Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, August 4, 2010

KEBODOHAN POLIS MALAYSIA.. LU INGAT NI ZAMAN PURBA KE?

بسم الله الرحمن الرحيم

POLIS WAJIB SIASAT DULU JANGAN ANDAIKAN BUNUH DIRI



Bekas Ahli Dewan Undangan Negeri kerusi Permatang, Datuk Abdul Aziz Mohd Noh, 64, dan pembantunya Siti Rohana Ismat, 43, ditemui mati dengan kesan tembakan di kepala ketika mereka dilaporkan dalam perjalanan di lebuh raya dekat Sungai Buloh hari ini.

Polis percaya ia sebagai kejadian bunuh dan membunuh diri. Bagaimanapun tidak dapat dipastikan siapa yang membunuh dan kemudian membunuh diri. Siti Rohana ialah Naib Ketua Wanita Umno Bahagian Tanjung Karang. Kedua-dua mangsa meninggal dunia di tempat kejadian dan mayat mereka dihantar ke Hospital Sungai Buloh. Difahamkan kereta dipandu Abdul Aziz (gambar), bekas wakil rakyat Umno-BN dari Selangor, dipercayai terlepas kawalan dan merempuh pembahagi lebuh raya di Kilometer 455 Lebuh Raya Utara Selatan, ke arah Rawang kira-kira 11 pagi tadi.

Kejadian dilaporkan berlaku kira-kira tujuh kilometer selepas kawasan rehat dan rawat Sungai Buloh. Polis juga menemui sepucuk pistol .38 dalam kereta Toyota Caldina itu, dipercayai milik Abdul Aziz yang merupakan bekas setiausaha politik kepada bekas menteri besar Selangor Tan Sri Abu Hassan Omar. Tiga peluru dari pistol didapat telah digunakan. Abu Hassan juga merupakan anggota Kabinet persekutuan sebelum dilantik sebagai menteri besar Selangor.

Abdul Aziz merupakan wakil rakyat Permatang selama dua penggal dan digugurkan pada 2008. Ketua Polis Selangor Datuk Khalid Abu Bakar dalam Facebooknya memberitahu, siasatan awal menunjukkan kedua-dua mangsa “terkena” tembakan di bahagian kepala. Polis mendapati tembakan datang dari dalam kereta yang mereka naiki kerana kesan tembakan tidak dikesan pada badan kereta.

“Siasatan juga mendapati tembakan dilepaskan dari bahagian dalam kenderaan yang dinaiki mangsa,” kata Khalid.

Beliau berkata wanita yang bersama dengan Abdul Aziz itu merupakan pembantu peribadinya dan siasatan lanjut masih dijalankan berhubung punca kejadian tersebut. Mayat kedua-dua mereka dihantar ke Hospital Sungai Buloh. Anggota keluarga yang ditemui wartawan di rumah Abdul Aziz di Seksyen 9, Shah Alam enggan bercakap dengan wakil media.

Polis menyiasat kejadian di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

“Buat masa sekarang kami mengetepikan politik sebagai motif kejadian,” kata Khalid.

“Kami percaya ia satu kes bunuh dan membunuh diri,” kata Khalid sambil memberitahu pihaknya ada bukti bahawa hanya dua orang berada dalam kereta ketika kejadian.

“Jangan buat spekulasi (mengenai kes ini). Saksi yang ditemu bual di tempat kejadian mengesahkan tiada orang lain dalam kereta,” kata Khalid lagi dalam Facebooknya.

Khalid yang menyambung tulis dalam Facebook memberitahu, laporan bedah siasat awal menunjukkan ada dua kesan tembakan manakala pembantunya hanya satu.

Abdul Aziz meninggalkan isteri Siti Fatimah Mohd Noor, 62, serta dua anak perempuan, Norazilah, 40, pensyarah Universiti Malaysia Sarawak (Unimas), Norazian, 37, pensyarah Universiti Industri Selangor (Unisel) dan seorang anak lelaki Mohd Anis Hisham, 33, exco Pergerakan Pemuda Umno Malaysia.

Sementara itu, Mohd Anis berkata kali terakhir beliau bertemu dengan ayahnya kira-kira 9 pagi tadi di kediamannya di Shah Alam.

“Sebelum mendapat tahu kejadian yang menimpa ayah melalui kawan saya tengah hari tadi, ayah ada cakap nak pergi satu majlis di Tanjung Karang.

