Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, July 15, 2010

NASIB RAKYAT MALAYSIA, DAPAT PEMIMPIN PUN BODOH

بسم الله الرحمن الرحيم

KOLEJ KOMUNITI : TPM UMUM TEMPOH PEMBELAJARAN DISINGKATKAN – mstar



Muhyiddin Yassin hari ini melancarkan program pengukuhan Kolej Komuniti yang antara lain menggariskan tempoh pembelajaran bagi sembilan sektor terpilih disingkatkan daripada dua tahun kepada tiga ke enam bulan mulai tahun ini.

Program jangka pendek Sijil Kemahiran Modular Kebangsaan adalah antara inisiatif yang dirangka untuk pengukuhan institusi Kolej Komuniti selain melaksanakan program memperkasakan program pembelajaran sepanjang hayat dan mempergiatkan program perantisan.

Kementerian Pengajian Tinggi juga sedang merangka Program Pemindahan Ilmu antara Kolej Komuniti dan universiti bagi membolehkan hasil penyelidikan di universiti dapat dinikmati masyarakat setempat melalui Kolej Komuniti.

nota:
KAH KAH KAH... Apa makna berita ini ? berita ini memberi makna bahawa fulus telah kureeng.. berita ini beri makna bahawa ini tanda tanda pemotongan belanjawan.. berita ini beri makana akan ada lagi pemontongan belanjawan.. berita ini memaksa kita semua berfikir : beri pelajaran kepada warga atau beli kapal selam..? Atau bena istana baru...?

cuba baca betul betul.. amat susah untuk difahami berita ini.. masuk akal kah kalau kursus dipendek kan maka ilmu akan datang lebih banyak...? persoalan timbul bagaimana memendekkan kursus akan memperkukuhkan proses pembelajaran...? lebih singkat belajar akan jadi lebih cerdik..?

ini cara berita diolah untuk menipu orang melayu hah kah kah.. - TT



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

1 comments:

Anonymous said...

bodoh menyusahkan org je.. bubar3.. kple hotak dy nk sambung diploma jadi 3taon pulak.. mcm bru lpas spm je.. pdhal dh 2 taon kt kk buat sjil modular..bodoh punye sistem.. lau buat intrgrasi mcm dlu dh ok..g ubah buat ape muhyidin gile.. tua ak bru dpt diploma.. lima thun lame beb!