Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, May 24, 2010

RAMPAS TABLOID ERA PAKATAN KERANA TAKUT RAKYAT LIHAT KEBENARAN?

بسم الله الرحمن الرحيم

KDN rampas 3,000 tabloid Kabar Era Pakatan



Baru dua bulan di pasaran, tabloid politik - Kabar Era Pakatan - sudah berdepan dengan tekanan Kementerian Dalam Negeri (KDN) apabila kira-kira 3,000 nashkah tabloid tersebut dirampas Jumaat lalu kerana memuatkan isu yang menyentuh perdana menteri.

Akhbar yang dirampas itu merupakan nashkah edisi pertama (5 hingga 20 April) dan edisi ketiga (9 hingga 22 Mei) dan edisi.

Ketua pengarangnya, Mat Zahari Ali hairan mengapa akhbar tersebut dirampas sedangkan KDN tidak mengeluarkan apa-apa notis kepadanya sebelum tindakan tersebut diambil.- Malaysiakini

Note: Bak kata TT... KALAU KENA RAMPAS…. ERTINYA LAPORAN BERITA TU BETUL… KALAU MUSUH MENYERANG KAMU… ERTINYA KAMU BETUL… ADA BERITA TAK NAK BAGU TAHU SELURUH MALAYSIA.... KALAU MELAMBAK TERGANTUNG… ERTINYA AKHBAR TAK LAKU… kah kah kah..



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

1 comments:

gorgondolamedusa said...

hahahah...

ni cam kes 2 payung kartunis zunar dirampas polis di hulu selangor!

rekod dunia ni bro,
payung pertama dirampas di dunia.

hahahaha...