Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, November 23, 2009

PENIPUAN SAINS BARAT UNTUK NEGARA ISLAM

بسم الله الرحمن الرحيم

Pengalaman seorang bapa.. Baca sampai habis cerita ni...!!!

PERTEMBUNGAN ANTARA SAINS MODEN DENGAN ILMU WAHYU (AL-QURAN) & HADIS


Hati Ayam Goreng.

Dalam artikel ini saya menceritakan pengalaman diberikan Allah anak sulung dengan memberikan anak manja ini makanan rapu. Sebenarnya, melalui anak yang sulung ini, begitu banyak Allah memberikan ilmu melalui pengalaman membesarkannya. Alhamdulillah bersyukur saya di atas segala nikmat yang diberikan Nya.

Dari tahun 1980 hingga 1985, saya mengajar di tiga buah sekolah dari SMK Sultan Ahmad Shah Cameron Highland, Sekolah Mahmud Raub dan akhir sekali di Sekolah Menengah Sains Raub. Saya mengajar subjek utama biologi tingkatan 4 dan 5 di samping beberapa subjek lain. Dalam subjek biologi ini saya menggalakkan pelajar saya untuk memakan hati kerana menurut sains, hati kaya dengan pelbagai khasiat seperti sumber zat besi yang sangat diperlukan oleh tubuh badan . Saya ti dak pernah membuktikan sama ada benar dakwaan sains ini tetapi itulah yang perlu saya ajarkan kerana ia terdapat di dalam sukatan pelajaran biologi dari dulu sampai sekarang.

Para doktor juga telah diberikan ilmu yang sama iaitu hati sama ada hati ayam atau hati lembu mengandungi sumber zat besi yang tinggi yang sangat diperlukan tubuh. Namun Islam mengajarkan sesuatu yang bertentangan sama sekali dengan ilmu sains ini iaitu mafhumnya lebih kurang begini “Janganlah kamu makan organ dalaman” . Walau pun Nabi berkata jangan tetapi ulamak lebih menjatuhkan hukum makhruh dalam keadaan ini dan bukan mengharamkannya. Organ dalaman adalah organ selain daging yang terkandung dalam tubuh haiwan seperti:
1. Hati
2. Paru-paru
3. Perut
4. Hempedal
5. Buah pinggang
6. Jantung
7. Telur ayam yang belum keluar dari perut ayam
8. Telur ikan
9. etc.

Sains menggalakkan makan hati kerana khasi at zat besinya yang sangat diperlukan manusia sedangkan Islam melarang dari memakan hati ini . Mana yang anda pilih? Sains atau pesan Nabi Muhammad SAW ini?

Kembali kepada pengalaman membesarkan anak sulung 25 tahun lalu, setelah berbagai makanan rapu termasuk berbagai jenama minuman bergas diberikan, sewaktu anak saya berusia 2 tahun, ia sudah menghadapi satu masalah, beliau mudah letih dan tidak bermaya. Saya dan isteri membawa anak kesayangan ke klinik di Raub Pahang. Doktor Cina di klinik ini sangat rapat dengan saya dan isteri kerana isteri doktor ini mengajar matapelajaran Biologi di sekolah yang sama dengan Isteri saya.

Setelah membuat semakan dan ujian termasuk melihat di dalam kelopak mata bahagian bawah, doktor mengatakan bahawa anak saya sudah mempunyai masalah anemia atau bahasa mudahnya kurang darah atau lebih tepatnya darah anak saya ini kekurangan sel darah merah menyebabkan warna darahnya kurang merah . Doktor menasihati kami berdu a agar memberikan anak sulung kami ini makan banyak hati seperti hati ayam . Doktor juga ada memberikan supplement untuk anak kami tersebut.

Bermula dari saat ini setiap kali balik dari sekolah, sewaktu singgah di pasar Raub, saya akan membeli sekilo hati ayam untuk diberikan kepada anak disamping makanan ayah dan ibunya . Walaupun dengan supplement dan hati ayam yang diberikan, keadaan kesihatan anak saya semakin merosot . Ia semakin sangat mudah letih. Beliau hanya akan menjadi penonton apabila sepupunya bermain atau rakan-rakannya berlari berkejar-kejaran.

