Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, November 15, 2010

PAS DAN ISLAM....MACAM LANGIT DENGAN BUMI!

بسم الله الرحمن الرحيم

Hari ni saya nak tolong upkan trafik salah satu blog pro umno.. Berani Membuat Pilihan

Saya petik dari blog dia di artikal yang bertajuk:

PAS DAN ISLAM....MACAM LANGIT DENGAN BUMI!



Islam mengajar kita untuk memberikan keadilan kepada semua pihak walaupun kepada tumbuh-tumbuhan sekalipun. Itulah yang diamalkan oleh UMNO sejak penubuhannya dan juga didalam pemuafakatan gabungan Barisan Nasional.

Islam tidak pernah mengajar kita untuk menjadi taksub melampau terhadap satu-satu pemimpin dikalangan bangsa kita sendiri. Dan Islam juga melarang kita terlampau mengagung-agungkan ketua hingga sanggup menghalalkan apa jua yang diharamkan didalam agama.

Islam mengajar kita untuk menjadi adil dan tegas dalam setiap hal dalam kehidupan kita. Islam tak mengajar kita untuk tunduk kepada kafir tetapi kita disarankan untuk bertoleransi dengan kafir selagi mereka tak memusuhi agama kita.

Semua itu sudah jelas tentang apa yang Islam mahukan. Tegas kepada golongan yang engkar dan lembut dengan golongan yang tunduk. Itulah pendirian UMNO terhadap DAP berbanding MCA, MIC dan lain-lain komponen didalam Barisan Nasional.

Berlainan dengan PAS. PAS nyata terbalik didalam mengamalkan apa yang disarankan oleh Islam tentang hubungan dengan kaum kafir. DAP yang engkar terhadap negara Islam sanggup mereka peluk cium manakala kafir lain yang bersama BN mereka cerca dengan pelbagai tohmahan.

PAS telah lama engkar dan akan terus menerus engkar. Terlalu banyak bukti yang boleh dijadikan hujah betapa engkarnya PAS terhadap Islam walaupun rata rata ahli PAS itu mempunyai nama bercirikan Arab. PAS cuba ekslusifkan Islam hanya kepada parti mereka sahaja. Ini yang salah didalam PAS.

Keengkaran PAS kepada Islam tidak pernah kunjung padam. PAS mendakwa mereka lebih tulen keislamannya tetapi lain sekali didalam amalan yang mereka tunjukkan didunia nyata.

Jika ada yang berpandangan bahawa ceramah dan politik PAS itu suatu kerja dakwah, wajarlah untuk orang yang berpandangan sebegitu merenung sejarah Yahudi Madinah untuk diambil iktibar daripadanya.

Adakah tindakan Rasulullah saw serta para Sahabat bergaul dan menjalin kerjasama dengan Yahudi di Madinah itu sama seperti cara PAS menjalinkan kerjasama dengan DAP? Baginda Rasul juga berpolitik tetapi amat berlainan sekali dengan apa yang diamalkan oleh pemimpin-pemimpin PAS hari ini.

Kenapa masih ramai pemimpin PAS yang sanggup menjadi balaci kafir DAP di dalam mengutarakan agenda jahat memusnahkan bangsa dan agama? Sepatutnya PAS yang menjadi ketua didalam gabungan Pakatan seperti unggulnya UMNO menunjangi Barisan.

Kenapa PAS tidak mahu memperkasakan bangsa mereka sendiri demi menjamin kekuatan Islam? Kenapa PAS lebih selesa mengeluarkan pandangan hanya dengan kelulusan dari puak kafir laknatullah DAP? Inikah yang mahu dikatakan oleh pemimpin PAS bahawa Islam itu lebih hebat dari agama lain?

Dengan segala kekalutan yang timbul hari ini, apa beza diantara mereka mereka didalam PAS ini dengan ulamak su’u yang berleluasa dizaman Khawarijj? Ketahuilah bahawa semuanya sama sahaja diantara keduanya.

Mereka yang mengaku Ulamak didalam PAS akan mengeluarkan pandangan apabila timbul kekeliruan dan pandangan mereka itu akan membuatkan kekeliruan itu makin mengelirukan.

Mungkin inilah yang dikatakakan ulamak akhir zaman.

Sesat lagi menyesatkan! - Berani Membuat Pilihan

Note: Kat bawah ni adalah contoh-contoh gambar yang membuktikan umno/bn adalah pejuang islam yang sebenar.. memang dekat sungguh umno dengan islam...









Kah..kah..kah..kah...

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

8 comments:

MOH KEMBARA said...

Salam Yob Bujang, sonok tengok Najib menari boria dgn Kak Moh!

loyar tua said...

PAS pun satu. Kenapalah tak sambut lambaian UMNO untuk bersatu. Yang pegi layan DAP tu buat apa. Bukankah lebih baik PAS tidur sebantal dengan UMNO. Ini yang pegi bermesra dengan DAP tu buat apa. Inilah yang menyebabkan UMNO merajuk hati. Cinta monyetnya tidak dibalas. Kah Kah Kah.

donk said...

kelakar nya ayat orang yang terlalu taksub dengan umno bee end ni..siap nasihat sekali..ialah species anjing tu dia tetap menganggap anjing tu baik..bagus..tak najis..memanglah dia juga mahluk ALLAH tapi bab najis tu tetap le najis contohnya..

siap cakap kenapa berbaik dengan kaum cina lagi...ingat mca mic tu baik sangat ke..yang umno boleh bodek diaorang..tahu tak duit kerajaan pun tak da banyak lagi dan adun umno hanya gunakan duit cina cina mca tu..dan ini menyebabkan umno tak berani langsung dengan orang orang mca..

penulis banyak banyakkan membaca ya..jangan asyik baca utusan berita hairan je..

Anonymous said...

nak kawan buat pa dengan umno ni,kawan mkan kawan,patutnya mereka la buat la undang2 islam mereka dah ada kuasa nak tunggu sampai bila,jgan dok salahkan pas plak tak nak kawan nga umno

Anonymous said...

assalamualaikum,marila kita berhujah dgn fakta dan sirah nabi.diharuskan kita bekerjasama dgn org bukan islam jika matlamat sama iaitu menegakkan keadilan(rujuk buku kit kombat utk remaja islam karangan dr danial zainal abidin)pas nak bwk islam umno nak bwk melayu.nabi nak bwk islam,abu jahal nk bwk bangsa arab.so sape yg btl nak ikut nabi sebenarnya.lu pikirla sendiri...pas x blh bekerjasama dgn umno kerana dasar x sama,mana mungkin air blh bersatu dgn minyak

puteri said...

ha.ha..

PAS ngan DAP salah
umno ngan mca/mic betul

ha.ha

PAS halalkan yang haram?
= taktau
umno haramkan yang halal+wajib?
= hudud

ha.ha.ha

PAS ni kalau nak tau, parti haram. memanglah.
mengharamkan apa yang diharamkan oleh Allah

itu pun tak boleh pk ke?

nak sokong yang halalkan yang haram
judi bola sape halalkan??

Anonymous said...

assalamualaikum.....
100x better HAMAS dari semua PARTI KAT MALAYSIA.........

Anonymous said...

http://ww.rpinternational.org/home/tramadolonline/#9 tramadol hcl dosage - kind high tramadol