Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, October 13, 2009

MENANG KERANA BENAR ?

Bismillahirahmannirahim..

karangan ~PakKaramu~ on 10/12/2009
Salam,

Di kalangan UMNO mengatakan mereka menang di Bagan Pinang kerana mereka benar ? Kemudian mereka kata PAS telah kalah kerana PAS tidak benar ? Demikian penilaian yang mereka telah buat, kemudian Pak Karamu kata regim Yahudi itu benar , kerana itu mereka menang dan Palastin itu salah sebab itu mereka kalah, UMNO yang berjuang dengan semangat kebangsaan dan nabi tak mengakui umatnya menang kerana UMNO menang dan PAS yang berjuang dengan dasar islam tidak benar kerana itu PAS kalah ?

UMNO tang telah menang kerana rasuah yang nyata telah menang demikian juga calonnya maka UMNO itu benar dan PAS telah kalah dengan teruknya maka PAS tidak benar kerana tiada rasuah dan kerana tiada rasuah maka PAS kalah, UMNO buat berbagai cara kerana ia hendak menang maka mereka buatlah berbagai cara maka mereka menang, PAS tak buat macam UMNO buat kerana takutkan dosa pahala maka PAS kalah, pengalaman dalam tentera mengajar Pak Karamu erti benar dan salah maka rata-rata yang salah itu menjadi benar dan yang benar itu menjadi salah

Manusia sudah tidak lagi mengenal salah hakiki dan benar hakiki kerana penilaian salah dan benar hakiki ini sudah tidak lagi sesuai buat masa sekarang itulah satu realiti penilaian manusia zaman yang di katakan bertamadun ini, sesiapa yang mahu maju dan menang kena buat bengkok dan siapa yang mahu kalah kenalah buat lurus, dalam sembahyang kita minta Tuhan tunjukkan ke arah jalan yang lurus akan tetapi bengkok juga yang mendorong kita untuk menang walaupun sikap itu munafik, kemudian ada orang berkata " munafik tak apa asalkan jangan kafir " pada hal orang munafik itu tempatnya di bawah neraka orang kafir so macam mana ?

~PakKaramu~

UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH. I LOVE YOU FULL.. HA..HA..HA..HA..

9 comments:

Dhamah Syifflah said...

mengharamkan apa yang halal...
dan menghalalkan apa yang haram...
jadi dimana tempatnya pula...
syurga atau neraka...

Solehah said...

bukan ke menang sebab rasuah ke???

zlan said...

baik PAS ataupun UMNO ada benar dan ada salahnya.Masing² berjuang utk kepentingan sebenarnya.BErpolitik lah kamu tapi jangan sanggup mengadai maruah,agama,bangsa dan keimanan untuk mengatasi segalanya okey...selebihnya rakyat seharusnya pandai menilai dan memilih calon yang layak untuk kepentingan bersama.kalu dah tak tahu nk pilih tak yah nak undi senang citer..

aviorclef said...

Wah,,,saya bingung bahasa bung,,,hehehehe

Oh ya, sdh baca cerpen terbaru saya???

matabulat (lat) said...

sepak terajang org² politik ssh nk d jangka,kebenaran,kejujuran,ke amanahan smue d tolak tepi........... sedeh nye bangsa ku,,,,,,,

Briged Akhdor LR2 said...

benarlah kata hadis nabi pernah menyebut bahawa org yg baik dan amanah dihina dicerca tapi org yg zalim dipandang mulia..masyarakat kita tidak dididik tntang islam dengan sempurna ..islam hanya pada nama dan adat...tapi dlm kehidupan org islam kini masing2 ikut nafsu dan pemikiran jumud ..allah beri akal untuk kita berfikir..buat aper pun pikirkan dosa dan pahala

rudy_tensai said...

politics??
semua org sibuk nk perjuangkan parti, sampai sesama islam pon nk gaduh..
ade ke org penah pikir tentang nasib bangsa sendiri?
orang melayu pas burukkan org melayu umno, orang melayu umno burukakan org melayu pas...
cine hepi tepuk tgn..
lu org bz kutuk sultan Azlan org cine hepi coz lu org da kutuk Sultan sendiri..

Anonymous said...

ISLAM ada ajar ke untuk gaduh seAGAMA,seBANGSA?!!!!! Apa yg dh berlaku di BAGAN PINANG amat memalukan,dulunya saya mmg penyokong kuat PAS,tp KINI TIDAK lagi!!!!!! PAS tlh byk lari dari PERJUANGAN asal.

turr punya UMNGOK said...

Assalamualaikum tuan tanah...

Hati panas tgk orang umngok bodoh ni... Eleh.. konon dulunya saya orang PAS konon.. Cakap jer la yang hang tu memang karat umngok yang bodoh tu..

Kalau mcm aku ni baru betul pandai... Aku duduk dalam umno kerana aku ni kontraktor. Aku duduk dalam umno dapat jawatan dapat projek. Yang hang tu bodoh melulu tu dapat apa? Umno ni nak perjuangkan islam memang tak ada la jawabnya. Nak memperjuangkan rakyat , lembut gigi dari lidah jer. So apa yang umno nak perjuangkan? Perjuangkan poket sendiri la bengap...!!! Kalau jadi orang umno tak ada apa-apa jawatan macam hangpa ni mati lagi baik la bodoh.

Eh.. aku lupe pulak.. Dah namanya pun orang umno ..memang la bodoh nak mampus... koh..koh..koh..koh...

Dah la komen pun x guna nama. Bodoh punya anonymous.