Perniagaan doktor ini semakin maju maklumlah saya kerap ke kliniknya boleh dikatakan setiap bulan selain dari sakit demam. Pada usia anak saya ini 4 tahun, doktor Cina ini dah surrender dan merujukkan kes anak saya ini ke Hospital Universiti Petaling Jaya . Saya dan isteri terpaksa mengambil cuti membawa anak menemui doktor pakar kanak-kanak. Anak saya diambil darahnya dan doktor minta anak s aya dimasukkan ke dalam wad kanak-kanak. Bacaan hemoglobin dalam darah anak saya cuma 4.2 sedangkan orang biasa sepatutnya dalam lingkungan 12 dan ke atas . Allah saja yang mengetahuinya azab yang kami lalui. Hasil pemeriksaan doktor, mereka mengatakan anak saya kena anemia Talesemia (umur sel darah merah pendek berbanding normal 120 hari). Saya tidak ada ilmu ketika itu tentang apa itu (Talesemia). Saya menelefon kakak ipar saya di Tapah bertanyakan apa itu Talesemia. Subhanallah, penjelasannya sangat mengerikan. Kanak-kanak penghidap talesemia selalunya meninggal dunia sebelum usia mencecah 7 tahun . Adakah saya akan kehilangan anak sulung yang dikasihi?

Sudah tidak tahu apa yang perlu dibuat, saya berkunjung ke sebuah farmasi di Kajang mencari sesuatu yang boleh saya usahakan untuk mengubati masalah anak saya. Saya ternampak sebuah ubat supplement buatan Amerika dalam bentuk cecair bernama NUTROPLEX. Saya tawakkal membelinya dan memberikan ubat ini kepada an ak saya. Alhamdulillah bacaan hemoglobin anak saya meningkat sehingga ada waktunya kepada bacaan 7. Satu perkara lain selain masalah masalah yang telah disebutkan di atas, anak saya ini kerap sekali menghadapi demam secara purata 2 kali sebulan dari usia 2 tahun sehingga berusia 13 tahun . Pendek kata, sekolah memang terpaksa selalu tidak hadir kerana demam.

Begitulah masalah yang kami hadapi membesarkan anak sulung ini sehingga berusia 13 tahun. Kerap demam dan tidak bermaya serta mudah letih. Kemuncak masalah ini ialah bila satu ketika saya mendapat panggilan telefon dari isteri mengatakan anak saya terpaksa dimasukkan ke hospital kerana demam yang serius. Waktu ini saya sudah mula berguru dengan arwah guru saya. Segala masalah anak saya sudah sedia dalam makluman arwah guru cuma menanti saat yang sesuai sahaja untuk memberitahu kepada saya.

Dalam saat kebingungan mengenangkan anak dimasukkan ke hospital kerana demam yang serius, saya menelefon arwah guru saya. Setelah saya menjelaskan cerita sebenarnya, arwah memberitahu saya agar mencari sebanyak mungkin buah delima masak di mana-mana kampung dan berikanlah makan kepada anak saya. Alhamdulillah saya berjaya mencari agak banyak juga buah delima kampung dan saya menyuapkan kepada anak saya. Alhamdulillah selepas beberapa hari, anak saya dibenarkan keluar dari wad hospital .

Bermula dari saat inilah saya terpaksa akur sahaja dengan apa yang disarankan oleh arwah guru saya. Sebelumnya, saya memang banyak membantah kata-kata arwah guru, maklumlah saya lulusan universiti (biologi & kimia) sedangkan arwah guru sekadar pengamal perubatan tradisional dan tok guru agama . Arwah guru saya menasihati agar:
1. Elakkan dari makan sebarang organ dalaman seperti hati dsbnya
2. Elakkan makanan rapu seperti coklat, maggi mee, twisties, ding dang, double decker, burger, naget, sausage dan sebagainya
3. Elakkan minuman bergas
4. Elakkan jeruk-jeruk kering dan basah
5. Makan sayur-sayuran yang berzat seperti sayuran hijau dan pahit.
6. Makan buah delima
7. Makan epal hijau

Selepas tiada pilihan (doktor dan pakar sudah diusahakan) melainkan mencuba kaedah rawatan arwah guru semata-mata , akhirnya saya bersyukur kepada Allah SWT bahawa inilah kaedah yang tepat untuk merawat kes anak saya. Sejak dari saat ini, anak saya ini kelihatan semakin sihat dan segar dan akhirnya kekerapan menghidap demam pun telah menjadi sejarah . Syukur Alhamdulillah terima kasih kepada Mu ya Allah di atas rahmatMu.

Bermula dari saat ini saya sudah berpusing 180 darjah. Saya menyumpah kepada ilmu sains yang mengajarkan bahawa makan hati boleh membawa kebaikan kepada manusia . Saya menyumpah juga kepada diri saya yang selama ini mengajarkan kepada pelajar-pelajar saya satu ilmu yang sebenarnya membawa mudharat kepada manusia. Ampunilah dosa ku ya Allah kerana mengajarkan ilmu sesat di se kolah dahulu (ilmu makan hati untuk menambah darah).

