Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, September 19, 2010

PENYEMBELIHAN DI SABRA, SHATILA

بسم الله الرحمن الرحيم

Peristiwa pembunuhan dan penyembelihan beramai-ramai rakyat Palestin di kem pelarian Sabra dan Shatila dari 16 hingga 18 September 1982 tidak mungkin terpadam daripada sejarah kemanusiaan, walaupun media arus perdana seakan-akan tidak pernah tahu tentang hakikat peristiwa tragis itu.

Serangan dan pembunuhan di Sabra dan Shatila itu merupakan salah satu daripada rentetan sikap keji yang dilakukan oleh rejim pengganas Zionis Israel atas arahan secara langsung oleh Menteri Pertahanan ketika itu, Ariel Sharon. Sharon menggunakan taktik jahat dan hina dengan mengambil kesempatan daripada krisis militia Palangist Kristian di Lubnan bagi menghancurkan rakyat Palestin yang terpaksa menumpang hidup di kem-kem pelarian berkenaan.

Batalion Palangist ini menyerang, menyiksa dan membunuh secara kejam wanita, anak-anak dan warga tua sementara tentera Zionis yang mengawal perimiter kem-kem tersebut membiarkan sahaja keganasan itu berlaku dan menghalang pihak luar daripada memasuki kawasan.

Serangan brutal dan tragis selama 3 hari itu telah mengorbankan seramai 3,500 pelarian Palestin. Ramai lagi dilaporkan hilang dan terkubur di bawah runtuhan bangunan. Ratusan mangsa serangan yang masih hidup telah dibawa menaiki trak menuju ke tempat misteri, yang sehingga ke hari ini tidak diketahui nasib mereka.

Bukan sahaja tentera Zionis tidak mengambil sebarang tindakan untuk menghalang serangan dan pembunuhan, malahan mereka membantu puak militia Palangist dengan tembakan-tembakan cahaya ke udara supaya pembunuhan dapat diteruskan pada waktu malam.

Siasatan yang dilakukan oleh Suruhanjaya Kahan di bawah arahan pemerintah rejim Zionis pada bulan Februari 1983 memutuskan bahawa Sharon telah bersalah secara langsung kerana membenarkan puak Palangist masuk ke kem-kem tersebut dan seterusnya gagal menghalang pembunuhan ribuan orang awam. Tentera Sharon juga membekalkan senjata dan peralatan kepada Palangist dan menyediakan pengangkutan untuk membawa masuk militia.

Walaupun sikap keji Zionis ini mendapat kutukan dunia, termasuk negara-negara Barat sendiri, Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) dan juga Majlis Keselamatan PBB terus menunjukkan sikap dingin terhadap desakan supaya menghukum mereka yang ternyata bersalah.

PBB mengutuk tindakan zalim Zionis ini melalui Resolusi 521 (19 September 1982,) namun tidak pernah ada sebarang hukuman dikenakan terhadap Sharon, pemerintah mahupun tentera Zionis. Malahan ramai daripada keluarga mangsa-mangsa pembunuhan itu terpaksa membuat dakwaan secara sendirian ke atas Sharon.

Pada bulan Februari 2003, Mahkamah Tinggi Belgium memutuskan untuk membicara kes jenayah perang ke atas Sharon, tetapi Israel menuduh tindakan tersebut sebagai berbau politik. Pada bulan September 2003, memandangkan tidak seorangpun daripada mereka yang membuat dakwaan ke atas Sharon berbangsa Belgium, Mahkamah Tinggi Belgium terpaksa menggugurkan kes ini.

Mereka yang bersalah terus bebas dan merencana kezaliman demi kezaliman ke atas kemanusiaan, khususnya ke atas rakyat Palestin. - Harakahdaily

Note: Namun kita di malaysia masih sayang akan meggi, mc donal dan kentucky, masih bangga dengan burger king. masih minum fanta, sprite, coca cola, milo dan nescafe serta segala produk nestle. Kita yg kononnya bersedih bila tahu saudara islam tersiksa tetapi dalam masa yang sama kita laburkan setiap sen kita untuk meningkatkan saham segala produk israel yang sebahagian hasilnya dilaburkan untuk membunuh saudara kita. Kita sedar kita tidak mampu pergi berperang.. kita sedar kita tak mampu menghulur bantuan.. Tidakkah kita sedar kita jualah yang turut membunuh saudara kita? Tepuk dada tanya iman kita.. apa yang telah kita lakukan .. wallahualam.



