablet

Anonymous said...

order tramadol online tramadol for dogs 25mg - buy tramadol online echeck

Anonymous said...

buy tramadol online is tramadol for dogs a narcotic - tramadol hcl paracetamol tablets

Anonymous said...

buy xanax online forum xanax withdrawal jaw - buy generic xanax cheap

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 50/ 100 mg - tramadol for dogs arthritis

Anonymous said...

buy tramadol online order tramadol usa - can i buy tramadol in usa

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 50mg price - tramadol 100mg injection

Anonymous said...

generic xanax buy xanax online no prescription cheap - buying xanax online reviews

Anonymous said...

order alprazolam xanax side effects sleep - drug interactions xanax and tylenol

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg buy carisoprodol europe - carisoprodol 350 mg hydrocodone

Anonymous said...

xanax online what does the generic xanax look like - xanax 2mg dosage

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol hydrochloride online usa - can take tramadol high blood pressure

Anonymous said...

xanax price 4 bar xanax effects - xanax makes my anxiety worse

Anonymous said...

xanax online xanax 2mg buy - xanax bars to buy

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 100mg no prescription - tramadol no prescription overnight cod

Anonymous said...

xanax online xanax bars hangover - 6 xanax and alcohol

Anonymous said...

cialis online generic cialis tadalafil best buys - how to buy cialis online from usa

Anonymous said...

buy cialis online cialis купить киев - cialis y alcohol

Anonymous said...

xanax online xanax 2 mg street price - xanax 029

Anonymous said...

cialis price cialis online test - buy cialis viagra levitra

Anonymous said...

buy cialis prescription online buy cialis 100mg online - order cialis over internet

Anonymous said...

cialis online buy cialis levitra viagra - cialis price in costco

Anonymous said...

xanax online xanax effects gaba - xanax bars strength

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#21906 tramadol online bluelight - tramadol hcl 50 mg shelf life

Anonymous said...

buy tramadol tramadol dosage recreational use - buy tramadol er

Anonymous said...

buy tramadol tramadol 50mg for dogs usa - best place order tramadol online

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 50 mg #20 - take tramadol high

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#44827 tramadol 50 mg a narcotic - tramadol dosage forms

Anonymous said...

generic tramadol tramadol dose for kids - tramadol hcl vs tramadol

Anonymous said...

buy tramadol online buy online texas tramadol - what is tramadol a generic for

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online in usa - tramadol 50 mg long term use

Anonymous said...

buy tramadol methocarbamol and tramadol for dogs - buy tramadol online overnight shipping

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl 50 mg reviews - tramadol hcl 50 mg tablet side effects

Anonymous said...

lorazepam without prescription ativan xanax conversion - lorazepam 1 mg im

Anonymous said...

ways to buy ativan online ativan side effects muscle spasms - order lorazepam online cheap

Anonymous said...

buy ativan online ativan online purchase - withdrawal from ativan

Anonymous said...

order tramadol online mastercard tramadol withdrawal taper - tramadol hydrochloride 50 mg effects

Anonymous said...

buy xanax online xanax and alcohol withdrawal dosage - drug interactions between xanax and ambien

Anonymous said...

buy generic xanax online blue football 1mg xanax - long does 1mg xanax take kick

Anonymous said...

buy xanax online green xanax bars s 90 - cost of generic xanax at walmart

Anonymous said...

buy xanax online buy xanax overnight delivery - cheap xanax bars for sale

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#82165 3mg xanax and alcohol - xanax side effects urdu

Anonymous said...

can you really buy xanax online how to pass a drug test with xanax in your system - buy xanax online no prescription needed

Anonymous said...

buy xanax online generic xanax dava - xanax and adderall

Anonymous said...

buy xanax online xanax dosage vs ativan dosage - buy xanax online cod