Saya yakin bahawa saranan ilmu sains bahawa memakan hati haiwan adalah baik untuk menambah darah adalah ilmu songsang yang diajarkan oleh orang Yahudi agar umat manusia menjadi tidak sihat . Orang Yahudi ini beranggapan jikalau dunia ini dipenuhi oleh orang Yahudi semata-mata, alangkah indahnya. Mereka ingin membunuh umat lain selain Yahudi secara senyap. Tanggapan saya ini adalah berdasarkan bahawa orang Yahudi ini sangat mempelajari ilmu di dalam Al Quran dan hadis cuma mereka tidak beriman sahaja . Mereka ingin menggunakan ilmu ini untuk merosakkan dan membunuh umat Islam. Saya berkata demikian kerana ilmu sains dari barat mengajarkan untuk memakan hati sedangkan orang Yahudi , Amerika dan England tidak makan hati . Mereka juga tidak makan kepala ikan seperti disarankan Nabi sedangkan orang Melayu Islam di Malaysia makan hati dan kepala ikan .

Memakan hati bukan sekadar tidak membantu meningk atkan paras hemoglobin darah malahan memakannya akan mengundang pelbagai mudharat lain yang Allah dan Rasul Nya saja yang mengetahui dengan tepat . Pengalaman anak saya serta didiagnosed oleh doktor sebagai pesakit leukemia sudah cukup mengajar saya betapa mudharatnya memakan hati. Anak saya telah memakan hati ayam dengan begitu banyak sekali semenjak berusia 2 hingga 13 tahun . Subhanallah.

Kepada mereka yang taksub dengan ilmu sains dan perubatan moden, waspadalah, berbagai agenda tersembunyi dimasukkan oleh Yahudi dan Nasrani di dalam ilmu sains dan perubatan moden . Mereka mengajarkan tidak ada ubat bagi menyembuhkan penyakit seperti diabetes, jantung dan bengkak hati sedangkan Allah dengan jelas menyatakan setiap penyakit diturunkan Allah bersama ubat melainkan mati .


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.

16 comments:

FaRah said...

terlalu banyak anasir2 luar yg ingin maracuni pemikiran org islam.mngkin kita x sedar tapi ini lah cara halus untuk menjatuhkan islam..

UMMI IDA said...

salam,saya mendpt pengajaran amat bermakna dari kisah anda kerana saya juga dinasihati oleh rakan dan doktor untuk makan hati disebabkan tekanan darah saya yg rendah.T.ksh

mila said...

Saya nak tambah lagi, memang yahudi sebenarnya nak merosakkan org islam. betapa sekarang ini byk iklan mengatakan susu lembu itu sgt baik untuk kesihatan. Tetapi pada hakikatnya susu kambing adalah susu terbaik selepas susu ibu. Orang yahudi minum susu kambing dan memasarkan susu lembu kepada kita. Kita tidak mahu minum susu kambing kerana bau kambing sedangkan Nabi SAW juga minum susu kambing.

Werdah said...

Salam Bujang.

Org2 Yahudi ni mmg bijak; mmg dah diberitahu bahawa org2 yahudi ni kerja mereka nak merosakkan org2 Islam. Jika boleh mereka nak org2 Islam semua ikut mereka; tetapi mereka mengkaji benda2 yg Islam suruh dan mereka sebenarnya ikut apa2 yg disunnahkan kecuali tak mahu beriman dgn Allah dan rasul. Cara pemakanan yg dianjurkan oleh Islam mereka ikut; Cuma kita yg Islam ni je yg kurang menyelidik.

zainal mohd jais said...

Sahabat,

Bila Tuhan kata sembahyang wajib 5 waktu sehari, tentu ada jawapan dari segi sains. Bila Tuhan kata sembahyang subuh 2 rakaat, tentu ada jawapan dari segi sains. Bila tuhan suruh kita puasa 30 hari setahun, tentu ada jawapan konkrit dari segi sains.
Bila Tuhan kata babi dan anjing haram dan najis, tentu ada jawapan lengkap dari segi sains.

Terlalu banyak dan luas ilmu Allah yang tak diterokai oleh kita, terutama oleh saintis Islam. Semua yang berkaitan dengan Islam tentu ada kaitan dengan sains, tapi tebiar.

Akibatnya umat Islam semakin tertipu dan semakin lemah.

Wallahua'lam.

