Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, September 21, 2010

500 MAHASISWA MELAYU CEMERLANG MUNGKIN PULANG

بسم الله الرحمن الرحيم

Kira-kira 500 mahasiswa Melayu cemerlang yang sedang mengambil kursus kritikal termasuk perubatan di Asia Barat mungkin terpaksa menamatkan pengajian lebih awal kerana tidak mendapat biasiswa seperti dijanjikan.

Majlis Perundingan Melayu (MPM) yang mendedahkan mengenai perkara itu menjelaskan, ibu bapa pelajar berkenaan tiada pilihan selain membawa pulang anak masing-masing kerana kebanyakan daripada mereka daripada golongan berpendapatan rendah.

Menurut Setiausaha Agung MPM, Dr. Hasan Mad, ini kerana ibu bapa berkenaan telah bergolak-gadai menghabiskan wang simpanan termasuk menjual tanah bagi menanggung pengajian tahun pertama anak masing-masing setelah mendakwa akan diberikan biasiswa apabila memasuki tahun kedua pengajian.

"Semua universiti itu diiktiraf oleh kerajaan tetapi kenapa mereka tidak diberi biasiswa? Saya hendak tanya adakah tindakan itu berpunca daripada desakan MCA?
"MPM memandang serius perkara ini kerana pada masa sama kerajaan boleh memberi bantuan jutaan ringgit kepada sekolah Cina persendirian yang jelas melanggar Dasar Pelajaran Kebangsaan," katanya kepada pemberita selepas mesyuarat MPM di sini hari ini.

Menceritakan mengenai kemelut pelajar berkenaan, Hasan berkata, pada 29 Mei lalu, Pengerusi Kongres Ekonomi Melayu, Ibrahim Ali telah menyerahkan memorandum pelajar berkenaan kepada Najib Razak.

"Pada mulanya kita difahamkan bahawa tindakan telah diambil, tetapi malangnya kita dimaklumkan oleh pelajar berkenaan bahawa mereka masih belum mendapat biasiswa.

"Wakil Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung kemudian ke Pejabat Perdana Menteri untuk menyerahkan memorandum tetapi tidak berpeluang melakukannya, sebab itulah kes ini diserahkan semula kepada MPM," katanya.

Sehubungan itu, MPM sekali bertanyakan kepada kerajaan sama ada ingin melayan kes tersebut atau mengabaikannya begitu sahaja.

Tegas beliau, sekiranya kerajaan bertegas enggan menyelesaikan perkara itu, maka MPM tidak mempunyai pilihan melainkan akan membawa perkara itu kepada Majlis Raja-Raja untuk tindakan lanjut.

"MPM sedia memanjat pagar istana, jika tiada pilihan lagi untuk mengadu dan meminta Majlis Raja- Raja mengarahkan kerajaan memberikan biasiswa kepada pelajar-pelajar itu," katanya - melayau

KAH KAH KAH..woit…. INI KES CUKUP SEDIH… kah kah kah.. INI KES CUKUP BODOH… kah kah kah..woit... INI KES CUKUP SENANG SELESAI.... kah kah kah..woit… TANYA GEROMBOLAN KENAPA BAZIR DUIT BELI KAPAL SELAM ?... kah kah kah.. DUIT RASUAH BELI KAPAL SELAM BOLEH TAMPONG SATU UNIVERSITI UNTUK SATU TAHUN… kah kah kah.. TANYA GEROMBOLAN… APA GUNA KAPAL TERBANG RUSIA YANG TAK TERBANG TERBANG…. kah kah kah.. TANYA GEROMBOLAN…. APA GUNA BELI KERETA KEBAL… KITA BUKAN NAK PERANG…. kah kah kah… - TT



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

7 comments:

hanisab said...

sebab kita tidak suka beringat ingat, semasa kita mewah dahulu, apabila susah tak tahu bagaimana nak selesaikan

Masa DAH Time said...

kalau polis terima duit kopi itu namanya corruption..
kalau najib terima duit RM3 juta itu namanya commission..
rakyat yang tension..

Anonymous said...

hanisah... kalau dulu pernah mewah.. bagi yang seumur hidup x pernah merasa mewah macam mana?

Anonymous said...

Hantar belajar kat sana nak biasiswa dari kerajaan BN, bila dah balik nanti rasa dah pandai & cukup bagus memberuk-burukan kerajaan BN, jadi buat apa nak tolong orang yang tak tau ber terima Kasih... lebih baik duit tu buat benda yang lebih berfaedah kepada rakyat...yang lebih tahu nak berterima kasih !

UMNGOK said...

kahkahkah.. anon 2010 3:23 PM.. ko ni mesti budak2 lom akhil baligh dan x berpelajaran kan. sebab klau ko org yg terpelajar mesti ko x kluarkan kenyataan sebangang ni.. wakakakaka..

woi tolol... kerajaan tu siapa? dapat duit dari mana? ko ingat pembangkang ni x bayar cukai ke bodoh?? ko dapat kemudahan apa dari kerajaan pun adalah dari duit kutipan cukai dari rakyat.. bistu ko ingat rakyat ni hanya org bn je ke? ko ingat aku minum air, mkn nasi, naik kereta motor, tanah, pintu, dan seribu satu benda dalam malaysia ni aku x bayar cukai ke? ko ni memang sah penyokong BN yg bodoh dan tegar.. sebab mmg tiada dalam sejarah org umno ni ada yg pandai... klau yg pandai pun hanya pandai menipu, kelentong, rasuah dan maksiat mcm najib dan menteri2 pelahap ko tu..wakakakaka

anon.. ko memang bodoh giler...!!! wakakaka...

Azam Mohd Nor said...

ehehe bro..tu tak masuk duit masuk IPTA...sama taraf gak ngn IPTS bg aku..

bukan dia nk subsidi habis.terang2 kaled nodin kata pelajar asing dapat subsidi.. ahahahaha..Melayu subsidi apa???minyak??.tu untung cina pun ramai smpat dapat masuk IPTA..pun cina banyak gak songeh kadang2...tu la sial UMNO...cakap berapi2..padahal hampeh..

Anonymous said...

hahahaa...
anon 3:23,
terang2 tulisan awak menyatakan yg org pandai akan membangkang Apno,
sebab ape? sebab org bodoh cam ko je yg sokong ApNo. org bodo cam ko je yg lebih bterimakasih, kalu ko pandai xde la sokong ApNo.
sila rujuk tulisan anda sekali lagi.
trimakaseh krn menyokong kami yg pandai.
kuikuikuiui

azam,
subsidi minyak?
hahahaha jgn la sebut mende tu bro,
suzuki swift kat luar rm32k,
sampai malaysia rm7Ok,
lagi rm38k tu kalu wat isi minyak memang x luak ler, lagi nak sebut subsidi? Apno ni memang cam haram!
buat ape2 kecoh ckp die bg subsidi la.. jgn dikaburi dgn subsidi..
dorang mane nak rakyat kite pandai bro, tu die sekat, kalu pandai nanti membangkang plak..kukuikuikuiki