“Saya amat kagum kebolehan yang ada pada ayah saya dan saya menjadikannya sebagai role model dalam bidang politik. Ayah mempunyai kebolehan berbahasa Mandarin. Ayah juga ada lesen pistol,” katanya ketika ditemui.

Bekas suami Siti Rohana, Abdul Aziz Hamim, 43, yang ditemui di hospital berkata mereka dikurniakan empat anak sebelum berpisah empat tahun lepas.

Katanya anak sulung mereka berusia 20 tahun manakala yang bongsu berusia sembilan tahun.

Seorang kenalan rapat kepada Siti Rohana, Towhid Mokthi, 53, berkata Siti Rohana aktif dalam politik dan pernah menjadi pegawai peribadi kepada Abdul Aziz.

“Rohana seorang yang peramah dan suka tolong orang. Dia sangat disenangi sebab itu dia terpilih sebagai Ketua Wanita Cawangan Umno Sungai Gulang-Gulang,” katanya.

-themalaysianinsider



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

17 comments:

mahaza said...

Tang ni hang silap bhai.... sebenarnya masa pi siasat dah hampir 90% boleh rule out kes ni sebab mungkin polis dah ambil GSR pada pistol dan tangan mangsa. Ni dari siastan AWAL bak kata polis... betul dah tu.... bedah siasat, siasatan keatas kereta akan memberi lebih detail. Kalau Polis tak keluarkan kenyataan sebegitu akan berlaku terlalu banyak spekulasi nanti jadi tak bagus juga - kena pulak melibatkan ahli politik.
Simple put - kalau ada tanda lecuran pada salah seorang bermakna tanda tembakan dari dekat, GSR tak boleh diletak tapi apabila menembak sahaja, peluru mungkin masih dalam badan atau kepala sebab cermin tak pecah jadi kalau ada .38 dlm kedua-dua mangsa boleh banding dengan pistol dalam kereta.

aReaL said...

Sejutu Sangat Dengan Tajuk Di Atas... Kenapa Mereka Begitu Mudah Membuat Keputusan.. Mesti Ada Udang Di Sebalik Batu Ni..

Sinta and Jojo Terkenal Gara-Gara "Keong Racun"

Azian Elias said...

Manusia mana yang tak akan buat spekulasi kalau dapat berita yang seperti ini?

Tp macamana ye boleh membunuh dan bunuh diri tu ek?org melayu islam lagi..

Anonymous said...

bro mazaha.. ni cerita lama bro.. polis tembak orang awam, campak pistol kata org bunuh diri. tembak Ustaz Ibrahim Libya lepas tu campak senapang patah, kata Allayarham mengamuk.

Unit Tindakan Khas..
Parking sebelah kereta, ketuk pintu, pemandu buka cermin.. bam..bam..bam.. tembak... lepas tu kata tiada kesan pada cermin kereta.. cermin kereta x pecah.. kata org bunuh diri..

bro.. ni bukan zaman batu bro.. internet terbuka luas.. rajin atau tidak jer nak buat kajian. ni bukan zaman kuno. orang kampung boleh dibodohkan. percaya bulat2 apa surat khabar kata.

Unknown said...

Berita harian melaporkan si pompuan tu kena 2 das..dan lelai tu ken sedas..
Kedua2nya sebelh kanan.
So : teorinya dirver memegang pistol tangan kanan menembak pompuan tu sedas..tak puas hati tambah lagi sedas..panikkk..tembak kepala sendiri..dari sebelah kanan jugak.. mati dan kereta terbabas.
Tak mungkin si pompuan tu nak tembak sebab pistol tu kepunyaan lelaki tersebut. dan bukanny senang nak pi dok acu dari sebelah kanan pasai ruangnya adalah sempit.
kedua * biasa2nya orang yg bunuh diri ni..bagi sedas je..terus ko. tak de 2~3 kalinya..

Anonymous said...

Yang biasa buat tembakan dua das adalah polis. Aku bukan menuduh .. tetapi dalam latihan menembak teknik ni dipanggil 'double tap'.

so sendiri mau ingat laa..

Anonymous said...

Biasa la tu. Babi yang berak tengah jalan, babi yang siasat, babi buat kenyataan dan babi mengatakan babi telus dan tidak bersalah. yang bodoh hangpa semua la sebab kena tipu dengan babi.. wakakakakaka...

Anonymous said...

