Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, May 23, 2010

SPRM BUAT LAWAK LAGI

بسم الله الرحمن الرحيم

SPRM Ajak Main Cekup...Cap!



SPRM di belakang pintu, kita orang awam di laman tamu, SPRM sebut “Cekup....cap”, kita pun ketawa. Seronok. SPRM menutup mata dengan tangannya, SPRM sebut lagi “Cekup...cap”, kita orang awam menggelekek lagi. Ketawa besar.

SPRM pandai juga. Ajak main-main cekup cap, macam yang kita main dengan budak-budak kecil. Seronoklah budak itu. SPRM pun pandai menghibur juga. Isu “I help you, you help me” sedang disiasat kata SPRM. SPRM nak menyiasat Najib. Boleh percaya? Saya mempercayai 100 peratus SPRM akan siasat dengan memanggil saksi-saksi dan saya juga percaya 100 peratus kertas siasatan akan diperapkan, bahkan dibudukan dalam tempayan SPRM. Tak mampu pergi jauh. Inikan Malaysia, bukannya badan pencegahan rasuah negara lain.

“I help you, you help me”, saya teringat kata-kata seorang kawan, “Orang Umno bengap ni tolong pemimpin mereka sampai ke mati, kalau orang Melayu Umno tak tolong mereka, lesaplah Umno, pemimpin mereka tak pun tolong mereka, tahi gigi ada la” Jadi yang tinggal “you help me” dan hak Melayu, hak Melayu Umno sendiri pun digadaikan pemimpin mereka.

Kita akan tabik ‘spring’ kepada SPRM sekiranya mampu mengambil tindakan setelah didapati benar ke atas pemimpin negara. Maaf cakaplah, perkara ini takkan terjadi kalau BN yang memerintah. Kalau anda ingin melihatkan pemimpin negara mampu diseret SPRM kena biarkan PR memerintah negara. Tak sempat lapor, SPRM akan datang, siasat dan kalau bersalah dihukum.

SPRM juga bijak menggertak pemimpin PR sekarang. Undilah SPRM. Hidup SPRM. - www.ek-ele

UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

7 comments:

gorgondolamedusa said...

ahhaahhaha...
potong k*** aku la kalu sprm akan menyiasat mende ni dgn telus.
haprak ni sume...

p.kapalabanajib said...

uiii.. ko ni gondol.. berani ke potong konek tu? wakakaka...

Muara said...

LNI ADALAH SCENE yang 1001 yang mereka buat! SPRM berkerja dengan siapa? Siapa bayar gaji mereka?
Hasilnya dah ada pada kita! Pasal tulah cuaca sekarang panas semacam!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

bala yang diturun oleh allah amat berat ......kalau do bom amerika yg mati hanya 10 orang tapi bala allah spt tsunami berjuta mati takutlah bala allah wahai orang melayu.. ya allah jauhilah hambamu dr azab yang pedih...

gorgondolamedusa said...

kapalabanajib,
hahaha...
sebab aku tau SPRM x brani la aku brani wat camtu.
yg penting telus, selagi sesuatu tu masih meninggalkan tanda tanya, so masalah tu x selesai.
so, segala persoalan n aduan rakyat diharap pihak SPRM jawab n siasat dgn kadar segera, sehingga xde persoalan n ketidakpuashatian rakyat.
byk lagi masalah2 n persoalan rakyat yg tidak terjawab n disiasat dgn telus oleh sprm mcm kes altantoya n hubungkait dgn najis, mahligai khir toyol, pkfz n sbg nya. sume senyap2 gitu jek.
alasan diberi-masih dlm siasatan.
sampai 7 keturunan pon diorang ckp camtu, but action speaks louder than words.

Berahim Katak said...

Aku nak kata 1 jer...

Klimaks pada siasatan ini akan berakhir dengan kenyataan;
"Siasatan telah di jalankan... namun tiada asas yang kukuh untuk sabitkan dakwaan terhadap Najib Nazak dan bla...bla...bla...." macam cibai jer... bunyinya...

Mintak maaf la klau aku nak maki sikit.

KEPALA BANA NI KALAU PENGERUSI SPRM BERANI SABITKAN NAJIB ATAS KESALAHAN APA2...!!!

Woi pengerusi SPRM babi...!!! beratus kes pemimpin2 umno yg dah dilaporkan dan telah korang yg babi ni bakulsampahkan...!! x payah la nak sembang lebih..!!! korang ni semua kalau x menyembah si najib tu sapa lagi yg korang nak sembah..!!! mulut korang ni kluarkan kenyataan mcm pukimak laa...!!!

ORICS said...

hahahaha..sprm memang camtu..Badut1 Malaysia...Balaci 1 Malaysia.hahahah..