Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Friday, April 23, 2010

MODUS OPERANDI SPR TERBONGKAR

بسم الله الرحمن الرحيم

Licik Dan Jahat Betul SPR Nie..



Hulu Selangor: Terbongkar Jua, Modus Operandi Perpindahan Beribu-Ribu Pengundi Berdaftar Di Rancang Rapi Oleh SPR Itu Sendiri Sebenarnya !!

Ramai yang meramalkan UMNO BN akan menang besar dalam Pilihanraya Kecil Parlimen Hulu Selangor 25 April ini. Keyakinan itu bersandarkan kepada "kehilangan misteri" lebih 13,000 nama pengundi berdaftar di parlimen itu yang telah dipindahkan "secara paksa" oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR). Pendedahan yang dibuat oleh Pengarah Pilihanraya PKR bahawa ada 13,488 nama pengundi berdaftar yang dipindahkan rupanya bukan "fitnah semata-mata". Malah ia disahkan oleh Timbalan Pengerusi SPR, Wan Ahmad Wan Omar selepas itu. Malah, beliau tidak menafikan cuma jumlahnya kurang sedikit dari itu. Kononnya perpindahan berlaku atas permohonan pengundi terbabit. Masalahnya, rata-rata pengundi yang ditemui tidak pernah memohon untuk membuat pertukaran tersebut. Soalnya kenapa ia berlaku, dan kenapa kerajaan takut isu tersebut dibahaskan di parlimen bahkan ditolak bulat-bulat atas alasan tidak ada kepentingan awam di situ. Mereka sebenarnya sudah berpakat dan merancang untuk menjatuhkan maruah Anwar di Hulu Selangor. Ramai yang terkejut dengan kehilangan begitu besar nama pengundi itu.

Bayangkan, yang dihilangkan itu adalah pengundi PKR dalam pilihanraya lalu. Makanya, sudah pasti BN berpeluang menang dengan majoriti lebih besar dari yang dimilik PKR iaitu 198 dulu. Harus diingat BN menewaskan calon PAS, Dato' Ismail Kamus sebelum itu dengan majoriti melebihi 14,000 undi. Ini bermakna, SPR diarahkan melaksanakan tanggungjawab agar memastikan nama-nama pengundi PKR itu dinafikan hak untuk mengundi. Soalnya, bagaimanakah modus operandi itu dilakukan? Sedangkan Wan Ahmad SPR secara jelas mengatakan bahawa perpindahan itu sudah berlaku agak lama juga dan tidak ada kaitan dengan pilihanraya kecil Hulu Selangor. Apakah kita boleh percaya ia tidak ada kaitan dengan pilihanraya kecil, sedangkan kita tau SPR adalah komponen BN yang tidak berdaftar secara sah. Makanya, kami cuba menyelidikan tektik dan strategi yang dilakukan oleh pemimpin UMNO BN dengan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR ) ini. Ternyata, SPR begitu licik mengatur strategi. Berdasarkan laporan perubatan hospital ternyata Ahli Parlimen PKR ketika itu iaitu Datuk Dr Zainal Abidin Ahmad tidak berpeluang untuk hidup lama berdasarkan kepada penyakit yang dialaminya. Samalah kepada penilaian doktor pakar terhadap mana-mana pesakit yang mengidap penyakit kronik seperti kanser, buah pinggang dan sebagainya.


Statistik sudah dibuat bahawa tempoh tertentu diambilkira untuk pulih atau tiada harapan untuk pulih. Lantaran itulah SPR diarahkan oleh UMNO untuk mendapatkan maklumat dari hospital tentang kesihatan Allahyarham Datuk Dr.Zainal. Hasil maklumat doktor terbabit, maka mudahlah untuk SPR membuat percaturan atas perkara memindahkan nama-nama pengundi berdaftar tersebut. Maka, perancangan dibuat dengan rapi dan mereka membilang hari untuk memastikan projek ini berjalan lancar tanpa disedari. Hinggalah kematian Datuk Dr.Zainal diumumkan dan ramai rakyat terutamanya penduduk Hulu Selangor tersentak dengan perkara itu, tetapi tidak bagi SPR. Kakitangan mereka sudah melaksanakan tanggungjawab lebih awal untuk memastikan projek menawan kerusi Parlimen Hulu Selangor itu tercapai. Akhirnya ia berlaku dan mereka boleh mengatakan apa sahaja seolah-olah perpindahan pengundi itu tiada kena mengena dengan pilihanraya kecil kerana ia telah dilakukan sejak dari awal lagi. Akhirnya, jika kes ini dibawa ke mahkamah sekali pun SPR tetap akan menang kerana mereka sudah menyediakan bukti-bukti kukuh tentang perkara ini. Sebaliknya bagi PKR dan Pakatan Rakyat, kita hanya mencongkak hari-hari terakhir Ahli Parlimen Hulu Selangor itu tanpa memikirkan perpindahan pengundi itu berlaku.

[Lantaran itulah, bila pilihanraya kecil diumumkan ramai yang tidak neyedari nama mereka telah ditukarkan diluar pengetahuan mereka. Apa yang boleh dilakukan kini?. Nasi sudah menjadi bubur dan SPR berjaya menipu rakyat sekali lagi dengan modus operandi yang cukup licik. Apapun, takdir yang akan menentukan. Mereka merancang tetapi perancangan Allah itu adalah yang paling utama. Pastikan perkara ini tidak berlaku di masa akan datang. Jika ada mana-mana ahli parlimen yang sakit kronik maka sila pastikan nama pengundi tidak berubah biarpun pilihanraya kecil belum tentu berlaku lagi. Sediakan payung sebelum hujan, itu yang paling utama dari terus terkejut dengan apa yang terjadi. Apa pun, SPR tetap khianat kepada rakyat dan gagal laksanakan tanggungjawab sebagai hakim pilihanraya sejak sekian lamanya].

- http://pahangdaily.blogspot.com


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

3 comments:

Anonymous said...

takut utk menerima kekalahan..sampai bila la nak kena bohong umco ni..

i'm no king

...antikapel... said...

'kabarkanlah kepada orang-orang munafiqbahwa mereka akan mendapat siksaan pedih.
(iaitu) orang yang menjadikan ORANG2 KAFIR SBG PEMIMPIN dgn meninggalkan org mukmin.apakah mereka mencari kekuatan disisi orang kafir itu?ketahuilah bahawa semua kekuatan itu milik ALLAH'
~annisa;138-139

#bagiku, tak kisah ler dr parti mana calon itu, asalkan islam...

Anonymous said...

alah, Islam sangat ke Zaid Beraim tu?????