Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, April 20, 2009

Keldai tua dah reput tulang..



Posted on Monday, April 20 @ 07:18:52 MYT by TokAyah
Oleh usinwafer

"
Maka tercanaglah cerita-cerita didada akhbar pro-BN/UMNO mengenai pertembungan 2 kumpulan/puak di dalam PAS menjelang Muktamar yang akan berlangsung tidak lamalagi..'

Heran..? UMNO/BN ini seperti tiada langsung pakar perang saraf politik didalamnya...hinggakan sering kali menggunakan taktik-taktik lama / lapuk/ hapak.... betulkah media yg dikontrol oleh BN/UMNO ini terlebih sudu dari kuah ?..atau para editornya yg semakin galak utk mendapat perhatian PM baru ini..?



sehingga melaporkan berita yg memperlihatkan kurang "matang" di dalam politik...tanpa merujuk terlebih dahulu pemimpin-pemimpin BN/UMNO..

Kadangkala terasa para pemimpin UMNO/BN ini gemar sekali mengiyakan apa yg ditulis dimuka hadapan media proUMNO/BN..tanpa membuat analisa terlebih dahulu..atau sememangnya mereka ini sudah ketandusan ilmu politik..dan menganggap media tersebut adalah SB utk risikan politik..


Isu yang sering dimainkan kali ini adalah pertembungan kumpulan Pro-Muzakarah dan Anti-Muzakarah dengan UMNO....apa yang menariknya media pro UMNO/BN ini sudah meletakan harapan dan keputusan yang PAS bakal berpecah dengan pertembungan yg paling sengit di dalam Muktamar yg akan datang ini..


Berkemungkinan media BN/UMNO ini lupa bahawa Perhimpunan Agung UMNO sudah berlalu dan Muktamar ini juga difikirkan mereka sebagai Perhimpunan Agung UMNO yang penuh dengan RASUAH/POLITIK WANG DAN PEREBUTAN JAWATAN....serta pertelingkahan sesama sendiri sehingga merosakkan parti itu sendiri..


Muktamar PAS umpama langit dan bumi jika hendak dibandingkan Perhimpunan Agung Umno..apa yang ada didalam Muktamar tak mungkin ada di dalam Perhimpunan Agung UMNO...umpama minyak dan air... tak mungkin bersama duduk semeja...


Jika dahulu isu golongan profesional dan golongan ulama cuba dilaga-lagakan dan akhirnya PAS semakin kukuh bertapak dihati pengundi melayu..kini isu pro muzakarah dan anti muzakarah cuba dilaga-lagakan..apakah akhirnya kita akan dapati PAS semakin mendapat tempat dihati pengudi bukan melayu pula dengan slogan PAS 4ALL...


Oleh kerana ketandusan informasi mengenai perkembangan PAS dr dahulu hingga kini ..para pemimpin UMNO/BN bagaikan "anak lembu kehilangan ibunya" sehinggakan tergagap-gagap dihadapan para wartawan yg menemuramah mereka..akhirnya Utusan Meloya tempat rujukan mereka..hinggakan wartawan yg mendengar pon turut merasa loya...


Kelemahan yg dimiliki hampir semua pemimpin UMNO/BN telah menyebabkan rakyat kini semakin bijak menilai yang mana "benar" dan yang mana benar-benar "temberang..."


Kepada UMNO/BN....cubalah cari isu yg lebih menarik lagi utk berhadapan dengan PAS...suatu ketika dulu UMNO/BN menganggap PAS ini parti tok lebai/kampung..oleh itu PAS ini hanya dipandang sebelah mata oleh mereka...isu yg cuba PAS ketengahkan senang-senang sahaja dibakul sampahkan oleh media yg sememangnya tunggangan mereka..


Kini keldai tua tunggangan mereka dah mula reput tulang lutut dengan dengan kehadiran media alternatif yg sukar sekali nk ditunggang oleh mereka..diatas kesempatan itu PAS berjaya menjinakan serta menarik sokongan media alternatif menyebelahi mereka...


Nantikan saat media proUMNO/BN dibakul sampahkan oleh rakyat seMalaysia.........apadianie.blogspot.com


0 comments: