Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, November 18, 2010

CARA MUDAH CUCI SCREEN LCD

بسم الله الرحمن الرحيم



Zaman dah berubah. teknologi setiap saat berkembang. Komputer dan internet menjadi sesuatu yang amat penting. Dengan adanya komputer dan internet para-para pembuat program sentiasa mengkaji dan mencipta alat, software, gadget atau widget yang boleh diaplikasikan kepada komputer dan internet kini.

Monitor,

Tidak kira samada CRT (cathode ray tube) atau LCD (Liquid Crystal Display) yang kita gunakan sebagai monitor pada komputer kita. Ianya harus dicuci dari kesan-kesan habuk yang melekat pada screen.

Percaya atau tidak dengan perkembangan teknologi yang pesat ini, kini para-para programmer hanya mengunakan satu software ringan dan mudah untuk mencuci screen komputer.

Tapi ada orang kata software ni tak boleh digunakan kerana ianya najis. Ada software yang najis ke? aku pun tak pasti. Mintak tolong siapa-siapa tengokkan. software ni tak perlu di muat turun atau di install. Siapa-siapa yang nak cuba klik je kat SINI. dijamin 100% free. cubalah jangan malu-malu... 


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

10 comments:

Anonymous said...

Natang bewok mung, tekene aku!

Unknown said...

Entahnya, jaat tul, tetiba aku nampak puppy jilat skrin aku. haih...mmg la..tp kan dia mesti letak sesuatu yg sedap, n puppy tu pun jilat ngn slurpppppyyyyyyyyyyyynya.... kah3=)

Kamal Sanusi said...

Hantu betui, aku pun terkena jugak. Anyway, thanks, hilang gak ngantuk aku nih...

Afifah Naziha said...

aik, cam kenal je!haha

Unknown said...

Blog anda bagus dan bermanfaat...!!! Teruskan menulis dan memberi info.. Semoga sejahtera dan sentiasa diberi keberkatan olehNya.. wassalam.

Perghhh...saya ni byk copy paste je. hahaha2..nak tulis sendiri tu ade kat label the true. Follower awak ramai la. seronok tgk. Itu tandanya Blog anda berjuta2 kali bagus dan bermanfaat drp blog saya...!!! Tahniah!!! saya dah trauma nak pegi link di sini anda tu. hehehehe..takut terkena lagi buat kali ke2.

AzianKhalil said...

adekeh boleh pakai software ajer??

PUPPETS said...

HEEEE BARU DUA TIGA ARI LEPAS AKU P RACUN GRUP ANJING LIOR YG WAT KACO... MUNCUL PLAK ANTU ANJING TUH KAT SINI HE HE HE

Unknown said...

Wa kena bebbb!

BUJANG SUSAH said...

he..he..he..he.. jangan ler marah kengkawan semua ek.. gurau-gurau raya..

Unknown said...

kahkahkah,aku nak cilok artikel ni,aku x peduli aku nak cilok jugak