Putra Al-Maliki said...

bijak betul yahudi nie nak jatuhkan umat islam.. ade jer cara2 halus yang digunakan mereka untuk rosakkan akidah umat islam.. umat islam pulak percaya je cakap mereka sebab x mempunyai ilmu berkaitan perubatan dan kesihatan =)

psst: Hi! Salam ziarah. Jom xchange link & sila komen entri blog saya di http://putraalmaliki.via.my/ . TQ.

Daun Bidara said...

terima kasih bujang entri ni sangat bagus

Kekacang said...

Di dalam ilmu Sains, banyak yang bertentangan dengan Al Quran dan Hadis. Saya telah melihat kepincangan dalam ilmu Sains semenjak dari universiti lagi. Akhirnya saya banyak mengkaji berkaitan dengan perubatan tradisional dan Islam. Saya melihat banyak lagi perubatan tradisional dan Islam yang belum diterokai dan dikaji. Tetapi malangnya, orang kita terlalu kagum dengan perubatan moden dan meninggalkan perubatan tradisional dan Al Quran.
Perubatan tradisional dan herba dipinggirkan dan disusahkan oleh kerajaankita sendiri. Saya percaya perubatan kita mampu menangani permasalahan umat yang ada sekarang ini.

Puteri Amal said...

Setuju dgn Kekacang!Maaf ckp saya tak mengamalkan ubat doktor cuma dalam kes tertentu saja.Lebih kpd herba warisan nenek moyang.Dah terdidik dari kecil mkn ulam-ulaman,yg pahit lg best....bagi yg nak awet muda,mkn dr awal.Menu harian kita kena ada rasa manis,masin dan pahit.Saya pengamal herba!!!

Anonymous said...

nie cikgu fahmi ke yg tulis????
we re islamic based science students semesta

Anonymous said...

Air kencing onta pun boleh jadi ubat..!!! Habis tu yang berduyun-duyun pegi hospital orang melayu islam juga. Kenapa tak minum air kencing onta yang dikatakan oleh nabi muhammad boleh jadi pelbagai penawar penyakit..??? Apa..tak yakin dengan ajaran muhammad ke?? Pasal benda2 mcm ni asyik nak salahkan yahudi saja. Kalau melayu islam pandai sangat kenapa masih hantar anak2 melayu pegi sekolah kat negara kapir spt USA, UK dan lain2. Awak ni nama saja cikgu tapi bodoh tak bertempat!!!

Anonymous said...

Termasuk ajaran nabi muhammad sendiri yang dianuti oleh penganut syiah.!!!

Anonymous said...

Yang awak merepek pasal yahudi tu apa??? Yahudi tu bangsa bukan agama. Kau ingat bangsa yahudi tu tak ada yang islam ka??? Kalau begitu memang dasar ajaran islam...islam kutuk islam. Agama apa ituuuu.!!!???? Buat komen tak pakai otak waras!!!

Anonymous said...

Orang yahudi memang bijak kerana diberkati Tuhan ELOHIM Tuhan yang benar dan orang melayu memang bodoh..!!! Sebab tak ada keberkatan dari allah yang memang tak wujud pun. Bukti Yahudi bijak mereka adalah bangsa pencipta seperti yg org melayu pakai memaki yahudi skg ni yakni komputer, laptop, hpone, facebook dll semua teknologi itu semua dicipta oleh org Yahudi. Melayu pandai apa? Cuma pandai menjadi pengguna je teknologi org Yahudi. Nak tanya bro org arab tu apa yg dia cipta utk peradapan manusia aaa? Mereka hanya pandai penggal kepala org je tak kira org itu muslim ka..dia pun penggal jugak..

Anonymous said...

Salam
Hangpa semua kata ja Islam....
Rasulullah manusia terbaik jadi setiap sunnah Baginda adalah terbaik...buat apa nak ragu ragu lagi?
Lagi satu....makan daging kambing sunnah Rasulullah kan?sebab makanan kegemaran Baginda adalah daging kambing...daging kambing rendah kolestrol tapi kenapa orang sakit darah tinggi tak boleh makan kambing? Sebabnya kita telah didoktrinkan dengan nama sains....saya sakit stroke dah 2 tahun...saya cukup berahi dgn daging kambing ni...makanlah banyak mana pun takdak effect apa pun....pening tu biasalah tindakbalas normal badan...tapi takdak pun nak mati kecuali dgn izinNya....fikir2kanlah....

Anonymous said...

Islam itu ad din...
Rukun Islam 5 perkara...
Rukun Iman 6 perkara....