Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, June 24, 2010

GENG KATAK DAN UMNO BERTELAGAH

بسم الله الرحمن الرحيم

Ibrahim Ali gesa Khairy Jamaludin letak jawatan



KUALA LUMPUR, 24 Jun — Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali pagi ini membidas Khairy Jamaluddin dengan menggesa beliau meletakkan jawatan sebagai wakil rakyat atas alasan kepimpinannya telah “menggadaikan maruah bangsa” dengan mempertahankan Ketua Pemuda MCA semalam.

Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Bebas Pasir Mas mendakwa Ketua Pemuda Umno itu buat tidak faham maksud yang tersirat dalam kenyataan Datuk Dr Wee Ka Siong minggu lalu ketika mempersoalkan “adakah biasiswa Mara akan dilakukan sepertimana biasiswa JPA.”

“Pasal itu Perkasa marah. Mana mungkin Mara hendak disamakan dengan JPA. Mara khas untuk Melayu.

“JPA untuk semua kaum. Kalau hendak disamakan keduanya, ke mana akan pergi keistimewaan orang Melayu.

“Apalah Ahli Parlimen macam Khairy tak faham bila Ka Siong cakap berlapik. Mana dia faham makna yang tersurat dan tersirat’. Kalau macam itu baik berhenti jadi Ahli Parlimen, sama macam Ka Siong,” katanya.

Ibrahim persoal tindakan Khairy yang juga Ketua Pemuda Barisan Nasional (BN) sanggup menggadaikan bangsa sendiri dalam isu tersebut.

Katanya lagi ini kali pertama Pergerakan Pemuda Umno menggadaikan maruah orang Melayu dan parti.

“Saya ada bukti kenyataan Wee... Pemuda Umno pertama kali dalam sejarah jual bangsa bawah Kkhairy,” kata Ibrahim yang menubuhkan Perkasa selepas pilihan raya umum 2008 dan lantang bersuara dalam isu-isu menyentuh kepentingan orang Melayu dan Bumiputera.

Semalam Khairy berkata, kenyataan Ketua Pemuda MCA berhubung isu biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam tidak berunusr perkauman, sebaliknya bertujuan mempertahankan pemberian biasiswa itu.

Khairy berkata, dakwaan Ibrahim kononnya Wee mempersoalkan kontrak sosial dan tidak menghormati perlembagaan persekutuan adalah tidak berasas.

Ketua Pemuda Umno itu memberitahu beliau mempertahankan kenyataan Wee kerana telah mendengar sendiri rakaman asal kenyataan itu dan daripada penjelasan yang diberikan juga beliau mendapati tiadanya unsur perkauman dalam kenyataan itu.

“Apabila saya mendengar kenyataan asal yang direkodkan dan daripada penjelasan Wee, saya rasa tak ada ruang nak buat tafsiran bahawa kenyataan itu adalah kenyataan perkauman yang tidak menghormati Perlembagaan Persekutuan, hak serta kedudukan Bumiputera.

“Wee buat contoh, biasiswa JPA ini adalah satu-satunya peluang untuk pelajar-pelajar bukan Bumiputera dapat biasiswa dari kerajaan. Jadi dia kata, apakah perasaan masyarakat Bumiputera sekiranya biasiswa dan pinjaman Mara itu ditarik balik,” katanya.

Khairy berkata, Ibrahim mungkin tidak sedar bahawa tindakan Wee mempertahankan biasiswa JPA itu sebenarnya turut mempertahankan biasiswa untuk kaum Melayu kerana majoriti mereka yang memperoleh biasiswa adalah kalangan orang Melayu.

“Jadi saya tak faham mengapa ini dipersoalkan. Mungkin cara kenyataan itu dilaporkan boleh menimbulkan persoalan tapi apabila saya mendengar kenyataan asal yang direkodkan dan daripada penjelasan Wee, saya rasa tak ada ruang nak buat tafsiran bahawa kenyataan itu adalah kenyataan berunsurkan perkauman,” katanya.

Wee pula berkata kenyataan beliau tidak sekali-kali mempertikaikan hak keistimewaan orang Melayu dan beliau tidak pernah menyebut bahawa kerajaan perlu memansuhkan biasiswa Mara.

Semalam, Ibrahim juga menafikan bahawa kecaman yang dibuatnya bertujuan mendapatkan publisiti murahan tetapi apa yang dinyatakan adalah berdasarkan kepada kajian yang dilakukan oleh Unit Penyelidikan Perkasa yang bertanggungjawab memantau semua laporan yang dikeluarkan dalam akhbar termasuk yang berbahasa Mandarin dan Tamil serta blog.

“Sebenarnya, ini bukan kali pertama beliau mempersoalkan hak keistimewaan Melayu dan mempertikaikan aktiviti Perkasa.

“Sebelum ini beliau juga mendakwa resolusi yang dicapai ketika Kongres Ekonomi Bumiputera anjuran Majlis Perundingan Melayu yang turut dianggotai Perkasa pada 29 Mei lalu sebagai primitif,” katanya.- minsider

Note: Apa lagi pak brahim.. kasi notis 48 jam laa.. hehehe...

UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

1 comments:

Anonymous said...

wakakakka.. awaknya dialog org makan katak tu..