Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, August 2, 2010

KASSIM BABA BUAT LAWAK BANGANG

بسم الله الرحمن الرحيم



KETUA SPRM SEDIA LETAK JAWATAN JIKA ADUAN TIDAK SIASAT - minsider

Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Abu Kassim Mohamed berkata beliau akan meletakkan jawatan jika mana-mana aduan kepada suruhanjaya itu termasuk terhadap menteri kabinet tidak disiasat.

“Jika tidak ada siasatan dijalankan mengenai mana-mana laporan, walaupun terhadap menteri kabinet, saya sedia meletak jawatan,” katanya semasa sesi soal jawab pada hari terakhir Persidangan Undang-undang Malaysia selama tiga hari di sini hari ini.

Note: kah kah kah…. LAN CHOW….kah kah kah

PERSURUHJAYA SPRM IKRAR SIASAT SEMUA ADUAN - melayau

Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Abu Kassim Mohamed berkata, beliau akan meletakkan jawatan jika mana-mana aduan kepada suruhanjaya itu termasuk terhadap menteri kabinet tidak disiasat.

"Jika tidak ada siasatan dijalankan mengenai mana-mana laporan, walaupun terhadap menteri kabinet, saya sedia meletak jawatan,” katanya semasa sesi soal jawab pada hari terakhir Persidangan Undang-undang Malaysia selama tiga hari di sini hari ini.

Katanya, beliau bersedia menerima aduan terus daripada orang ramai atau melalui Jawatankuasa Aduan SPRM yang diketuai oleh bekas seorang hakim.

Terdapat 119 aduan diterima oleh jawatankuasa itu pada tahun lepas sahaja, kata beliau.

"Kita tidak akan menyembunyikan apa-apa. Jika kita salah, kita salah, atau jika kita tidak bagus bagi tugas tersebut, kita akan bekerja keras untuk memperbaiki diri kita,” kata Abu Kassim, yang dilantik sebagai Ketua Pesuruhjaya SPRM pada Januari tahun ini.

Note:

KAH..KAH..KAH.. LAN CHOW lagi satu kali...!!!!

Najis... I help you.. You help me... ada siasat ka?
Ali Ketam... terang-terang rasuah ... ada siasat ka ?
moh taib.. me no spek inglish... ada siasat ka ?
Kera Jalang (KJ)... rasuah ... ada tangkap ka ?
Khir tolol... bekas pelombong pasir haram.. ada siasat ka ?
Bini khir tolol.. balkis.. ada siasat ka ?
Madey kutik.. bapak segala rasuah ... ada siasat ka ?
Beribu laporan dibuat semua lu ada siasat ka....?

Lanchow punya kasim baba... dia orang tu semua penyamun.. lu lagi la bapak penyamun...!!!


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

3 comments:

Anonymous said...

Dengar boleh percaya jangan nanti kena tipu hahahaha

Anonymous said...

Ala biasa la tu kasim baba. Bukan susah sangat pun. pergi jumpa najib dan semua bapak2 rasuah ni... pastu kata jer dah siasat dan tiada unsur2 rasuah .. habis cerita... kalau dah babi tu babi jugak la... alaaaa kasimmmmm.... pegi mampos sama lu...!!!!

Anonymous said...

bro,
siasat2 gak...
beza nya kalu pembangkang kene siasat 3 hari 3 malam pon x abes slagi x ngaku,
kalu ApNo siasat 3jam,
tu pon 2 jam 57 minit lepak sembang kedai makan, lagi 3 minit siasat sehat ke x pak menteri.