Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, July 7, 2010

KETUA POLIS KORANG MAKIN SASAU

بسم الله الرحمن الرحيم

Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan memberi amaran mana-mana individu yang bersekongkol dengan blogger sensasi Raja Petra Kamaruddin akan ditahan dan didakwa menyembunyikan penjenayah.

Memetik laporan agensi berita Bernama, polis akan memanggil ahli-ahli politik, pengarang dan wartawan untuk memberi keterangan berhubung maklumat berkaitan Raja Petra.Langkah ini diambil selepas polis menerima dua laporan yang difailkan di Petaling Jaya dan Brickfields yang mendakwa pihak tertentu menyembunyikan Raja Petra. Musa Hassan berkata PDRM mempunyai cara tersendiri untuk menangkap pengendali web Malaysia-Today itu, yang diburu kerajaan Malaysia ekoran rencana yang menyentuh isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor. Musa Hassan juga memberitahu Interpol enggan membantu kerajaan Malaysia menjejaki Raja Petra, dan PDRM tidak boleh menyerbu negara yang kini didiami Raja Petra, namun itu tidak menghalang PDRM dari merencana strategi baru. Anak bekas tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri ini kini dalam kawalan pihak berkuasa di Penjara Sungai Buloh. - TVselangor

Note: Hehehehe.. nak tangkap raja perta takut. nak cover malu punya pasal, beri amaran nak tangkap individu yang berkawan dengan raja petra plak.. apa la punya kenyataan daif yg ketua polis malaysia kluarkan ni. Aku ni ramai kawan2 polis dan SB.. mesti kawan-kawan aku pun malu dapat ketua yg mcm ni. hehehehe..

Yang berhormat tan sri... raja petra tu dedahkan satu kes pembunuhan warga mongolia di malaysia. sepatutnya yang berhormat siasat la siapa pembunuh tu. ini tidak.. yang berhormat kehulur kehilir nak cari raja petra tu buat apa? Bila semua media dan termasuk khairy jamaluddin sendiri dedahkan raja petra tu ada di london, yang berhormat tan sri beri alasan "kita tak boleh suka-suka nak redah negara orang". Persoalannya kalau betul raja petra tu bersalah dan tan sri ada bukti kukuh, kenapa interpol xnak bantu? kenapa x minta bantuan dari polis UK untuk berkas raja petra? Apa lawak tadika yg tan sri sajikan untuk rakyat ni? Bila yang berhormat tan sri dah tak berani nak pergi ke london sebab dah kena sound dgn peguam london, tan sri beri amaran nak tangkap siapa-siapa yang berkawan dgn raja petra pula. hehehehe... apa la punya ketua polis malaysia ni...

Yang berhormat tan sri... Untuk pengetahuan yang berhormat, Raja perta tu sekarang ada di UK. Dengan tidak secara langsungnya UKlah yang melindungi Raja petra. Kawan-kawan raja petra pun kebanyakannya warga UK. Jadi kami syorkan tan sri pergi la ke UK dan tangkap semua warga UK yg berkawan dgn raja petra tu. tangkap sekali london tu masukan kat sungai buluh. hehehe...

Yang berhormat Tan sri.. jenayah semakin meningkat..Rakyat hidup dalam ketakutan. bunuh, rompak, rogol, ragut, dadah dan seribu satu kes lagi yang tak pernah selesai malah sentiasa meningkat di malaysia ni. Inilah tugas sebenar tan sri dan anak2 buah tan sri. Bukan tugas tan sri untuk penutup pekong Menteri Perdana dan kroninya.

Indahnya Malaysia dapat ketua polis yang begini bijak...!!!



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

3 comments:

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

aku pun tak paham.. apakah pekerjaan mereka nih yang sebenar.....

nak membenteras jenayah @ melindungi org buat jenayah..... ?...

ntah la wey...

muara said...

Dah banyak kali rasanya saya katakan bahawa rakyat malaysialah satu-satunya rakyat yang paling malang sekali! Apa tidaknya, dapat pm pm yang jadi isteri kepada suami rosmah,dapat polis polis yang penuh dengan agenda konspirasi, dapat yb, yb yang sering mengejar pangkat dan herta menda! Malang memang malang aku jadi rakyat kepada pmimpin yang macam ni!

orang bodoh said...

bila agaknye malaysia nie nak uru ara ek....masa tu baru kita tau siapa mempunyai semagat malaysia atau semagat duit....ape jua agenda yang di buat atas kertas semuanya cantik tapi sebenarnya hampeh.....demi temolok masing masing aku memang tak pernah sokong dan pangkahpun mana mana parti masa pilihanraya...tapi aku tetap camnie gak takde pe pe perubahan besarpun aman bahagia je....abaikan orang politik nie abis citer....bukannye depa nak bangunkan negarapun....cakap je berdekah dekah....yang buatnye kita nie...membanting tulang 4 kerat nie yg sebenarnye.....abaikan je lah mereka nie abih citer....bukan dia bayar gaji kitapun....