Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Friday, October 1, 2010

HARGA BARANG NAK NAIK LAGI... Yahooooo...!!!!

بسم الله الرحمن الرحيم



Salam tuan

Nak kongsi sedikit info serta luahan perasaan berkenaan kenaikkan harga barang.

Saya seorang peniaga kedai makan yang menetap di Johor. Semalam saya pergi berbelanja di kedai apek cukong seperti biasa. Biasa la kan.. ini Johor bukan kelantan. Sejak bila pula kat Johor ni ada kedai melayu yang barangnya complate macam kedai apek cukong kan. Nama saja negeri kelahiran UMNO. Negeri lahirnya pejuang-pejuang melayu.. Hakikatnya tanah-tanah rezab kerajaan beratus ribu hektar dimiliki oleh apek cukong dari singapura. Kerja siapa tu ? Ni la kerja-kerja melayu bangsat yang bernama UMNO...!! Kerja-kerja melayu Bodoh yang dulu dan kini menjadi Menteri Besar Johor...

Bukan nak cerita pasal tanah.. cuma sedikit luahan hati yang sakit kerana ditipu dek bangsa sendiri.

Saya lebih percaya dengan apek cukong dari melayu sendiri. Kerana hampir 20 tahun saya berniaga apa yang dikatakan oleh apek cukong ni benar belaka. Tak seperti kata pemimpin melayu sama ada mahathir, dolah atau si najis tong nazak sekarang ni. Ni la muka-muka melayu yang bunuh orang melayu sendiri. Ni la muka-muka penipu. Cakap tak pernah betul.. hari ni kata barang x naik esok naik melambung. Esok kluar berita kata ekonomi malaysia setabil, harga barang tak akan naik.. lusa nak kencing pun dah kena bayar lebih. Siapa punya kerja..? Ni la melayu sial yang jadi pemimpin malaysia selama ni..!!! pemimpin melayu yang penipu..!!

Berkenaan kenaikkan harga barangan.. apek cukong ni dah beri tahu pada saya. dalam waktu terdekat ni barang akan naik harga. Antara barangan yg akan mengalami kenaikkan harga adalah seperti berikut:

GULA naik 20 sen/kg
KICAP naik 40 sen/kg
TEPUNG naik 30 sen/kg
PULUT naik 50 sen/kg

Bermakna sedikit hari lagi kos kehidupan isi keluarga akan bertambah. Makanan dan minuman harganya akan melambung lagi. Nilai ringgit malaysia akan semakin mengecil. Hidup akan semakin susah. Segala bahan keperluan semasa akan naik harga . Darah saya pun ikut naik sama...!!! Kalau kakitangan kerajaan boleh la kata sedikit selesa. Barang naik gaji naik boleh dikira maintain. Tapi bagi kita yang berkerja di sektor swasta macam mana? Bagi kami yang berkerja sendiri siapa pula yang nak nakkan gaji kami?

Saya pun tak tahu nak kata apa lagi. Mungkin perdana menteri malaysia ni dah buang tabiat nak mampos agaknya. Apa la nasib kita semua ni dilahirkan di malaysia dan dapat perdana menteri sebodoh najib...!!! Tapi sebodoh bodoh manusia di dunia ni ialah penyokong umno yang naikkan si najis ni jadi perdana menteri.. bila barang naik marah berapi api.. bila time mengundi masih lagi mengundi BN...!! Kenapalah penyokong BN ni ditakdirkan menjadi manusia...? kan lebih baik dia org ni semua diciptakan sebagai binatang...!! xder la nak menyusahkan orang lain...

Sekian wassalam.

EMAIL FROM: MAT TOP


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

4 comments:

Muara said...

Salam! wow berapi-api suara hati dari emil ni... kalau semua rakayat malaysia mempunyai kesdaran seperti pengharat email ni rasanya orang seperti najib tak boleh hidup di malaysia ni...

zulkbo said...

salam..
ziarah anda sahabat..
moga selalu sihat di sana

zulkbo said...

...yahooo!!
tunggu la
ngundi sok?

MSOM said...

Yg turun cuma hujan dan air mata!