Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Saturday, February 26, 2011

RAKYAT MALAYSIA BAKAL MENJADI GILA

بسم الله الرحمن الرحيم

Insurans kenderaan bermotor naik mulai tahun depan



KUALA LUMPUR 25 Feb. - Insurans kenderaan bermotor negara akan meningkat secara berperingkat-peringkat bermula tahun hadapan hingga 2015 bagi mengimbangi kerugian yang ditanggung syarikat insurans.

Menurut Penolong Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM), Abu Hassan Alshari Yahaya, penstrukturan tersebut akan menyebabkan insurans motor akan meningkat setiap tahun.

Bagaimanapun ia tidak akan membebankan golongan berpendapatan rendah. - Utusan

Note: Rakyat bawahan bukan setakat kais pagi makan pagi tapi kais hari ni untuk cover semalam punya makan. Kerja kilang gaji RM600.00 sebulan. Pakai motor buruk beli secara hutang. Bulan-bulan kena bayar RM250.00. Minyak pula naik harga. Bila minyak naik harga barang-barang keperluan semua berpusu-pusu naik sama. Sudahnya sangkut nak bayar bulanan motor. Nak hidupkan insuran tak boleh bermakna motor tiada roadtax. Belum habis penderitaan disitu kena saman ekor pula. Tak masuk cerita sewa rumah dan nak sara anak bini lagi tu.

Note: Hari ini rakyat dapat berita gembira lagi... "Insurans kenderaan bermotor negara akan meningkat secara berperingkat-peringkat bermula tahun hadapan hingga 2015 bagi mengimbangi kerugian yang ditanggung syarikat insurans." Kah..kah..kah..kah.. Tengok saja ayat orang kaya bercakap... "Penstrukturan tersebut akan menyebabkan insurans motor akan meningkat setiap tahun. Bagaimanapun ia tidak akan membebankan golongan berpendapatan rendah". Kah..kah..kah..kah..

Note: Baru hari ni aku dengar ada syarikat insuran yang rugi... macamana berniaga bleh rugi? Setiap rakyat yang ingin membeli kenderaan bermotor WAJIB membeli insuran.. Tang mana boleh datang rugi sedangkan insuran itu sendiri adalah wajib dibeli.. kah..kah..kah..kah.. Tapi selama aku hidup belum pernah pula aku lihat ada syarikat insuran yang gulung tikar.. aku memang tak faham apa yang dimaksudkan dengan "rugi" itu. Dan dengan itu dari tahun hadapan sehingga tahun 2015 insuran motor akan terus meningkat dan meningkat. Cukup tahun 2015 nanti syarikat insuran akan rugi lagi. Jadi terpaksalah insuran akan terus naik sehingga hari kiamat... Kah..kah..kah..kah...

Note: Bila syarikat insuran untung orang miskin yang guna moto dapat apa? Dapat ke merasa makan kenduri kesyukuran atau seunit dua saham? Tapi bila kononnya syarikat insuran rugi kita semua kena tolong mereka. Rakyat kena berkorban demi syarikat insuran.. Kena merasa susah demi memastikan syarikat insuran tidak mengalami kerugian... Ini sistem apa ni? Aku pun tak tahu adakah aku sedang hidup dinegara apa.. Adakah yang memerintah sekarang ini seekor tikus? nak dibunuh kena bermodal.. dibiarkan habis padi seangkob.

Note: Penyokong Umngom/Bn mesti gembira dapat berita ni kan.. Kah..kah..kah..kah...


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

12 comments:

Anonymous said...

biasa la bro, kat malaysia skg kalu nak naikkan harga, kurangkan penawaran, bila harga dinaikkan, tgk berlonggok kat kedai.
mcm tu la syarikat insuran, nak untung lebih kena la kata rugi, kan syarikat insuran ni kroni punya jg. so, apa nak heran kalu utk kereta yang da nak roboh pn kena beli insuran mahal.

Anonymous said...

aku tak ada masaalah dengan kenaikan harga insuran kereta.
aku pergi kerja naik unta...
tak kena roadtax dan insuran.
tak perlu bayar parking...
makanan unta tak jadi masaalah sebab rumput kat selangor banyak..
sejak pakatan memerintah...rumput dimana-mana tumbuh dengan subor..
unta aku berak kat mana-mana pun bolih...lepas berak sepak jer masuk longkang.
hidup aku tak ada masaalah kerana aku mengikut imam nik ajis mazhab pas...
tiket untuk aku kesyurga dah siap...tempahan untuk tahun 2012 naik roket dap.
dengar cerita tahun 2012 ni dunia akan kiamat.
segala dosa aku telah diampun ALLAH mengikut kata imam besar mazhab pas.
muda2 dulu aku pernah berzina dengan bini orang seperti yang pemimpin pas buat..
nasib baik aku lakukan sama seperti apa yang mat sabu buat..
mohon ampun dengan nik ajis..

aku telah mengundi pas sudah 5 kali...ini bermakna aku akan masuk syurga tingkat ke lima.

tidaklah sesia aku menjadi penganut pas selama ini..

takebeer.....takebeer...takebeerr..

dulu semasa dalam pas aku isle.
sekarang aku islam.

siam islam

tambuk said...

t.kasih tuan..sy telah mengambil sbhgian dri mklumat ini utk ditampal pd page sy..t.kasih

Anonymous said...

Aku seorang peniaga kedai runcit. Kebelakangan ini perniagaan ku sedikit mundur dan kerugian. Aku telah mendapai idea bagaimana aku boleh kaya semula. Esok aku nak minta orang kampung aku berkorban. Aku nak jual barang2 aku dgn harga yang mahal gila punya dan aku akan teruskan sehingga ke akhir hayat. Takkan la org kampung aku nak marah, dah aku meniaga rugi.. mereka semua la yang kena bertanggung jawab. satu je masalah aku.. kerajaan wajibkan pada setiap pengguna kenderaan bermotor untuk beli insuran. tp kerajaan x wajibkan semua org kampung aku beli barang aku kalau aku naikkan harga. uwaaaaaaaaaaaaa...!!!!!!!

Anonymous said...

anon February 26, 2011 4:30 PM,
baek lu pi jilat mustafa kamal ataturk yg jasadnye x dterima bumi tu! bodoh stinggi KLCC bangang piang org2 apno ni...

Blogger said...

Wahai rakyat m'sia...ayuuuuhhh!!!!! mai kita kayuh basikal semua..kah!KAH!KAH!...PTUIIIIHHHHHHH..kembe aku rasa...

Anonymous said...

Patutlah bangang naik unta kat jalanraya....unta orang guna kat padang pasir jer.....bangang,sewel,lagi biol.....salam 1Malaysia buat penyokong Apno.....kah.kah..kah...

sure said...

bangsat punya, anon February 26, 2011 4:30 PM

Unknown said...

Dah ada yang gila pun.
Pemuda "PAS" macam orang gila kacau blog mazidul.kah kah kah kah

http://ijoks2009.blogspot.com/2011/02/pemuda-pas-kacau-blog-mazidul.html

Pemuda Pas said...

Blogger gila Pemuda pas kacau blog Mazidul kah kah kah

Anonymous said...

Cehh...

Anonymous said...

kerajaan umno mmg babi. najib mmg pukimak. penyokong umno mmg bodoh mcm khinzir. weii penyokong umno khinzir ko x rasa ker ko ni asyik dibodohkan je. apa la punya babi dalam perut ko ni