Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, April 21, 2010

UMAT ISLAM DI MALAYSIA TIDAK BOLEH MENGUNAKAN UNDANG-UNDANG ISLAM ?

بسم الله الرحمن الرحيم

Mahkamah Syariah Malaysia Tak Iktiraf Undang-Undang Syariah

Mahkamah Tinggi Syariah Kuala Lumpur membenarkan bantahan awal Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Jamil Khir Baharom (foto) untuk membatal permohonan Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya Mohd Saiful Bukhari Azlan didakwa mengikut qazaf.

Mengikut Seksyen 41 Akta Kesalahan Jenayah Syariah Wilayah Persekutuan 1997, qazaf ialah tuduhan terhadap seseorang yang melakukan zina tanpa membawa empat orang saksi lelaki. Seksyen ini adalah bagi mengelak seseorang menuduh orang lain berzina.

Jika sabit kesalahan, pesalah boleh dikenakan denda RM5,000 atau penjara sehingga tiga tahun atau kedua-duanya.

Tahniah datuk jamil khir kerana telah berjaya menyekat umat islam di malaysia dari mengunakan undang-undang islam... !!!


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

7 comments:

ong ong kedek kedek said...

ape ye alasan sebenar datuk khir??? pelik... adakah beralasankan politik?

sabdaziz said...

yeke?? dia kan seorang yg faham agama. astaghfirullah.. mcm2 je dunia skg ni.

Anonymous said...

ketunya berketuakan apco zionnis,sudah tentu tidak mahu syariah tegak walau sesaat d bumi malaysia.pagi2 beriman petang2 kufur...lu sendiri mau tau umno tu siapa...proksi freemason.

noname said...

Baru tahu ke bro..di Malaysia, penganut agama lain dapat mengamalkan sepenuhnya ajaran agama masing-masing, kecuali umat Islam, dah berjuta mati..tak dapat mengamalkan undang-undang Hudud ,,,inilah tugas pusaka yang diwarisi oleh UMNO..mengekalkan undang-undang penjajah dan menghalang umat Islam mengamalkan undang-undang Al Quran..paham tak ahli UMNO...

temakol said...

jgn tengok hanya kes tu je....tengok apa anwar cuba buat...apa dia buat melobi zionis israel? apa dia buat minta sokongan howard australia? dia sanggup jual negara demi politik. anwar yang kita nak bela? baik lagi umno daripada kita pilih pkr. nak harapkan pas islam...tapi pas sendiri bersekongkol dgn dap...dah tu xdpt nak mengawal barisal alternatif. saya sayangkan malaysia...saya xnak malaysia jatuh ke tangan org luar(secara xnampak...melalui proxynya di sini)

pelajar undang2. said...

qazaf adalah satu drpd kesalahan hudud.
fakta: undang2 malaysia tidak membenarkan pelaksaan hukum hudud.
*boleh dipinda insyaAllah
Cara utk membenarkan pelaksanaan hudud adalah dgn meminda Perlembagaan Persekutuan.
jd usahalah sehingga pihak yg memperjuangkan Islam dpt majoriti di Parlimen seterusnya meminda perlembagaan.

Anonymous said...

btl2 kene gubal undang2 baru lei bt hukn hudp.... ramai orng xtau sal undang sbb 2 rmai komen pakai kepala otak jew