Biasa la tu. Babi yang berak tengah jalan, babi yang siasat, babi buat kenyataan dan babi mengatakan babi telus dan tidak bersalah. yang bodoh hangpa semua la sebab kena tipu dengan babi.. wakakakakaka...

Anonymous said...

wahahahahaaa....
lagi satu,
dorang on d way pi sambutan hari guru,
ini laporan pompuan tu yg call mak die sblom gerak pd pagi tu.'

yg aku peliknye,
hari guru 16may,
jadah ape sambutan bulan 8??
cari la alasan lain,
sambutan merdeka ke, hari pahlawan ker...

hahahahaaa....
kalu betul die pi sambutan hari guru, maknenye ApNo nak perabih $ rakyat ler ni wat sambutan bulan 8.
wahahahahahaa...

scandal is full of shit!

Vell Paria said...

hari guru? ha..ha..ha..ha.. hari guru kepala bapak dia...

ha..ha..ha..ha.. aku malas nak kecek lebih sebab memang aku x tau apa motif pembunuhan ni. cuma yang aku tau dua orang ni memang mati dibunuh dan bukan dia bunuh diri. yang pastinya ada kaitan dengan politik.

yang nampak ketaranya bangangnya, polis awal2 lagi dah keluarkan kenyataan yg 2 org ni bunuh diri.

kalau kita study bab psycho, kenyataan polis ni dikira 'monkey upset language'.. ha..ha..ha..ha..

kenyataan nak menutup sesuatu lobang.. kenyataan nak cover seseorang... kenyataan bangang...!!!

Anonymous said...

kepada yang mengatakan anggota polis itu "babi" adakah anda tahu peranan dan tanggungjawab seorang anggota polis ataupun penjawat awam yang lain? mungkin pada pandangan anda mereka ini tak menjalankan tugas dengan baik, tapi takkan sebab nila setitik rosak susu sebelanga?

kalaulah semua anggota polis tidak bertugas, andaikan selama sejam, anda jamin negara Malaysia ni akan aman selama sejam?? bayangkan..

kalau anggota trafik tak bertugas selama sejam semasa kesesakkan lalu lintas, adakah anda dan orang lain dapat bergerak dengan sempurna? takkan anda tak tahu rakyat Malaysia ni bukannya jenis yang suka bersabar.. anda pun sama!

bukan semua orang yang sebegitu rupa.. habis tu, anggota trafik yang berjemur di tengah panas & basah lencun berhujan tu jahatlah sebab mereka tak menjalankan tugas dan amanah dengan baik? takkan saja-saja nak berhujan panas kat tengah jalan..

jangan sebab nila yang setitik, rosak susu sebelanga..

apa-apa pun, biarlah kebenaran itu terbukti di kemudian hari.. tak perlulah rasanya anda mencaci sebegitu rupa.. kalaulah anda berada di tempat mereka yang dicaci, apa perasaan anda ye??

Anonymous said...

Kepada penulis, rasanya tidak perlu anda mempamerkan tajuk yang sedemikian rupa. Ianya boleh menjatuhkan imej polis.

Saya tidak menyokong mana-mana pihak. Mungkin ada salah dan ada betulnya dalam apa yang saudara penulis katakan. Tapi tidak perlulah anda menjadi penghasut. Ianya boleh menjejaskan siasatan pihak berkuasa.

Kepada mereka yang memberi komen menentang tatacara siasatan pihak berkuasa, diharap kalian tidak terlalu ghairah untuk memperkatakan tentang isu ini. Cukuplah sekadar kalian menjadi pendengar dan pembaca. Kalaulah kalian mahu juga melibatkan diri, apa kata kalian menolong pihak berkuasa untuk menyelesaikan kes ini.

Andainya segala spekulasi kalian adalah benar, mengapa tidak kalian tampil memberi bukti apa yang diperkatakan oleh kalian itu semuanya benar kepada pihak berkuasa? Kan senang..tak perlulah bersusah payah berperang tulis di mana-mana. Lahirkan apa sahaja yang kalian rasakan yang benar itu kepada mereka yang berkuasa tapi dengan BUKTI. Tak susah kan?