Klik pada image untuk info produk israel lebih lanjut


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

56 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

yang kat banting ululangat tanjung sepat apa macam

Anonymous said...

sial israel ni!
pd yg blom boikot barangan dorang,
trima kasihlah sebab membunuh saudara mara seagama aku,
esok korang jwb a kat akhirat.
sial israel!!

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl overdose - tramadol ultram eq 50mg

Anonymous said...

xanax online xanax 250 dosage - pass mouth swab drug test xanax

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol no prescription fedex - could you overdose tramadol

Anonymous said...

where can i buy xanax online legally does xanax overdose look like - xanax for postpartum anxiety

Anonymous said...

buy generic xanax generic xanax 0.5mg - para que sirve el alprazolam 0.5mg

Anonymous said...

generic xanax xanax 0.5 effects - xanax bars different kinds

Anonymous said...

generic xanax xanax side effects rage - where to buy xanax online no prescription

Anonymous said...

buy carisoprodol online without prescription carisoprodol 350 mg directions - carisoprodol 350 mg bluelight

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 900 mg - tramadol online no prescription fedex

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol purchase online - drug called carisoprodol

Anonymous said...

xanax online xanax drug sleep - high does xanax give you

Anonymous said...

buy tramadol online купить tramadol online - tramadol liquid

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online for cheap - tramadol addiction long

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg carisoprodol dosage weight - is soma 350 mg a narcotic

Anonymous said...

buy tramadol online after effects tramadol overdose - bad tramadol addiction

Anonymous said...

can you buy cialis online order cialis us - order cialis from us

Anonymous said...

cialis online buy viagra cialis online usa - cialis online in u.k

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 50 mg good - generic tramadol dogs

Anonymous said...

order cialis online how to order cialis online safely - cialis online fast shipping

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 50 mg tablet - tramadol for dogs for sale

Anonymous said...

xanax online xanax withdrawal gas - buy prescription drugs online xanax

Anonymous said...

cialis online cialis online vendita - cialis online pharmacy no prescription

Anonymous said...

cialis price cialis 10mg reviews - buy cheap cialis link online

Anonymous said...

buy cialis online daily cialis blood pressure - cialis tablets

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#21906 buy cheap tramadol overnight - purchase tramadol online

Anonymous said...

legal buy tramadol online tramadol and ultram recovery room - tramadol side effects high blood pressure

Anonymous said...

buy tramadol online illegal get tramadol online - buy tramadol online visa

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl 50 mg strong - tramadol purchase online no prescription

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol er 100mg tablets - tramadol hcl 50 mg street value

Anonymous said...

tramadol online buy tramadol online europe - tramadol 50mg generic

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol online overnight mastercard - tramadol dosage rls

Anonymous said...

tramadol online cod how to purchase tramadol online - tramadol 50 mg with alcohol

Anonymous said...

buy tramadol quit tramadol addiction - tramadol overnight

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#74967 how to buy tramadol legally - tramadol 50mg dosage dogs

Anonymous said...

buy tramadol tramadol hcl what is it for - buy tramadol online usa pharmacy

Anonymous said...

buy tramadol without a script buy tramadol usa next day delivery - tramadol online usa

Anonymous said...

order tramadol online overnight online purchase of tramadol - tramadol addictive or not

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol online pharmacy usa - tramadol withdrawal methadone

Anonymous said...

order tramadol overnight kind drug tramadol 50mg - tramadol dosage for opiate withdrawal

Anonymous said...

buy ativan online ativan kids - medicine lorazepam 1mg

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol 50 mg addiction - tramadol dosage 627

Anonymous said...

http://blog.dawn.com/dblog/buy/#fda tramadol 50 mg narcotic - tramadol for pain

Anonymous said...

buy tramadol tramadol overdose naloxone - tramadol online no prescription mastercard

Anonymous said...

order ativan online ativan snorting - cheap ativan online

Anonymous said...

buy ativan online ativan etoh withdrawal - ativan and alcohol recreational

Anonymous said...

xanax pills best place order xanax online - generic xanax rating

Anonymous said...

buy xanax online drug test for xanax and klonopin - xanax bars empty stomach

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol ships florida - tramadol hcl percocet

Anonymous said...

buy tramadol free shipping tramadol online bluebook - tramadol no prescription

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol nausea - buy tramadol legally

Anonymous said...

xanax buy buy generic xanax no prescription - order xanax online europe

Anonymous said...

can you buy xanax online legally xanax pills doses - xanax lasting time

Anonymous said...

where to buy xanax online no prescription drug interactions xanax diflucan - xanax pictures pills generic

Anonymous said...

buy xanax online xanax yellow - xanax 2mg white