Vell Paria said...

anon.. beribu laporan polis selama ni x disiasat apa cerita?

laporan polis atas pembunuhan altantuya.. 2 org angota polis yg jadi kambing hitam tu apa cerita..

dua ekor mangkok tu dituduh membunuh.. sebab apa? siapa yg suruh? xkan suka2 nak bunuh? tiada motif apa2? ada polis siasat ke?

kes budak kena tembak.. polis tu kena hukuman gantung x? bistu kalau jadi polis boleh la suka2 tembak org? sebab ada lesen besar..?

ada ke siapa2 yang kata semua polis ni jahat? ko dulu ambil SPM, bahasa melayu dapat berapa? faham x apa yg tersurat dan apa yg tersirat?

aku nak bgtau sesuatu.. ko ni bukan polis. gua malas nak kecek lebih. lu kalau polis lu akan faham sendiri.

Anonymous said...

Vell Paria, terima kasih kerana mengemukakan kenyataan sebegitu rupa. Kalau anda hebat sangat, mengapa tidak anda sendiri mendedahkan semuanya? Rasanya, ramai yang diluar sana ternanti-nanti untuk seseorang seperti anda mengeluarkan kenyataan itu. Tunjukkan pada mereka kebenaran yang anda ada.

Walaupun penulis mungkin bermaksud hanya segelintir sahaja anggota polis yang terlibat dengan kes-kes yang boleh menjejaskan imej polis, tapi dia tidak seharusnya meletakkan TAJUK sebegitu rupa yang boleh membuatkan orang ramai tersalah faham. Pada pandangan mereka, semua anggota polis ni terlalu teruk. Walhal, bukan semua yang sedemikian rupa.

Salahkah saya jika saya bukan seorang anggota polis? Adakah anda tahu sama ada saya ini anggota polis ataupun tidak? Andainya saya ini polis, mungkin lebih dari ini yang saya akan buat. Lebih bermakna.

Adakah Vell Paria terasa dengan kata-kata saya? Kalau betul saya minta maaf. Hanya mahu memberi pandangan.

Tidak perlulah rasanya jika diungkit tentang SPM atau apa sahaja peringkat belajar. Kalau betul anda ni hebat, mengapa perlu kucar-kacirkan bahasa Melayu anda?

Apa-apa pun, terima kasih Vell Paria kerana dah lama rasanya saya tidak membalas kata kepada seseorang yang seperti anda. Ini barulah dikatakan cabaran minda.

Anonymous said...

yup sy sokong kenyataan anon d atas bukan nak sokong sape2 tp ni soal atitude..BS= vell paria perlu fikirkan ttg komen ini..yg mana baik jd panduan yg buruk tlg la ubah..

Vell Paria said...

ha..ha..ha..ha... bagus..bagus.. ada lagi rupanya anon yang suka sokong anon ni kan.. ha..ha..ha..ha.. lama x nampak ingatkan dah lama tercampak.

aku nak jawab soalan bangang ko ni.. ha..ha..ha..ha..

' Kalau hebat sangat kenapa x dedahkan semuanya'

Bila aku kata ko bodoh ko menti marah kan.. tp nak buat mcmana dah ko tu mmg bodoh bangang...!!!

Ko faham x kalau aku kata kat malaysia ni polis raja...? ko faham x kalau aku kata apa2 kes yg berkenaan dengan orang politik sebelah BN x akan dibawa ke muka pengadilan?

bila aku kata ko bodoh ko marah.. tapi ko mmg bodoh bangang...!!

woi bangang...!! apa kes raja petra dan bala buat akuan bersumpah terhadap najib dan rosmah? yang dituduh tak kena tangkap ataupun didakwa yang buat report plak kena kejar... bila suruh datang london takut plak polis dan sprm..

woi bangang.. kalau lu buat aduan mengatakan aku terajang muka lu, polis akan tangkap aku. dan buat siasatan. inilah namanya prosidur. bangang...!!!

bistu bila RPK dan BALA buat laporan najib dan romah terlibat dgn pembunuhan altantuya kenapa laki bini laanat ni langsung tidak disiasat?

inilah yg aku katakan double standard. org yg ada kuasa buat salah xper. org klau xder kuasa kena tangkap.

bistu ko nak suruh aku dedahkan apa lagi? dah beribu pendedahan yang dilakukan namun apa tindakan yg dah diambil oleh pihak berwajib?
tarakkkk...!!!

Apa la punya bangang penyokong umno ni...!!! yer la kan.. klau ko x bangang xder la ko sokong umno kan... ha..ha..ha..ha..

Anonymous said...

Ha ha ha lantak lah
bagus..biarlah dua2 mampus sama
lagi lama hidup lagi banyak dosa dah lah tipu emak dan isteri
siapa? bunuh siapa?..cuma Pistol dan Kereta yg jadi sangsinya..